31 - Inviso & Kombat

150 11 1
                                    

Tiga puluh minit mereka berehat sudah pun berlalu.  Mereka kembali semula ke arena.

Kira-kira lama juga pembahagian gadjet teras neuro dan tekno. Patutlah mereka ada yang lapar tadi. Hahaha.

Di akademi MATA supper nya sedap-sedap. Ejen Geetha pula tu yang masak. Juga dibantu ejen muda perempuan. Bertambahlah sedap. Air tangan diorang bukan kaleng-kaleng tau.

Moon yang sudah tidak sabar menerima gadjetnya terus kedepan. Mesti best gadjetnya. Khai juga dikategorikan ejen tekno yang handal dalam upgrade gadjet.

"Suit kau dulu boleh keluarkan berapa hologram?"

"Empat. Tak lebih dan tak kurang."

"Apa yang best kali ni, gadjet Moon boleh keluarkan 8 hologram. Juga ikut kemahuan Moon. Ikutlah Moon nak keluarkan 4 ke 5 ke 6 ke. Maksimum 8."

Mata Moon bersinar. Wow. Hebatnya. Lepas ni boleh kelirukan musuh lagi. 4 pun musuh susah nak cari apa lagi 8.

"Canggihnya. Naiser lah Khai." Moon menunjukkan jari 'good'.

"Jadi, apa kau upgrade shadow cuff aku?" Tangan Rudy memeluk tubuh. Bab upgrade gadjet ni dia agak pandang rendah pada Khai. Khai ni pandai. Itu Rudy tidak boleh nafikan. Cuma ... not his taste.

"Tak banyak. Aku letakkan mode BOM." kata Khai sambil mencari shadow cuff Rudy dalam kotak putih.

"Bila shadow cuff kau gengam pergelangan tangan atau kaki, kau boleh set kan untuk aktifkan mode BOM." terang Khai. Dia memberikan shadow cuff kepada Rudy.

"Hmm bolehlah." Walaupun seperti tiada guna untuknya tapi takpa. Nice work. Rudy beredar dari situ.

"Aku punya kau upgrade macam mana? Canggih tak? Hebat tak? Ke lagi power daripada yang lain?" Mike ni nama je dah kahwin, tapi perangai budak-budak masih ada lagi.

Nul yang melihat dibelakang hanya menggeleng perlahan. Teruja terlebih dia ni.

"Uish, kau punya aku ubah sikit je lepastu terus power!"

Mike menerima shurikennya. "Wah hebat dho kau." Buat pertama kali dia melihat shuriken mempunyai 5 bilah.

Sekarang giliran Nul dan akhir sekali Zass.

"Haih pelik je Mike tu. Dia memang macam tu ke Nul?" soal Khai sambil memeriksa gadjet Nul sebelum menyerahkan kepada tuannya.

"Kalau bermanja tu ada tapi bukanlah sampai keluar budak-budak. Exited terlajak kut." jelas Nul. Seronok sangat agaknya dapat upgrade baru.

"Ouh... nah ni upgrade kau."

Nul membelek-belek gadjetnya.  "Aik? Sama je." kata Nul. Tiada perubahan apa-apa.

"Ha, nampak je sama." Nul menggaru kepalanya yang langsung tidak gatal.

Apa yang yang lainnya? Sama je Nul tengok.

"Begini. Umbrella kau, aku tajamkan sikit hujung dia. Kau nak tikam musuh tikam lah. Tak salah. Biar mampus pun takpa." Nul tergelak mendengar ayat Khai.

"Dan, umbrella kau juga boleh melantunkan serangan jika kau membukanya."

"Ouh. Jadi bukan setakat boleh lindungi Nul lah ni?" Khai mengangguk betul.

"Thank you very much Abang Khai."

"Anything for my friends."

Seseorang yang memerhati daripada tadi kemesraan Khai dan Nul, memandang mereka selek.

'Anything for my friends konon. Dengan bini orang pun kau on.'

Seseorang itu berkata dalam hatinya.

LOVE FAMILY ACADEMYWhere stories live. Discover now