MCB 18

173 3 0
                                    

Dalam kereta **

"Kenapa love diam je dari tadi? Kalau tak tanya tak jawab... Love, janganlah rasa bersalah ngan Ash...nanti Ash ikut sedih tengok love sedih. Ash tak salahkan love pun...kita pun tak tahu nak jadi macam ni..." Ashqal cuba menenangkan hati Aralyn yang gelisah, dia menggenggam telapak tangan kiri gadis itu seolah memberitahu bahwa dia tetap ada dengan gadis itu dan dia tidak mempermasalahkan kejadian tadi.

" Love tak sayang Ash lah tu...sebab tu tak nak cakap ngan Ash dah"

"No...aku- bagi aku fokus drive, if accident yang ni bukan setakat seliuh ankle silap-silap jadi arwah"

"Don't push your feelings too hard, Ash tahu love sedih tapi tak perlu paksa diri nak buat lawak macam tu. Ash kenal wife Ash macam mana"

"Okay, jom masuk"

"Kau kena ingat pesan doctor kalau nak cepat sembuh"

"Love nangis ke?"

"No, mana ada...merepeklah kau ni. Aku nak gi masak jap, kau duduk sini jangan gi mana-mana"

"Love tak boleh tipu Ash, tengok dari mata tu pun Ash tahu. Nak share tak? Ash pinjamkan telinga ngan bahu Ash" Ashqal menahan lengannya lalu memandang tepat ke arah sepasang mata warna hazel milik Aralyn, saat itu mata cantik milik gadis itu bergenang dengan air mata untuk pertama kalinya ia gugur untuk seseorang yang tiada ikatan darah dengannya melainkan ikatan sah islam. Dia terus melemparkan tubuhnya ke arah laki itu, nasib baik Ashqal sempat menahan tubuh itu dengan memeluknya. Ashqal sendiri terkejut dengan tindakan gadis itu kerana sepanjang bersama dengannya, gadis itu selalu tampilkan diri dia yang teguh tapi hari ni first time bagi Ashqal dapat saksikan sisi soft gadis itu.

"Kenapa ni hm?"

"Ashh..., a-aku minta maaf...dah dua kali kau dapat sakit and both of them happened because of me... I'm failed to keep you safe...sob...sob...aku...tak minta semua tu berlaku tapi...aku tak boleh lari dari bagi masalah kepada orang sekitar aku...if kau nak marah aku, kau marahlah...sob...sob...aku makin jauhkan tapi kau makin dekatkan...kau expect macam mana aku nak kawal diri aku...? Aku tak nak nanti bila someone tu terlalu dekat ngan aku...dia akan terkena tempias...ni semua kau punya pasal sebab buat aku nangis.....!! Aku benci kau...!! "

" Syomellah wife Ash ni nangis...."

"Ashh....aku benci kau!"

" Iya ke benci ni...bukan sayang? Orang cakap selalunya apa yang kita ucap terbalik dengan kita rasa" Dia menunduk mencari wajah gadis itu yang terlindung dengan pakaian laki itu, wajah gadis itu jadi merah dek menangis, tu yang sakan Ashqal mengusik.

"Tipu"

"Then kenapa love nangis if love benci Ash? Kenapa love sedih if Ash sakit?"

"Kau jahat, aku tak nak jawab kau!"

"Love...hey look at me, don't ever think about that again okay? You are my filter for me, you never give me hard time except happiness for me...You're my lucky charm not bad luck! You just need to know that I love you till the last of my breath, no one can tear we apart until we are back to our creator. Jangan sedih dah okay? Semua yang jadi tu semua kehendak Allah SWT bukan sebab love pembawa malang, tiada istilah pembawa malang dalam makhluk yang Allah cipta melainkan tu takdir dia. Love dah ditakdirkan untuk jadi pelengkap Ash and I'm happy for that. Dah jangan nangis, nanti bengkak mata tu, tengok semua dah merah macam tomato. Geram je Ash nak gigit tau! Apesal lah syomel sangat wife Ash ni nangis... 😭 "

" So...kau maafkan aku? "

" Kenapa perlu maafkan sedangkan love takde salah pun dengan Ash"

"Betul ni, kau takkan tinggalkan aku? Kau sayang aku sorang je?"

