MCB 9

268 10 0
                                    

Tak lama lepas Hazel pergi, family diorang datang dan agak terkejut bila masuk je dalam bilik tersebut mereka disambut dengan tangisan Ash.

"Ya Allah Ash, terkejut mama ingatkan salah bilik tadi...ni dah kenapa pulak dengan kamu ni? Macam budak kecil mama tengok" Kata mama Amal, mama kepada Ash

"Maa...love tinggal Ash sini sorang-sorang...dia tak bagi Ash ikut...dia kata Ash budak nakal..."

"Hah? Sapa love?"

"Alyn" Celah mama Linda sebab dia pernah terdengar Ash memanggil Hazel begitu.

"Ouhh..macam-macam lah kamu ni. Alyn pergi mana yang sampai kamu menangis macam ni?"

"Hiks...dia pergi sana...Ash tak leh ikut sebab dia kata Ash gatall...maa...betul ke Ash gatal...?" Balas Ash dengan perangai budak kecil tapi lepas dia bagitau mana Hazel semua ketawa entah sebab lucu atau Ash ni melebih-lebih

"Haish..kamu ni Ash, ingat ke mana lah Alyn...pergi toilet je yang sampai nak menangis bagai dah kenapa? Lepas kahwin terus jadi manja macam ni eh?" Mama Amal tak habis fikir dengan perangai anak dia sorang ni.

.
.
.

"Eh, mama papa dah sampai? Sorry, Alyn pergi toilet kejap" Aku keluar je ada diorang tu yang terus salam tangan diorang

"Takpe, kami baru je sampai cuma nya ni hah...laki kamu ni yang buat drama akasia" Kata papa Amin

"Entah ah budak ni baru kena belasah sikit dah manja mengalahkan budak macam ni kalau teruk tak tahu lah mau nya tak bergerak Alyn dibuatnya"

"Lama ke datang ni?" Soalku lalu duduk di birai katil tapi terus di hak milikkan oleh Ash, dia punya pelukan tu macam tak nak lepaskan aku langsung.

"Tak kami datang sekejap je ni, kamu ok ke jaga dia?" Soal mama Linda

"Ok je sebab kalau nak ikutkan dia boleh terus balik cuma Alyn minta dia duk sini semalam"

"Ni korang dah makan ke belum? Mama ada bawak makanan sikit" Tanya mama Linda

"Belum...habis je class terus cari budak sorang ni. Tu lah mama beranak kan budak hensem sangat kan dah kena kejar dengan orang"

"Hahaha...nak buat macam mana dah rezeki...ikut muka papa dia lah" Seloroh mama Amal

"Hahahaha....!!!"

"Nak apa?" Soalku kepada Ash yang dari tadi duk baring berlapikkan pahaku tapi sekarang duk gerak-gerak macam gelisah dah lah muka tu duk hadapkan ke arah perut aku terasa hembusan nafas hangat dia membuat aku terasa agak kegelian.

"Ash ngantukk..." Kata dia sambil menggosok kelopak matanya.

"Tidurlah"

"Taknak nanti Ash bangun love dah hilang"

"Aku duk sini je lah, fine kau tidur je macam ni biar lenguh kaki aku kan kau tak sayang aku"

"Mana adaa!! Ash sayanglah! Ok...Ash tidur guna bantal.."

"Ash, Ash...dah dah lah tu buat perangai macam tu...meremang mama tengok, kesian dekat Alyn tak boleh nak bergerak sebab kamu asyik nak ikut je" Kata mama Amal yang dah tak tahan tengok anak lelaki dia yang berperangai macam tu.

"Biarlah, wife Ash. Mama papa pun selalu bersawit depan Ash tau!"

"Eh, eh kamu ni benda macam tu pun nak dengki. Dah lah kami nak balik dulu, jangan susahkan Alyn" Ketus mama Amal tapi kena palau dengan Ash

"Alyn, kami balik dulu nanti budak tu dah baik sedekahkan je dekat orang lain kalau dia buat perangai" Seloroh papa Amin satu kepala dengan mama Amal mengusik anaknya.

My Clingy BoyWhere stories live. Discover now