"Hello... kau nampak tak diorang?" tanya seseorang melalui alat penghubung telinga. Sekarang ini dia berada di atas pokok supaya musuh tidak nampak.
"Nampak. Diorang ada dekat dengan kita. Kita kena cepat. Sebab diorang dah nak blah." Dia bersama dengan kawannya yang lain bertindak sebelum semua yang tak boleh pakai itu pergi daripada situ.
"Hiarghh!!" Diva Beauty dan Triangle L terkejut melihat Ika datang tidak tahu dari mana terus menyerang Feisya. "Kau... apa yang kau nak?!" Feisya berdiri kembali dengan bibir bengkak.
"Apa yang dia nak? Dia nak tebus kesalahan dia selepas apa yang dia buat selama ni." Emruze bersama ejen muda lelaki dan mentor yang sudah berpakaian lengkap suit ejen ... di sisi Ika sekarang.
"Apa yang kamu semua cuba lakukan?!" tanya Ejen Leon kepada semua pesalah. Semua, termasuk Triangle L walaupun Triangle L bukan ejen rasmi MATA.
Mereka langsung tidak tertunduk kerana malu mentor sudah tahu ... malah mereka bangga apabila mentor tahu perbuatan mereka.
"Sebab ... saya nak balas dendam pada Dato' Othman. Dia ... dia dah langgar mama tanpa rasa bertanggung jawab. Sebab tu, saya jadikan ejen muda perempuan mangsa keadaan."
Semua ejen lelaki dan mentor terdiam. Ika dengan api yang membarak rasuk dirinya terus menolak Feisya dengan kejam!
"Kau! Kau yang tak sedar diri! Bapak kau yang dah langgar Fatin, adik Jet tanpa belas kasihan ... lepas Dato' Othman langgar mama kau dengan cara yang sama..." Ika semakin dekat dengan Auristela.
"kau nak balas dendam!? Kau tahu tak semua ni kifarah Tuhan nak bagi kat bapak kau tu!?" Walaupun Ika sudah cakap benda yang sama tadi, Jet tetap tak dapat tahan air matanya daripada mengalir.
"Heh! Aku tak percaya!" kata Feisya dengan sombong. Mustahil ayahnya akan buat begitu kepada orang. Lain lah macam Dato' Othman.
"Kau! Bagitahu aku, mana Nul!?" Amelia tersenyum bangga dengan pertanyaan Mike. Dia tahu Mike akan risaukan Nul itu. "Maksud kau, tu?" Amelia menunjukkan tempat Nul yang telah di ikat di sebatang pokok besar.
"Ya Allah!!" Mike bersama Ejen Geetha berlari pada yang lain. Ejen Leon, Ejen Bakar juga Ejen Karya cuba melepaskan ejen perempuan pada semua pokok tersebut.
"Sayang..." kata Mike sayu. Ejen Geetha memeriksa nadi Nul. "Nadi Nul ... sangat lemah sekarang." Mike mati kata. Dia tidak mahu kehilanggan Nul sekarang. Cukup hanya papa mertua nya yang pergi tapi bukan Nul.
"Ejen Geetha ... tolong pergi dari sini dengan mentor lain untuk selamatkan Nul. Saya merayu." Ejen Geetha tiada jawapan. Pada masa yang sama selain tidak mahu kehilangan Nul, dia tidak mahu tinggalkan ejen muda lain dalam keadaan begini.
"Tapi Mike, kamu dan yang lain macam mana?" tanya Ejen Geetha. "Biarkan kami di sini. Selepas Ejen Geetha dengan mentor sampai di HQ, tolong hantar bantuan untuk kami."
Ejen Geetha mengangguk faham. Dia terus membawa Nul pergi dari situ. Mentor lain mengikut Geetha dari belakang walaupun tidak tahu apa yang Geetha hendak lakukan.
"Kau ... hutang kau tak selesai lagi. Lawan kitorang." kata Jet sambil menghadap Auristela. Semua ejen muda di sisi Jet. Eh- bukan semua. Ejen muda perempuan tengah dalam pengsan.
"Heh! Kalau itu yang kau nak ... " Julia bersenyum sinis sebelum menyerang mereka. Diva Beauty dan Triangle L membantu Julia.
"Semua .... serang!!" kata Ali. Semua ejen mula menyerang menggunakan gajet mereka. Ali hasrat nak balas dendam pada Julia. Disebabkan Julia, dia bergaduh besar dengan Alicia dan semua jadi hura hara seperti sekarang.
YOU ARE READING
LOVE FAMILY ACADEMY
أدب الهواة~ఌ︎☾︎ᶠᵃⁿᶠⁱᶜ + ʳᵒᵐᵃⁿᶜᵉ + ᶜᵒᵐᵉᵈʸ ☽︎ఌ︎~ Setiap manusia pasti layak dapat sebuah cinta daripada seseorang. Lagi-lagi yang sedang mengalami alam remaja. Cinta mereka adalah cinta seperti remaja lain di luar sana... tapi mereka masih mempunyai batas. Han...