Chapter 23

5.6K 132 5
                                    

Zayn dan Ara akhirnya tiba di rumah mereka. Zayn mendukung Ara yang tertidur pulas di dalam kereta. Mungkin isterinya itu penat disiksa seharian.

Sampai di bilik mereka Zayn meletakkan Ara di atas katil. Zayn menatap wajah Ara yang penuh dengan luka.

"Maaf, sayang. Abang lambat selamatkan awak." Rasa bersalah menyeruak ke dada Zayn.

Zayn bangun dan mengambil ubat untuk merawat luka Ara. Ara yang merasa ada yang mengusik wajahnya pun terbangun.

"Abang," panggilnya lembut. Tak lupa dia juga melebarkan bibirnya pada Zayn.

"Bersihkan diri dulu ya. Lepastu kita turun bawah makan, okay." Balas Zayn setelah selesai mengubati Ara.

Ara masuk ke dalam bilik air dan Zayn turun ke bawah untuk memasak.

Zayn sudah menyuruh Mak Bedah berhenti bekerja kerana Mak Bedah sering mengadu sakit di bahagian kepala.

Setelah siap memasak dia pun memanggil Ara, "Haura sayang! Abang dah siap masak, turun dulu." Panggil Zayn.

"Sekejap!" Ara berlari kecil menuruni anak tangga.

"Jangan lari sayang nanti jatuh," tegur Zayn yang berdiri di depan tangga. Ara langsung memeluk suaminya itu sambil tertawa kecil.

Mereka berdua menuju ke meja makan dan mula menyantap masakan Zayn dengan damai.

~~~~

Keesokkan harinya keadaan menjadi baik seperti sedia kala. Zayn juga pergi bekerja seperti biasa.

"Selamat pagi boss. Hari ini kita ada meeting dengan Tuan Putra!" ujar Anas.

"Hm pukul berapa?" Tanyanya pula sambil sibuk membolak balik fail yang ada.

"10 setengah boss," sahut Anas dan Zayn mengangguk setuju. Kemudian Anas keluar dari bilik kerja Zayn.

"I miss you baby!" ujarnya sambil memandang gambar Ara yang melekat di dinding bilik kerjanya itu. Kemudian dia kembali bekerja seperti biasa.

Sementara di rumah Ara merasakan pening kepala yang teramat. Badannya juga sangat panas sehingga dia tidak larat untuk melakukan apa apa pun. Akhirnya dia tertidur di atas sofa ruang tamu.

Petangnya Zayn balik ke rumah. Dia mengetuk pintu. "Assalamualaikum sayang! " Panggil Zayn dari luar.

Dengan langkah perlahan, Ara membuka pintu, "waalaikumusalam," balasnya sambil mencium tangan Zayn.

"Ya Allah panasnya badan sayang."

"Hm," lirihnya.

Ara kembali berbaring di sofa. Zayn mengambil satu bungkus cool fever di laci untuk diletakkan di dahi Ara.

Tidak lupa Zayn menyelimuti isterinya itu dan memberi sebuah kecupan di kepala Ara, "cepat sembuh Haura, abang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Tidak lupa Zayn menyelimuti isterinya itu dan memberi sebuah kecupan di kepala Ara, "cepat sembuh Haura, abang. Abang tak suka tengok Haura sakit," bisiknya.

Dia Aralia! Where stories live. Discover now