Setelah kepergian Zayyad, Ara turut masuk ke dalam. Dia juga tidak sengaja terserempak dengan Kai, Lucas, Isaac dan Benjamin. Mereka berempat menunduk hormat pada Ara.
Ara kembali berjalan menghampiri keempatnya. "Hai! Macam mana khabar korang semua?" Tanya Ara, bibirnya melekung membentuk senyuman.
"Baik, boss." Balas mereka serentak. Bagi Ara, keempat lelaki di depannya ini tidak pernah berubah.
"Ara. Panggil Ara je, tak perlu panggil saya boss." Sahut Ara cepat dan keempat lelaki tadi mengangga sebentar.
Jika mereka melawan sudah pasti boss mereka marah besar, jadi lebih baik mereka menurut saja. "Baik." Balas mereka lagi.
"Ara! Sini nak." Teriak Zayyan ke menantunya. Tangannya turut melambai ke arah Ara.
Ara mendekat ke arah Papa Zayyan, "ada apa papa?" Herannya.
"Ada orang cakap dia kenal kamu."
"Siapa?"
"It's me, Aralia?" Sahut seorang lelaki yang Ara kira sebaya Papa Zayyan.
"Sir James!" Ucap Ara sambil mengatup kedua tangannya. Sir James meletakkan tangannya di dada sebagai tanda, menghormati Ara.
"Do you know Zayyan. Ara was one of the outstanding students at Oxford University in the field of social science." Bangga Sir James sambil memuji Ara.
"Really?" Tanya Zayyan, sedikit terkejut mendengar perkataan James.
"Yup," balas Sir James sambil mengangguk.
"I seem to have missed a lot of interesting things about my daughter-in-law, James." Ucap Zayyan dengan nada kecewa.
"Nothing spesial about me dad, sir." Ujar Ara dengan penuh rendah diri.
Tiba-tiba, pengumuman disampaikan dari arah pentas di depan. "Hello everyone! As you know today is twin day's and I hope you guys can sing for twin right now, " ujar mc yang tak lain tak bukan adalah Benjamin.
Lagu Happy Birthday pun dinyanyikan. Kemudian si kembar meniup lilin mereka dan semua tetamu menepuk tangan dengan gemuruh.
Si kembar menyuap kedua orang tuanya dan kedua abangnya. Dan yang terakhir mereka menyuapkan kek itu ke Nora bukan ke Ara yang merupakan kakak ipar mereka sendiri.
Ara tidak terlalu mempedulikan hal itu. Dia juga tidak terlalu menyukai kek coklat. Kerana kek kegemarannya adalah red velvet.
Ara kali ini bergabung bersama Zayyad, Zayn, Nora, Si kembar dan sahabat mereka.
"Kak Nora bukan nak cakap sesuatu ke dekat Abang Zayn. Cakaplah. " Tanya Zahra ke Nora yang sedang malu kucing.
"Oh aku lupa, Nora dengan Zayn kan pernah suka antara satu sama lain," sambung Zayyad, sengaja ingin mengetahui reaksi Ara bagaimana.
"Sayang awak dah penat ke? " Tanya Zayn. Sejujurnya Zayn merasa rimas saat Nora terus melihatnya.
"Sikit," balas Ara dengan jujur. Bukan apa, sudah beberapa puluh minit dia berdiri. Apa tidak ada kerusi di rumah mewah ini?
"Jom kita pergi makan dulu," ajak Zayn. Dia meletakkan tangannya di pinggan kecil Ara.
Ara membiarkan saja Zayn melakukan apa yang dia mahu. Mereka berdua berjalan ke arah meja yang penuh dengan pelbagai makanan.
Zayyad mengeratkan genggaman tangannya. Cemburu? Ya! Dia sangat cemburu melihat Zayn memeluk pinggang Ara.
"Zara siapa perempuan tu?" Tanya Nora. Setahunya Zayn tidak jadi menikahi bersama Alara jadi siapa gadis yang bersama dengan Zayn.
YOU ARE READING
Dia Aralia!
Romance"Ara! Ummi mohon sangat dekat kamu. Gantikan tempat kakak kamu ya sayang" pujuk sang Ibu ke anaknya "No Ummi Ara baru je balik dari belajar. Masih banyak lagi impian yang Ara nak kejar" tolak gadis 22 tahun itu dengan mentah mentah. "Abi mohon kali...