38㊂Düğün

112 13 5
                                    

1 Ay sonra

Travis, her gün düzenli olarak aksatmadan yaptığı gibi bugün de topladığı verileri gezegeninin kıdemli yöneticilerine iletmek için bağlantıları paylaştı.

'Alpha; Dün gönderdiğim verilere karşılık verdiğiniz yanıta dayanarak programım ve işleyişim üzerine birincil kaynaktan yeterince bilgi olmadığı görüşüne katılıyorum. Bu nedenle talebinize karşılık olarak bugün ki veri, diğer bir gündeki aktivitelerimin tamamını ve arkadaşlık algıma üstüne özel bir vurgu yapılmış bir kaydını içerecek.'

Yanıtı ilettiği vakit aynı zamanda görev yerinde işlerini yapmaya devam ederken normalden daha erken içeriye giren Kaptan ile bu durumu garipsedi. Travis, "Kaptan Makkov, bugün kumanda odasına her zamanki saatinizden 15 dakika önce geldiniz."

"E bugün özel bir gün Travis. Yoksa haberin yok mu?"

Travis, neyi kaçırdığından tam olarak emin olamazken içeriye diğer mürettebat üyelerinin de gelmesi ile daha da aklı karıştı.

Buck, Travis'in omzuna bir kolunu attı. "Bugün gemide bulunan Binbaşı Nirguk ile araştırma ekibinden Yüzbaşı Elles'in düğünü var!"

Wini, "Herkesin benden önce evleniyor olma fikri mide bulandırıcı." dediğinde Uh'ie kahkaha attı. "Eh, bu bulantılara alışmaya başlasan iyi olur Wini. Çünkü buradaki her çift emin ol yanındakinden daha hızlı hareket ediyor." diye göz ucuyla Travis'i işaret ettiğinde herkes gülüp eğleniyordu.

Travis, duyduklarıyla başını hafifçe yana eğdi ve gönderdiği verilere ekleme yaptı. 'Başlangıçta, arkadaşlıkları ve insani duyguları sürdürmek genellikle karmaşık bir komplikasyon olduğundan anlamayı zor bulurdum. Bunun için de, biyolojik yaşam formlarının belli hareketlere verdikleri duygusal tepkileri tahmin etmemi sağlayan bir program geliştirdim. Şu zamanki ilişkilerime bakarsak geliştirmiş olduğum program iyi çalışıyor gibi gözüküyor.'

Makkov, androidin kafasının karıştığını pekala anlarken robota döndü. "Eğer bu sürece yakından dahil olmak istersen gelinin sağdıcı olabilirsin. Bayan Elles'in bu rol için birini aradığını duymuştum." dedi. Oysa Buck bu pozisyon için bir saattir Kaptan'a yalvarıyordu.

Bu adaletsizliğe tam karşı çıkıp konuşmaya başlayacakken Rusto'nun kaya gibi kollarıyla bir anda geriye çekilmesiyle laf ağzında tıkılı kalmıştı.

Travis, "Bu pozisyonda olmak benim için uygun mu?" diye sorduğunda Wini ufak bir kahkaha atarak cevap verdi. "Neden olmasın? Sonuçta sağdıç için Cygnus'tan birini istemediği konusunda bir kriter belirtmemiş."

Makkov, bunu onaylarken Travis, insanların resmi prosedüre dökülmüş ilişkilerini incelemek için harika bir fırsat olduğunu düşünerek teklifi kabul etti.

Kaptan, bu uzlaşma sonunda iletişim hattında Elles'e haberi iletirken yaklaşık bir kaç saniye sonra gelinin de Travis'i sağdıç olarak kabul ettiğini belirten mesajı gelmişti.

Uhura, "O zaman köprü bize emanet. Hadi sen git de geline yarın ki düğün için destek ol." dediğinde Travis başıyla onaylayarak kumanda köprüsünden ayrıldı.

Android, gemi içindeki bu özel gelişmeyi notlarını güncellemek için değerli bir fırsat olarak gördü. Biyolojik yaşam formlarının karmaşık duygusal ilişkilerine daha fazla dalmak istiyordu.

Yarınki düğün için hazırlıklara başlamak üzere Elles'in yanına gitti. Gelinin odasının önüne varıp kapıyı çaldığında iznin verilip içeri girmesi iki saniyeyi bulmamıştı.

Elles, telaşlı bir şekilde odanın içinde bir ileri bir geri volta atarken bakışları içeri giren Travis'e döndü.

Android, sakin bir tavırla, "Düğün hazırlıkları ve provan için yardım etmeye geldim." dedi.

