Tamamen Androidlerden oluşmuş olan gezegenin yaratıcıları bir Android değil bir insandır. Özel bölüm Robotların yaratılışı ve insanların, yani yaratıcıların, androidlere olan tutumlarını işleyeceğim *-*
Cygnus
Işık Tarihi , 3024
Caelum, bir kaç yıl önce üretmeyi başardıkları Androidlerin üretkenliklerini uzunca süre konuklara methetti.
Elbet konuklar inşaat alanındaki misafir bölümündeyken Androidler hiçbir iş yapamıyordu.
İnsanlar, inşaat alanına yakın oldukları sürece bu inşaatın şefi olan Travis veya diğerleri platin blokların birisine zarar vermesini göze alamazdı. Bunu hiçbir Android göze almazdı.
Ama uyması gereken bir programı da vardı. Caelum ve misafirler kısa bir süre sonra inme vakti geldiğini işaret etti.
Travis sonunda işe koyulabileceklerini anladığında tatmin hissetti. Anlaşılan o ki şiddetini artıran olumsuz hava şartları, konukları rahatsız etmişti.
Travis sonunda aşağı indiklerinde konukları, çalışmaları nasıl yönettiğini izlemeleri için ana kontrol merkezine davet etti. Herkes koltuklarda yerlerini alırken Travis de irtibat koltuğuna oturdu.
Bilgisayarın küçük burunlu terminal çıkışına parmaklarının ucundan çıkan birden fazla kablo bağlantılarını giriş yuvasına sokarken konuklardan birinin kaşlarını çattığını fark etti. Ama bunu hangi dürtüyle yapmıştı bilmiyordu. Küçümseme mi, kıskançlık mı, patronluk taslamak mı? Ya da sadece şaşırdı mı?
Travis, organik yaşamlarla ilgili tüm yeteneğine rağmen böylesine karanlık bakışları tam olarak okuyamıyordu. Ama sonra, bağlantının kurulduğunu gösteren tıklamayla beraber, bilgisayar verileri arayüzden beynine akmaya başladı ve kaşını çatmış bir şekilde izleyen konuğu tamamen unuttu.
Bu veri akışı bin adet göze sahip olmak gibi bir şeydi. İnşaat alanında ve kilometrelerce çevresinde olup biten her şeyi bu sayede görebiliyordu. Şayet bilgisayarla tamamen bütünleşmişti. Onun her algılayıcısını, her tarayıcısını, her bağlantısını kullanabiliyordu.
Bilgisayarın bir parçası olmak varken ,biyolojik yaşam formlarının yaptığı, ona kodlamalar ile komut vermek gibi usandırıcı bir uygulamaya ne gerek vardı?
Travis, yapay zekasına akan bilgilerin hepsini bir doğrultuda saniyeler içince listeledi. Bakım çizelgeleri. Eşgüdüm sistemleri. Dondurma düzeyleri. Enerjinin yönlendirilmesiyle ilgili kararlar...
İnşaat alanı sonsuz ayrıntılarla dolu karmaşık bir oyuncak gibi ve oyuncağı yapan oydu. Her şey ondan geçiyordu; o onaylıyor, reddediyor, değiştiriyor, iptal ediyordu.
Vinçleri kaldırıp indirdi, gelecek haftanın bloklarını talep etti, fazer ışınında çalışanlara koruyucu gönderdi, ertesi günün yemek listesini hazırladı, yapının sağlamlığını kontrol etti, Caelum'un maliyecilerine masrafları bildirdi, iki kilometre derinliğe kadar elli santimlik aralarla toprağın ısısını ölçtü, her saniye düzinelerle gelen telefonların aktarımlarını yaptı ve her şeyi başarmaktaki ustalığından dolayı konuklar onu kutlamadan duramadı.
Şayet misafirler bile biliyordu ki kendilerini bilgisayara bağlayabilmenin bazı yolları olsa bile, bunca şeyi dakikalar içinde hiçbir biyolojik canlı başaramazdı.
Travis bir makinenin yeteneklerine ve bir insanın becerisine sahipti, kendini üretebilmek gibi oldukça ciddi bir mesele dışında ikisinden de üstün sayılırdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Uzay Yolu {Ara Verildi}
Bilim KurguBxB Android, genç olana döndü. "Yaklaşık yirmi dakika sonra gezegeniniz imha edilecek," dedi, "Haydi, bir şeyler yemeye gidelim." #11 uzay WattpadScifiTR ♡ WattpadLGBT-TR ♡