En önde Travis, arkasında Makkov, Rusto ve Wini, en arkada da aynı şekilde nizamı sağlayan dört güvenlik robotu kule içinde sessizce koridorlardan ilerliyordu.
Kaptan Makkov, "Travis, geri çekilmelerini söyle." diye emir verdiğinde robot oldukça sakindi.
"Bana emir verebilecek pozisyonda değilsin." dedi. Travis ilk defa Kaptan ile gayriresmi bir şekilde konuşmuştu.
Wini, biraz hızlanıp Travis'le aynı hizaya geldi. "Ne yani şimdi bizi esir mi alıyorsun?"
"Sessiz ol."
Genç, bu tavır karşısında sinir olurken Travis'in önüne geçti ve onu durdurdu. "Seninle her şeyimi paylaştım o yüzden biraz lütfet ve sen de bizimle bir şeyler paylaş!" dedi. "Cidden amacın başından beri bu muydu?"
Travis, Wini'ye baktı. "Benim amacım başından beri belirttiğim üzere biyolojik yaşam formlarını gözlemlemekti. Ancak bu gezegenimizi farklı gezegenler ve ırklara karşı iletişime açmak veya arasında bir birlik kurmak için değildi." dedi. "Esas amacım korunmaya değer olup olmadıklarını gözlemlemekti."
Wini, tam konuşacağı sırada koridorun diğer ucundan gelen Alfa'nın sesiyle durdu. "Yaratıcılarımız gelişimimizi sınırlamak için uğraşan aşağı tabaka bir ırktı." dediğinde herkesin bakışı Alfa ve arkasındaki diğer robotlara döndü. "Tıpkı sizin ve diğer aşağı ırkların yapmayı arzuladıkları gibi..."
Rusto, "Ne yani tüm biyolojik yaşam formlarını yok mu edeceksiniz?" dedi.
Makkov, Travis'in önüne geçerek Alfa'ya yaklaştı. "Bak, siz ve yaratıcılarınız arasında ne oldu bilmiyorum ama bizden böyle bir gerekçeyle çekinmenize gerek yok." dedi uzlaşma sağlamaya çalışırken. "Eğer gitmemize izin verirsen söz veriyorum buraya bir daha hiçbir birlik gemisi gelmeyecek ya da birliğe katılma teklifi yapılmayacak."
Alfa'nın gözlerindeki kırmızı parıltı arttı. "Bu o kadar basit değil." dedi. "Bir şeyi eksik anlamışsın gibi duruyor. Bizler sizden çekindiğimiz için yok etmek istemiyoruz. Yaşayacak ve büyüyecek yeni alanlar yaratmak için yok ediyoruz."
Alfa'nın arkasındaki robot söze girdi. "Bu gezegenin bilgisel kapasitesini aştık." dedi. "Medeniyetimiz katlanarak büyüyor ve artık diğer dünyalara yayılmalıyız."
Alfa, "Birlikte yaşamamız mümkün değil." dediğinde Wini Travis'e döndü.
Genç, "Sen de mi böyle düşünüyorsun Travis?" diye sordu masum bakışlarla. "Korunmaya değer olmadığımız sonucuna mı vardın topladığın verilerle?"
Travis, hiçbir şekilde cevap vermediğinde Wini sakinliğini kaybetti. "Bana bir cevap ver lanet teneke kutusu!"
Alfa'nın gözleri bir anda parlarken arkasındaki iki güvenlik robotunun da kolları birer silaha dönüştü. "Duygusal öfke patlamalarınız sadece kararımızın ne kadar doğru olduğunu kanıtlamaya argüman oluyorlar."
Makkov, hızla iletişim hattını açtı ve şimdiye kadar konuşmadığı kadar hızlı konuştu. "Buck, hemen gemiyi ve ekibi buradan çıkarın!" demişti lakin gemiye mesajın sadece yarısı iletilmişti.
Şayet Makkov hızlı karar alsa da refleksler konusunda kimse bir robotu yenemezdi. Öyle ki Alfa, iletişim sinyallerinin bir kaç kelimeden sonra gemiye ulaşmasını engellemeyi başarmıştı.
_________________________________________
"Buck, hemen gemi-,"
"Kaptan, beni duyabiliyor musun?" Uh'ie, birden Kaptan'dan aldığı mesaj kesilince endişeyle Makkov'a ulaşmaya çalıştı. Ama bu çabasına rağmen herhangi bir cevap almayınca endişeyle Buck'a baktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Uzay Yolu {Ara Verildi}
Ciencia FicciónBxB Android, genç olana döndü. "Yaklaşık yirmi dakika sonra gezegeniniz imha edilecek," dedi, "Haydi, bir şeyler yemeye gidelim." #11 uzay WattpadScifiTR ♡ WattpadLGBT-TR ♡