Wad Neuro ...
Aliya sedang menemani Aliza yang terlentang atas katil sudah 2 bulan lebih.
Aliya mengusap kepala Aliza yang berlapik tudung. "Adik. Mama akan tunggu. Mama minta maaf sebab lambat jelmakan diri." kata Aliya.
Dari orang kenal Unknown, Ejen Ayra dan akhir sekali Ejen Aliya. Rupanya ketiga orang ini adalah satu orang yang sama.
"Maafkan mama melepaskan tanggungjawab seorang ibu terhadap kamu." Aliya bangun daripada kerusi, mencium dahi suci anaknya itu.
Selang beberapa minit, Aliya keluar daripada Wad Neuro untuk melaksanakan tugasnya.
Jari manis kanan Aliza bergerak sedikit.
~~~~~~~~~~
Pintu akademi terbuka. Akademi penuh dengan kegelapan. Tiada satu cahaya masuk dalam akademi.
"Akademi masih tutup lagi ke?" tanya seseorang.
Dia menyalakan lampu telefon untuk meneruskan jalan. Sampai di kaki lima Moment Room, satu kapal terbang kertas datang.
Ikut lilin sebelah kaki lima Moment Room.
Dia hanya menurut. Lilin terakhir, tepat depan Briefing Room.
"Briefing Room? Sini ke?" Dia menggaru kepalanya beralas tudung shawl.
Semua lampu menyala apabila dia masuk dalam bilik itu. Di situ ada mentor, ejen muda dan seorang ejen atasan tekno.
"WELCOME BACK ALIZA!!"
Aliza tersenyum melihat satu kejutan. Ejen muda perempuan datang dan memeluk Aliza.
"Akhirnya kau sedar."
"Selamat kembali."
"Rindunya kau!"
Mereka meleraikan pelukan. Aliza menatap semua ejen di situ. "Terima kasih meraikan kepulangan saya." Ejen Karya menunduk sikit, memberi tanda sama - sama.
"Bagaimana dengan kamu? Bertambah baik?" tanya Ejen Ayra.
Aliza mengangguk. "Terima kasih Ejen Ayra merawat saya sehingga bangun daripada koma." ucap Aliza. Tanpa Ejen Ayra, mungkin dia dah berada di alam lain.
Ejen muda memandang Ejen Ayra. Rupanya Aliza tidak tahu lagi. Mentor yang memandang Ejen Ayra mengangguk memberi semangat.
Ejen Ayra datang memeluk Aliza. Aliza dengan blur nya hanya menangkap pelukan.
"Maafkan saya, Aliza."
Aliza meleraikan pelukan. Dia tak faham. Sungguh tak faham. Ejen Ayra ada buat salah dengannya ke.
"Kenapa Ejen Ayra minta maaf?" tanya Aliza.
Ejen Ayra mengambil nafas. Dia membuka topeng muka doktor. Tidak menyangka ... Ejen Ayra selama ni adalah Ejen Aliya? Ibu kandungnya sendiri.
Aliya memeluk Aliza sekali lagi setelah melihat air mata anaknya turun.
"Mama minta maaf sayang. Disebabkan mama, kamu tak pernah dapat kasih sayang mama secukupnya. Mama minta maaf sangat." kata Aliya.
Jet dan Rudy melihat kasih sayang seorang ibu, menitis air mata. Rindunya mereka pada seseorang yang digelar ibu.
Jet walaupun ibu nya masih ada di dunia, dia merasakan kesunyian tanpa kasih sayang diberi.
"Mama, adik faham. Adik faham kenapa mama dan ayah hantar adik ke rumah mama dan papa Kak Long (Roza). Adik tak kecil hati tentang kabar itu walaupun sekecil zarah."
YOU ARE READING
LOVE FAMILY ACADEMY
Fiksi Penggemar~ఌ︎☾︎ᶠᵃⁿᶠⁱᶜ + ʳᵒᵐᵃⁿᶜᵉ + ᶜᵒᵐᵉᵈʸ ☽︎ఌ︎~ Setiap manusia pasti layak dapat sebuah cinta daripada seseorang. Lagi-lagi yang sedang mengalami alam remaja. Cinta mereka adalah cinta seperti remaja lain di luar sana... tapi mereka masih mempunyai batas. Han...