*Tit, tit, tit*
Telefon yang menjadi pemilik kepada para ejen muda bergetar. Logo MATA terpapar pada telefon mereka. Mereka terus bergegas ke akademi.
°_____★_____°
"Kenapa Ejen Leon?" tanya Bulat. Mungkin bukan misi ... kerana hologram general tiada di Briefing Room. Kemungkinan latihan mengejut pada minggu ini.
Ejen Leon memandang mentor lain. Ejen Bakar, Ejen Geetha dan Ejen Karya mengangguk. Apakah definisi dari anggukan mereka?
"Kamu mesti tahu tentang perkembangan Nul?" Ejen muda mengangguk kesayuan. Ye, memang mereka tahu. Selepas seminggu dari serangan betina tak guna itu, Nul terus koma selepas membuat pembedahan atas keguguran kandungan.
"Disebabkan kami telah dapat izin dari Mike, kami akan beritahu kamu kenapa mereka berkahwin pada usia yang sangat muda." kata seseorang. Ejen muda mencari kelibat pemilik suara tersebut. Cari punya cari ...
"Ejen Ayra!?" jerit ejen muda. Ejen Ayra iaitu ejen teras Tekno yang berkerja di MCT MATA, Medical Technology Center MATA sepatutnya berada di sana untuk merawat ejen yang tercedera.
Tapi yang peliknya ... Ejen Ayra selalu memakai topeng muka. Kalau dekat MTC tidak mengapa lah, sebab Ejen Ayra memang merawat pesakit disitu, doktor disitu. Mungkin Ejen Ayra mengalami selesema tapi terpaksa datang akademi.
"Ye saya." Ejen Ayra tersenyum gembira selepas bualt kali kedua bertemu dengan ejen muda akademi. "Jadi ... apa sebabnya Ejen Ayra?" tanya Alicia. Ali bersetuju dengan pertanyaan Alicia itu. Apa yang menyebabkan mereka berkahwin? Dan kenapa mereka merahsiakan perkara ini daripada ejen muda?
Jeng, Jeng, Jeng!
°_____❀ :: _____°
Flashback
Tengku Daniel iaitu papa kepada seorang tengku muda kacukan Malaysia dan Indonesia ... sedang menjalankan kerjanya di pejabat Technology Center SHD BHD. Syarikat tersebut berkerjasama dengan semua peneraju Cyberaya.
*Tuk tuk tuk*
"Masuk." kata Tengku Daniel. Tangan dan matanya masih sibuk dengan semua fail di atas meja. Banyak projek yang Dato' Othman cadangkan tapi tidak tersiap hingga sekarang.
"Tengku, ini air nya." Penolang kanan Tengku Daniel meletakkan secawan kopi yang selalu dipesan sendiri oleh Tengku Daniel itu. Penolang kanan itu terus keluar dari bilik tersebut.
Baru tangan ingin memegang cawan yang berisi air kopi panas ... "ARGHH!" Tengku Daniel menahan kesakitan di jantung. Dia cuba untuk berdiri dan meminta pertolongan dari staff tapi tidak sempat kerana dia sudah pun tumbang di lantai office biliknya.
°_____★_____°
"Kenapa sama suami saya dok?" soal isteri Tengku Daniel iaitu Tengku Jazwina apabila doktor keluar dari bilik rawatan suaminya itu.
Keberatan hati termuncul dalam hati doktor itu. Bagaimana jikalau Tengku Jazwina sedih? Doktor mengeluh kecil. Mahu atau tidak, dia sebagai doktor mesti beritahu pihak pesakit atas penyakit yang dihadapi mereka.
YOU ARE READING
LOVE FAMILY ACADEMY
Fanfic~ఌ︎☾︎ᶠᵃⁿᶠⁱᶜ + ʳᵒᵐᵃⁿᶜᵉ + ᶜᵒᵐᵉᵈʸ ☽︎ఌ︎~ Setiap manusia pasti layak dapat sebuah cinta daripada seseorang. Lagi-lagi yang sedang mengalami alam remaja. Cinta mereka adalah cinta seperti remaja lain di luar sana... tapi mereka masih mempunyai batas. Han...