"Yes my love but Ash pun sayang mama, papa"

"Tu lain lah, aku cakap perem-"

"I know, love sorang je boleh jadi kunci hati Ash,yang lain auto kena kick. Syomel jugak rupanya bila love jealous gini kan?" Ashqal tertawa sendiri memikirkannya.

"Dah lah usik aku...!" Dia tampar paha kiri laki itu tapi Ashqal tiba-tiba meringis

"Aduh... Kenapa love tampar kaki Ash? Kaki Ash still sakit tu tau....!"

"Sorry...aku tak sengaja...sakit ke? Aku rasa slow je lagipun jauh lagi dari ankle kau"

"Ya Allah, gini amat punya wife polos... Tetap rasa sakitnya even love tertampar kat paha Ash...nak rasa ke? Ash transfer nak?"

"Its okay, aku lemah...kau tak kesian kat aku ke?" 🥺

"Okay, okay...dah stop buat mata 10 sen tu...nanti jantung Ash gugur siapa nak kutip?"

"Okay. Erm, kau tunggu kat bilik, aku nak masak dulu kalau kau nak apa-apa panggil aku jangan memandai nak merangkak sendiri, aku gantung kau kat beranda satgi"

"Kalau Ash nak gi tunaikan panggilan alam macam mana?"

"Panggil aku"

"Betul ni?" Ashqal drama king berpisah tiada

"Why?"

"Love tak pernah serapat tu dengan Ash, tak takut ke?"

"Kau makan orang ke?"

"Ash makan love nak?"

"Penumbuk nak? Saguhati biar kaki kau sebelah lagi ada peneman"

"Gurau je, janganlah serius sangat love pun"

"Aku cakap kalau nak apa-apa panggil aku bukannya aku tolong cucikan untuk kau! Tangan kau still elok, yang K.O tu kaki. Kau setiap kali sakit mesti bertukar jadi ulat bulu, membazir je air mata aku tadi"

"Okay pe jadi ulat bulu bukannya harimau"

"Nanti aku hantarkan kau ke zoo. Nak sangat jadi haiwan"
Aralyn terus keluar dari bilik dia sebelum Ashqal buka topik baru, sampai ke sudah tak berasap dapur dia.

"Ok gak tu, Ash duk kat taman makan daun, tunggu jadi rama-rama and love masuk kandang harimau"

"Gila"

"Hati-hati! Jangan gi terkam penjaga zoo tu nanti!"

Ashqal ketawa kecil bila dapat menyakat permaisuri dia, terasa seronok bila dapat lihat muka cemberut gadis itu.

🌼.............................................................................................🌼

Setelah lama berperang di dapur, Aralyn menuju ke atas di mana biliknya terletak.

"Ashh...-lah, tidur rupanya"

"Ash, bangunlah. Dah zohor ni" Aralyn menggoncang perlahan bahu Ashqal untuk membangunkannya tetapi dia malah terdorong ke depan dek kerana tarikan Ashqal di pinggangnya.

"Ashh....!!​Bangunlah, terkejut aku, kau tarik tiba-tiba macam tu. Bangun cepat! Tak yah nak clingy kat sini...sebelum aku tampar kaki kau yang sakit tadi, baik kau bangun sekarang-"

"Sshh....a moment"

"A-apa ta-dii tu?" Soal Aralyn with stutter in shock

"What?" Soal Ashqal tanpa beban, member kat depan dah nazak, dia boleh berpura tak tahu

"Ashhh...kau...kau- take off your hand from me!"

"Love...Ash sorry okay? Ash gurau je... Janganlah marah..." Ashqal memohon ampun bila gurauan dia tidak disukai oleh Aralyn. Alhasilnya, gadis itu masih berada dalam dakapan dia tapi muka dibuang ke arah lain.

"Love....janganlah buang Ash. Ash nak gurau je, tak tau pulak love tak suka...okay,apa yang love nak Ash buat supaya love tak marah lagi?" Dia mengeratkan lagi pelukannya sambil sesekali mengintai dari sisi untuk melihat apakah Aralyn masih marah.

"Lepas. Bangun. Mandi. Solat. Makan."

"Wow, syerammnya. Betul betul betul marah ni"
.
.
.
.


'Tak mengapalah, jatuh juga sebahagian dari perjalanan. Berdirilah dan terus melangkah ke hadapan.'

My Clingy BoyWhere stories live. Discover now