3 Ay Sonra
Yıldız Tarihi , 3698
Kaptan Makkov yardımcı pilotun kontrol tablosuna doğru eğildi. "Spectrum'u Janus yıldız sistemine yaklaştırın." dedi ardından Travis'e dönerek, "Pekala, inişten önce gezegen hakkında ne biliyoruz?"
Travis, yaptığı iki saniyelik araştırma sonucunda Kaptan'a, " Janus takım yıldızının 8. gezegeni 'Era'. Yörünge uzunluğu 4,888 Tm - 32,675 Au. Ekvatoral Çapı 142.984 km, Yüzey alanı 120,5 km² "
Makkov, memnun bir şekilde gülümserken Travis şaşırtıcı bir bilgi daha vermişti. "Ayrıyeten tarayıcı, gezegeni çevreleyen bir gaz kütlesi de saptadı. Azot, oksijen, karbondioksit ve argondan oluşan bir hava."
Uh'ie, şaşkınlıkla arkasını dönerken, "Bu canlılar için gerekli olan hava bileşeni." dedi ardından Wini lafa girdi. "Yani yaşam olabilir."
Kaptan, heyecanlı mürettebata döndü. Rusto'ya, "Aşağıda herhangi bir yaşam belirtisi var mı tara." dedi herhangi bir olağan duruma karşı.
"Emredersiniz, Kaptan."
Kızıl kahverengi, çok ağır dönen, çirkin görünüşlü gezegen pek sevimli durmuyordu, ama birleşme değeri plütonyum gibi olan bir enerji maddesi dynsoumun başlıca kaynağı.
Rusto, "Gezegenin 5 km altında tüneller gözüküyor Kaptan lakin yaşam belirtisi gözükmüyor."
Kaptan Makkov, "Terk edilmiş bir sığınak mı?"
Rusto tam cevap verecekken ekranda ısı enerjisi tarama aracı bir nokta yakaladı. "Sanırım bir şeyler var efendim." dedi kontrol panelinde beliren noktayı işaret ederken.
"İnsan mı?"
Uh'ie, lafı devraldı. "Sanmıyorum Kaptan, daha çok bir..." doğru benzetmeyi bulamazken Makkov göstergelerde ısı termalinin aldığı şekli inceledi. "Sürüngen gibi." dedi aklına gelen ilk şeyle.
Şu vakte kadar hiçbir keşif ya da askeri aracın kayıtlarında, bugüne dek böyle bir canlının olayına rastlanmamıştı. Şayet bu şey bir canavar olarak nitelendirilebilirdi. Görevleri icabı incelemek üzere gezegene inmeye karar verdiler.
Kaptan Makkov, eliyle Wini, Travis ve Buck'ı işaret etti. "Sizler benimle nakil odasında hazır olun." dedi sonra Rusto'ya döndü. "Yönetim sende." Onun yokluğunda protokol icabı ikinci kaptan yönetimi devralıyordu.
Rusto, kaptan koltuğuna geçerken diğerleri de Makkov'u takip etti. Kaptan Makkov, Travis, Buck ve güvenlik şefi Wini nakil diskleri üzerinde yerini aldı ve bir kaç saniye sonra bir başmühendis nakil odasında belirdi.
Mühendis, endişeli gözüküyordu. "Sadece bir söylenti ama bu gezegende yaklaşık olarak madenleri almak için giden 50 kişi öldürülmüş Kaptan."
"Ve bunu bir canavar mı yapmış?" Makkov konuşurken Travis de bu insanların karakterleri arasındaki farkı inceliyordu.
Birisi, söylentilerle bile kararlarında şüpheye düşerken diğeri ihtimalleri bile göz önünde bulundurmuyordu.
İkisi aynı ırktan olsa da aralarındaki bu karakter ve kişilik uçurumunu görünce topladığı bulguları nasıl genelleyebileceğini bilemiyordu.
"Evet." dedi baş mühendis.
Kaptan, gülümserken. " Pekala," dedi. "Bir canavar olduğunu kabul edelim. Ve bu ilkel yaratık 50 tane gelişmiş silahlı ve teçhizatlı birimi güvenlik ekipleriyle birlikte mi öldürdü?"
Mühendis, " Era, bir maden gezegenidir ve Alliet, üretim mühendisimizdi," dedi. "Bundan üç ay kadar önce yeni bir tünel açmışlardı. Dynsoum, platin, uranyum ve hatta altın bakımından çok zengin bir nokta bulmuşlardı."
Bir süre duraksayıp laflarını toparladı ardından devam etti. " Arkadaşımın anlattığına göre önce otomatik makineler parça parça dağılmaya başlamış. Maden sanki eriyip yok oluyordu. Tabii bunun nedenini bilmiyorlardı. Muhtemelen içinde biraz hidroflorikasit bulunan sıvı... Şiddetli bir asit. "
Kaptan, bu varsayımlar karşısında nazik bir şekilde, "İnsanların öldürüldüklerini söylemiştiniz, eridiklerini değil." diye hatırlattı.
"Evet. Önce, bakım mühendisleri, asitle tahrip edilmiş makinelerin onarılması için oraya yollandı. Ve sonra arkalarından gelen ekip onları asitle yanmış olarak buldu."
Travis, bu duruma mantıklı bir açıklama düşünürken konuştu. "İstatistiklerime göre maden bakımından zengin olan bu gezegenin lav faaliyetleri de yüksek derecededir. Onları eriten lav olabilir." dedi.
Mühendis, "Bu gezegende volkanik hareket birilerini yok edecek kadar bulunmuyor." dedi. "Garip bir asit karışımıyla yanmışlar. İlk başta bu ölümler derin katmanlarda oluyordu, ama en son buldukları yüzeye yakın taraflarda bulundu."
Yüzbaşı Buck, " Bu adamın cesedini eminim ki doktorumuz kontrol etmek isterdi," dedi şayet bu dava onun için ilgi çekici bir hal alıyordu.
"Cesedi bulanlar eminim ki saklamıştır. Ama pek güzel bir görünümü yoktur." mühendis onları gezegene yollamadan önce endişeyle konuştu. "Taramalarımızda o garip şey kocaman bir sürüngene benziyordu. Ve önceki kazazedelerden aldığım duyumlara göre fazer ışını bile bu şeyi durdurmak şöyle dursun, yavaşlatmamış bile. Yani dikkat edin. "
Wini, dahil herkes bunu duyunca şaşırmıştı. Kaptan, "Fazerle etkilenmeyen şey ancak bir hayal olabilir," dedi ardından lafına devam etti. "Işınla bizi."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Uzay Yolu {Ara Verildi}
Science FictionBxB Android, genç olana döndü. "Yaklaşık yirmi dakika sonra gezegeniniz imha edilecek," dedi, "Haydi, bir şeyler yemeye gidelim." #11 uzay WattpadScifiTR ♡ WattpadLGBT-TR ♡