Elles, dudaklarını kemirirken gergin bir şekilde elleriyle oynuyordu. "Biliyorum Travis ama..." dedi lakin cümleyi nasıl devam ettireceğini bilmiyordu. "Ben bunu yapmak istemiyorum, daha doğrusu yapabileceğimi sanmıyorum."

Travis, "Prova yapmak istemiyor musunuz Yüzbaşı Elles?" dedi.

"Hayır, demek istediğim düğünden vazgeçiyorum."

İkili arasında bir kaç saniyelik sessizlik olurken Travis ilk konuşan kişi olmuştu. "Nedenini öğrenebilir miyim?"

"Sadece... Doğru olan bu." dedi Elles. "Yani böyle olmalı."

"Binbaşı Nirguk'a karşı olan duygularınız değişme mi gösterdi?"

Elles, gergince nefes vererek arkasını döndü. "Hayır sadece, o vakit evlenmem gerektiğini düşünmüştüm." dedi elleriyle kendini gösterirken. "Mutlu da olmalıydım ama değilim! Mutsuzum ve şimdi bu ağırlığın bana baskı yaptığını hissediyorum."

Travis, başını hafifçe yana eğdi. "Düğünü iptal etmek sizi mutlu edecek mi?" kesin verilere ve cevaplara ihtiyacı vardı androitin.

Elles, bir kaç saniye duraksayıp ardından konuştu. "Evet, Travis. Mutlu edecek." dedi. "Muhtemelen Nirguk da benim kadar rahatlamış hissedecek." diye devam ettiğinde Travis'e bir kaç adım atarak yaklaştı. "Travis, sen daha netsin ve söylemleri de iyi ifade edebiliyorsun. Benim için bu konuyu Nirguk ile konuşursan gerçekten minnettar olurum..."

Travis, anlamış gibi başını olumlu anlamda salladı. "Elbette Yüzbaşı Elles. Eğer isteğiniz bu yöndeyse." dedi ve durumun ciddiyeti hakkında tereddüt etmeden Elles'in odasından ayrılıp düğün hazırlıklarıyla meşgul olan Nirguk'un yanına doğru yol aldı.

Konum araştırmasına göre Binbaşı şuanda, geminin büyük ziyafet salonunda gözüküyordu. Orayı düğün için uygun hale getirdiği belliydi.

Bir kaç dakika içinde düğün hazırlığının yapıldığı salona gelip içeriye girdiğinde damadı ve yanında ona yardım eden insanları gördü. 'Aldığım duyumlara göre; Binbaşı Nirguk sık sık her şeyin ötesinde Yüzbaşı Elles'i mutlu etmek istediğini söylemekte. Düğünün iptal olması Elles'i mutlu edeceği için Binbaşının bu karara memnun olacağı sonucuna varmak doğru gözüküyor.' Gözlemleri sonucunda Travis, verileri toplamaya devam etti.

Binbaşının yanına gelen Travis, "Sizin için iyi haberim var." dedi yan tarafında damada yardım eden Rusto'ya aldırmadan.

"Öyle mi? Nedir o?" diye merakla sordu Binbaşı tek kaşını havaya kaldırırken.

"Elles, kendi mutluluğunu arttıracak bir karara vardı." dedi Travis, "Düğünü iptal etti."

Rusto pastayı süslemek üzere krem şantiden yaptığı çiçeği yerleştirmek üzere iken duyduğu şeyle aynı Binbaşı gibi donakaldı.

Nirguk, "Ne yaptı dedin?" diye kaşlarını çatarak sorduğunda Rusto da dikkatini Travis'e verdi. "Düğünü iptal mi etti? Bugün mü? Tek bir söz bile söylemeden mi?" diye şaşkınca konuştuğunda Nirguk lafına devam etti. "Bu, nasıl... Tanrım! Ne kadar çocukça, bencilce ve sorumsuzca bir şey bu!" diye sert bir şekilde çıkıştığında düğün için hazırlanan odadan bir hışımla ayrıldı.

Rusto ve Travis, bir süre öylece salonu terk eden adamın arkasından baktığında Travis neyin yanlış olduğunu anlamamıştı.

Rusto, elindeki pasta krema şekillendirici edavatını kenara bırakıp Travis'e döndü. "Gelecek sefer, belki de iyi haberleri ben vermeliyim." dedi ve Rusto da salondan ayrıldı.

Travis, aynı şekilde salondaki diğer insanların da kendisine kaşlarını çatarak baktığını gördüğünde onların neye sinirli olduğunu hala anlamamıştı. 'Alpha; görünüşe göre duygusal dönütleri tahmin etmek için tasarlamış olduğum programımın biraz düzeltilmeye ihtiyacı var...'

Uzay Yolu {Ara Verildi}Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin