14㊂Sarhoşluk

135 14 5
                                    

Komuta odasında Buck, eski Dünya'nın kült komedi filmlerinden bir tanesi olan Mr. Bean açıp izlemeye başladığında diğerleri de filme dikkat kesildi.

Herhangi verilmiş bir görev veya başka bir işleri olmadığından keşif araçları öylece uzayda dolanıyordu.

Bundan fırsat bilen Buck ise odayı sinema salonuna çevirmiş açtığı filmi ana ekrana yansıtarak dev bir seyir alanı oluşturmuştu.

Mr. Bean açık kalp ameliyatı yapılan bir esnada hastanın içine kuruyemiş düşürdüğünde Buck ve Makkov tanıdık eski dünya esprilerine gülmeye başladı.

Aslında bu sahneyi komik yapan sakarlıkları yanında arka plana eklenmiş gülme efektiydi.

Aynı şekilde bu ikilinin eğlencesine katılarak oturduğu yerden filmi izleyen Wini ve Uh'ie de gülmeye başladığında artık kumanda odasında eğlenmeyen iki kişi kalmıştı. Rusto ve Travis.

Android, "Neden güldüğünüzü anlamıyorum." dedi.

Buck, hala biraz gülerken arkasını dönüp Travis'e baktı. "E komik de ondan gülüyoruz." dediğinde Cygnuslu durumu anlamaya çalıştı.

"Gözlemlediğim kadarıyla bu tip bir cerrahi operasyon son derece hassas ve yüksek riskli bir girişim. "

"İşte bu yüzden komik ya." Buck artık kelimeleri yanında elleriyle filmi işaret ederek açıklamaya çalışıyordu.

Travis, "Ama ameliyatla açılmış iç organlara yabancı bir maddenin karışması hastanın hayatını riske atmaz mı?"

Buck pes etmiş bir şekilde önüne döndü. "Zaten bir espriyi açıklamaya kalkmak onu artık komik yapmıyor Travis." dedi.

Travis neyi yanlış yaptığını anlamamıştı. "Ama başka bir yaşayan organizmanın acısıyla neşelenmek sadizm değil midir?" bakışları onay almak istercesine diğerlerine döndüğünde herkes sadece gülmüştü.

Makkov, "Bu duruma göre değişir. Mesela Buck, sırf bana hava atmak için kaykayla hareket yaptığı sırada yere kapaklanıp malları ezerse bu komik olur."

Rusto, "Katılıyorum." dedi oldukça ciddi bir yüz ifadesiyle.

Travis, bu olayı irdeleyeceği sırada bir görev alan ekip, yedi ışık hızıyla bir bilim aracı olan TT Drover gemisi ile buluşmak için yola çıktılar. 

Bilim gemisi, kırmızı süper dev bir yıldızın beyaz cüceye dönüşmesini izlerken bir şeylerin ters gittiğine dair en yakın ekibe yardım çağrısı yollamışlardı.

Onların yardım çağrısı attığı konuma ise en yakın olan Spectrum'du. Gemide bir sorun olduğu takdirde bunu öğrenmek için yola çıktılar.

Drover'ın sinyal kapsamına girdiklerinde ise Uh'ie bilim aracına iletişim talebinde bulundu.

İletişim hattını açan bilim gemisinden sebebi anlaşılmayan gülüşmeler duyuldu. Hepsi eğleniyor, gülüyor ve sanki evren yansa umurlarında değilmiş gibi takılıyorlardı.

Rusto, "TT Drover, yardım mesajınızı tekrarlayın." dedi.

Karşıdan gülüşmeler hafiflerken bir kadın sesi duyuldu. "Ah, merhaba Spectrum. Buraya kadar gelmişsiniz bir de." sesi hafif flörtöz çıkıyordu kadının. "Umarım geminizde yakışıklı bir kaç tip vardır. Şuan o kadar hazırım ki."

Kumanda odasındaki tüm herkes birbirlerine duyduklarından emin olmak istercesine şaşkınlıkla bakarken sadece Travis bu durumu ilgiyle takip ediyordu. Şayet herkesin şaşırmasına neden olan bu mesajın içeriğini anlamakta güçlük çekiyordu.

Uzay Yolu {Ara Verildi}Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin