"Benimle dalga mı geçiyorsun?" Dedi karşısındaki robotun ciddiyetini sorgularken.
"Benim ırkım sizin gibi düşük yaşam formlarının mizah anlayışını anlayamadığı için, hayır yapmıyorum." dedi Travis.
"Yani bugün, hemen... Ve 20 dakika sonra?" Wini'nin sesi endişeli çıkmıştı.
Travis, ciddileşti. Bir süre duraksayıp hesaplama yapmaya başlamıştı. "Tahminime göre artık 10 dakikadan daha az süre kaldı."
Wini inanmak istemiyordu ama bilgisayarlar yalan söylemezdi değil mi?.. "Peki bu konuda yapabileceğimiz, en azından senin yapabileceğin, bir şey yok mu!?"
"Hayır, hiçbir şey yok. " Sesi gayet rahat çıkıyordu.
Fakat onun bu umursamazlığı Wini'yi hiç de rahatlatmamıştı. Ölmek istemiyordu! Hem de hiç. Ve aklına ilk gelen fikirle robota döndü. "Dünyanın sonu geldiği zaman," dedi, "Yere yatmamız ya da kafamıza bir şey falan geçirip beklemek sakinleşmemiz acısından işe yarıyormuş diye duymuştum. Bu sayede daha mantıklı kararlar alarak hayatta kalma yüzdemizi artırabiliriz."
"Eğer istersen, sen öyle yapabilirsin," dedi Travis. "Ama sen zaten hayatta kalacaksın. Çünkü ırkın az olmakla beraber nesliniz tükenme tehlikesinde."
"N-ne demek istiyorsun?" dedi Wini ve gözlerini yeniden kendisinden uzun olan robota çevirdi."Hem nasıl?" diye sordu hemen ardından.
"Buraya zaten seni kitlesel bir yok oluş gerçekleşmeden önce almaya gelmiştim," dedi Travis. " İki dakikadan az kaldı, gitmemiz gerekiyor." Eli ile işaret ederek Celesialı gencin kendisini takip etmesini istedi.
Wini o an hayatta kalma içgüdüsüyle Travis'i takip etti. Onun bu içgüdülerine göre hareket etmeyi seçmesi ise Travis'in organik yaşam formları hakkında belirlediği bir takım bulguların doğruluğunu kanıtladı.
___________________________________Gökyüzünden gezegenin atmosferine devasa gri siyah karışımı makineler alçalmaya ve görünmeye başladı.
Travis, o gemilerin zaten orada olduklarını biliyordu. Elbet bu durumun böyle olmasını o istememişti.
"Bu sizin filonuz mu?" Wini sakinliğini korumaya çalışıyordu ama pek de başarılı olduğu söylenemezdi.
Korkunç büyüklüğü ve griliği ile gökyüzünde hızla ilerleyen filo herkesi korkutacak bir gürültüyle gökyüzünü deldi ve atmosferlerine girdi.
Havada açılan atmosfer boşluğu ise insanı daraltacak şeklindeydi. Önden gelen filoyu arkadan bir başkası izledi ve aynı şeyi daha da gürültülü bir şekilde yaptı.
Wini nefes almakta zorlandığını hissetti. Belki korkudan belki de atmosferin delinmesinin verdiği etki bilemiyordu.
Tam korkuyla yere çökecekken ağzının üstüne kapanan metalik bir el ile olduğu yerde kaldı.
Tam, ona ne yaptığını soracakken Travis, elini çekmişti. Wini bu bir kaç saniyelik dokunuşla bile öncekine nazaran artık daha rahat nefes alıyordu.
"Bunlar da kulak tıkaçları. Tak lütfen." dedi elindeki plastik tıkaçlarını uzatırken.
Wini, ilk başta yüzüne, en azından nefes yollarına, takılmış maskeyi inceledi ardından kendisine uzatılan kulak koruyucularını. "Birazdan, şuankinden daha fazla bir gürültü olacak. Takman, kulakların için iyi olacak."
Wini istese bu küçük düşürülmeye uygun bir cevap verebilirdi ama bu karmaşa içinde ne yaptığını bilen tek kişinin dediklerini sorgulamak istemediğinden kendisine uzatılan koruyucuları da takarak, "Bunu neden yapıyorsunuz!? Cygnuslar evrensel saldırmamazlık anlaşmasını imzalamadı mı!"
Travis, "Sanırım bir şeyleri yanlış hesaplamışsın. Bunun gibi, yerçekimi dalgalanmalarına bile dayanamayıp gürültü çıkartan hurdaların bizim gezegenimize ait olduğunu söylemeniz bile bir hakarettir. " dedi sanki gerçekten hayalkırıklığı yaşıyormuş gibi.
"Ne? Tamam Bay Mükemmel kim o zaman bunlar!?" Wini sinirleniyordu.
"Khiriller" diyerek bakışlarıyla gökyüzünü işaret etti. "Biz değil, gezegeninizi almaya gelen onlardı. Biz ise diğer organik yaşam form türleriyle herhangi bir ittifak yapabilir miyiz görmek için Khirillerin davranışları gözlemliyoruz. Ve konseyle başları belaya girmesin diye soyları tükenmekte olan bir ırk var mı kontrol için-," bakışları Wini'ye döndü. "Oldukça uzun bir süredir gezegeninizde yaşıyorum. Seni buldum."
"Onları durd-," lafını söyleyemeden ikinci bir gürültü kopmasıyla yeryüzündeki herkesin bakışları tekrardan gökyüzüne kaydı.
Olup bitenlerin hiçbiri mantıklı gelmiyordu şuan . Herkes ne yaptığını bilmeden güvenli olacaklarını düşünerek evlerine koşuyor ya da tam tersini düşünenler evlerinden dışarı koşuyor ve gürültü karşısında sessizce çığlıklar atıyorlardı.
Gürültü insanları paniğe sokarken, bundan etkilenen araçların sirenleri de ortalığı ayrı karıştırıyordu.
Yalnızca birisi ayakta durup rahatça filoları izliyordu, herhangi bir insan yüzü olmadığından kendisinin oluşturmuş olduğu parlak gözlerinde hüzün mü yoksa heyecan mı var anlayamıyordu Wini.
Travis, rahattı çünkü diğerlerinin aksine burada tam olarak ne olup bittiğini biliyordu. Şayet bunca yıldır zaten bunu bekliyordu.
Fakir bir madenci gezegenine yıllarca bir misafir bile gelmemiş şimdi ise gele gele gezegenlerine Khriller merhaba demeye gelmişti.
Wini, yanındaki robotun hareketlerini takip ederken Travis planlı bir hareketle kenardan çanta aldı. Khril gemisi yukarılarda gürültüyle uçarken çantasını açtı.
Kenardaki pazardan bir kaç tuzlu atıştırmalık aldı ve süper güdümlü silahlahıyla beraber çantaya attı, gereksiz olan bu gezegene ait diğer eşyaları ise yere attı.
Artık gittiği yerde bunlara ihtiyacı olmayacaktı. Her şey hazırdı, her şeyi hazırlamıştı.
O sırada yaklaşık on dakikadır tepede asılı duran filo sonunda sessizliğini bozmuş, yeryüzündeki canlılara seslenmişti. "Ben Galaktik Hiperuzay Planlama Konseyinin Khril temsilcisi Anhka." diye devam etti. "Gezegeniniz hiperuzay atlama istasyonu için kestirme olarak kullanılacaklar listesinde olduğundan temizleme işlemi yapılacaktır. İşlem yaklaşık olarak iki dakika içinde bitecektir. Teşekkürler."
Son lafını bitirdikten sonra bir kaç saniye tekrardan sessizlik oldu.
Herkes şaşkındı, korkuyordu ve etrafta sanki işe yarayacakmış gibi sağa sola kaçmaya başlamışlardı. Kimse onlara bir şey sormamıştı, bir uyarı gelmemişti. Fakat ona rağmen kaçacak bir yerleri yoktu.
Bunu fark eden Khriller, tekrardan anons yaparak, " Bu kadar şaşırmayın. Yıkım planları ve onay belgeleri neredeyse yarım asırdır filomun baş duvarında asılı duruyor. Bir şikayetiniz varsa bunu uygun yerlere iletirsiniz."
"Ama kimse Khrillere gitmedi ki! Bu adil değil." diye Wini isyan ettiği sırada Travis devreye girerek; " Khriller sadece beş ışık yılı uzaklıktayken gezegeniniz canlılarının çevresindeki olaylara bu denli ilgisiz kalması kendilerine bu sonu hazırlamalarına sebep oldu.
Ardından bir ses daha duyuldu. "Gezegen tahliyesi için yok eden fazer ışınlarını çalıştırın."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Uzay Yolu {Ara Verildi}
Science-FictionBxB Android, genç olana döndü. "Yaklaşık yirmi dakika sonra gezegeniniz imha edilecek," dedi, "Haydi, bir şeyler yemeye gidelim." #11 uzay WattpadScifiTR ♡ WattpadLGBT-TR ♡