Naim
Dia membelokkan arah keretanya memasuki lorong menuju ke kawasan pantai. Ashqal yang melihat jalan asing itu agak panik dirasakan, segala fikiran negatif mula bermain di kepalanya, memikirkan bahwa kawannya si Naim itu mengkhianatinya.
"Weyh.... Im...kita kat mana ni? Baik kau cakap kau nak bawa aku ke mana sebenarnya ni?! Aku nak baliklah...pleaselah Im. Aku ada buat salah ke? Aku minta maaf k? Aku tak nak kena jual dekat bapak ayam! Kesian Alyn aku kat rumah tunggu aku balik... -" Sampai begitu sekali Ashqal melalut, yang si Naim kat sebelah sudah tidak dapat gambarkan eksperesinya bagaimana. Kalau fantasi itu wujud rasanya sudah lama kulit si Naim bertukar menjadi hijau sebab warna merah sudah common di sini.
Pakkk!!
" Aduh! Apa kau ni...? Sakitlah, tiba main pukul orang macam ni apasal?" Rungut Ashqal mengaduh sambil menggosok kawasan bahunya yang baru lepas ditampar oleh Naim, kalau tamparan dia tu selembut sutera tak pe lah juga ni impak dia dah macam kena tampar dengan ahli gusti.
" Sakit sangat ke? " Soal Naim tanpa bersalah.
" Kau nak rasa? Sakitlah...!! kalau setakat penampar Alyn tu aku bolehlah tahan lagi"
"Sikit sahaja tu, aku baru ingat nak tambah lagi tadi. Punya jauh melalut dah tak pandang kiri kanan, main hentam sahaja. Nasib tak terlepas stereng ni, kalau terlepas tadi memang dua-dua check in 'hotel mayat'." Marah Naim biasa-biasa masih terkawal.
"Dah kau tak cakap nak pergi mana, alih-alih sampai sini. Aku ada isteri kat rumah tahu, bukan macam kau single" Dalam salah dia sempat lagi dia memerli member sebelah.
"Dasar b*n***g lah punya member pun, tahulah dah ada suri hati tak payahlah sakitkan orang. Lagi satu kau ingat aku sengket ke sampai nak jual kau kat bapak ayam, agak-agak berapa je laku dengan lembut macam bang tong ni. Hesyh, kenapalah aku sanggup nak tolong dorang ni tadi, kalau tahu stress begini baik tak payah setuju" Naim membalas supp terus ke lubuk hati sambil memandang Ashqal atas bawah.
"Mencarut kau ye! Sesedap kau sahaja judge aku begitu, lagipun betul apa lembut-lembut ni still ada orang nak sedangkan kau masih menunggu jodoh jatuh dari langit. Kau punya pasal habis sampai ke jodoh melalut, cakap sahaja lah kau nak bawa aku ke mana? Apa yang berat sangat mulut tu nak bagitau"
"Boleh tak kalau kau duduk diam? Ikut sahaja lah aku bawa pergi mana jangan banyak rungut, aku normal lagi and aku buat ni atas sebab kawan sahaja" Dia memarkirkan kereta bersebelahan cafe.
"Resort? Kita nak buat apa kat sini? Woi bini aku tengah tunggu kat rumah tau! Kau takpelah bujang lagi" Rungut Ashqal lagi
"Qal nak tahu satu benda tak?"
"Apa?"
"Mulut kau ni boleh tahan bising jugak ye? Kalah mak ii membebel. Macam manalah bini kau boleh tahan dengan sikap kau yang cerewet ni" Sebiji atas muka terus Naim bagi.
"Kau ni kan! Asyik complain mulut aku dari tadi lagi! Tak nak bagi aku bising bagitaulah kita nak pergi mana"
"Ikut jelah! Senior Alyn tahu aku bawak kau"
"Ye ke kau ni?. Okay, aku ikut tapi kalau takde yang penting....kau tunggulah nasib kau nanti Im"
"Ye ye" Naim hanya mengiyakan dengan malas.
A moment later
Mereka turun dari kereta sementara Naim fokus pada skrin telefon seketika dia mengangkat kepalanya dan memandang Ashqal.
"Weyh Qal, ikut aku" Dia berjalan menggunakan laluan tepi cafe ke pantai.
"Kau nak buat apa kat pantai malam² ni Im. Kalau nak healing sekalipun tak yah lah jauh²" Komen dia lagi bila menyadari kawasan sekitar mereka.
"Tuan Ashqal Haydar Bin Tuan Amin......" Panggil Naim dengan nada meleret dengan pakej full name.
"Ye?" Belum menyadari.
"Sebelum aku bertukar jadi madman kat sini....better kau diam sebab aku dah janji dengan someone untuk baeakau hidup² kang aku terbawa badan sejuk kau tak ke naya aku nanti"
*Gulp* "O-okay, aku tak tanya dah. Sila sambung perjalanan kita"
Mereka dah sampai tapi hanya disapa dengan keadaan sekitar yang gelap,angin bertiup dan bunyi ombak
"Gelap je Im"
"Sabar jap" Dia sedang menaip sesuatu kepada pihak ketiga.
"Kau tunggu sini kejap boleh Qal?"
"Kau nak pergi mana? Jangan tinggal aku kat sini,dahlah aku datang naik kereta kau"
"Takdelah, aku nak ke tandas kejap. Takkan kau takut kut" Balas Im cipta alasan.
"Bukan takut nak tahu je. Pergi lah, tapi jangan lama, beku aku kat sini nanti"
"Ye" Naim berjalan meninggalkan Ashqal dan menuju ke tempat mereka menunggu. Dia melihat Aralyn dan keluarganya.
"Dah siap, Qal tunggu kat sana"
"Okay,thanks Im" Balas Aralyn
Dalam 10 minit juga untuk diorang siapkan kejutan itu sebelum dimulakan dengan menyalakan lilin yang telah disusun disepanjang jalan ke tempat Ashqal berdiri. Kelopak bunga yang ditabur diatas laluan juga turut berterbangan disaat kaki Aralyn menapak. Yang lain akan keluar pabila Aralyn sudah sampai kepada Ashqal. Malam ini Aralyn memakai dress silver. Dia sudah dapat melihat sisi belakang Ashqal saat dia semakin hampir kepadanya...Dia berhenti berjarak dua langkah belakang Ashqal.
"mi gatito" Aku sengaja sapa dia dengan perkataan tu. Sebaik dengar je suara dari belakangnya. ashqal menoleh ke belakang dan aku dapat lihat riak terkejut di wajahnya bermakna dia cam aku dengan sekali pandang. Aku hanya senyum.
"Surprise?"
"L...love...is that you? You're here too?" Dia menghampiriku, dan menggenggam tanganku.
"Yes i am. How? Surprised to see me here?"
"Of course i am. But love what are you doing here and in this looks?"
"You forgot gatito?"
"Forgot what?"
"Today is our anniversary....so here is it....i planned with our parents and Naim to helped me with this surprised....it does has a tough work for Naim for brought you here"
"Oh...so is that all your idea love? Poor Im, Ash merapu tahap apa dah tadi dekat dia"
"I knew" Give him the bouquet.
"Happy 1st anniversary husband. I'm glad we managed to stayed for this long even without proper met up. I'm happy they chose you as my husband. I'm sorry for all my right and wrong doings to you whole this time husband. I knew sometime I'm a bit harsh to you but despite all of that...deep down my heart, i'm glad to had you and met you...Ana uhibbuka fillah Tuan Ashqal Haydar,my husband" First confess sepanjang tempoh perkahwinan.
*Berair* "Love. You make me cry yet touched. I'm glad for having you too as my wife. You never did any wrong to me also i never take it to heart. Thank you for always being there for me and willing to be my wife until now and take care of my every hassle. You are the missing half of my heart and will always be with me from now on. Aku juga mencintaimu kerana Allah, Nurul Hazel Aralyn"
"From strangers to soulmate"
YOU ARE READING
My Clingy Boy
RomanceSi clingy yang hanya berkelakuan seperti itu kepada orang tertentu tetapi sebaliknya jika terhadap orang lain. Si kasar yang hampir untouchable, bersikap dingin kepada orang lain kecuali keluarganya. Tanpa disangka si kasar ditakdirkan untuk bertemu...