ختامهُ مسك(30)
هناك فى بيت كبير اشبه بقصور الملوك حيث كان مكون من ستة طوابق فى كل طابق جناحان كبيران كل واحد فيهم يحتوى على كل ما قد يحتاجه الفرد من اثاث.
فى ساحة هذا القصر الضخم كان العمال على قدم وساق يرتبون لحفل اسطورى سيتوج فيه كل امير ب اميرته.
اقل ما يقال عنه انه حفل زفاف شديد الفخامة فهو يعتبر هدية رائعة من اللواء خالد السيوفى لكل زوجان فى هذا الاحتفال المذهل.فى الطابق الثانى فى الجناح الشرقى كان امام كل عروس امرأة تقوم بتزينها وتجهيزها للاحتفال حيث كانت رهف تجلس وامامها امرأة تقوم بوضع الحناء على يدها.
وامل تجلس بجوارها وامامها امرأة تصفف شعرها
وملاك تجلس بجانبهما وامامها امراة تقوم بتزين وجهها.
وسميحة ايضا كانت امامها امرأة تقوم بوضع قناع خاص لتقشير البشرة من الجلد الميت.
ومن خلفهم كانت والدة رهف ووالدة نادر ووالدة امل يجلسن بفرحة عارمة لبناتهن.
هتفت ملاك بقلق.
_انا قلقانة ليه يعنى يعملوا فرحنا احنا الاربعة سوا هو اى تكلفة والسلام...قلبى مش مطمن.
ضحكت سميحة بمرح.
_اسكوتييى اشفهمك انتى هما عايزين يفرحو مرة واحدة وخلاص وبعدين سيبونى احلم ب الواد رياض المززز ده طلع رومانسى اوييييى تخيلوا بعد سنة كاملة من الخطوبة جابلى خاتم صينى...بيتعب عشانى اكيد راح الصين مخصوص عشان يخليهم يصنعوا الخاتم المذهل ده.
نظرن لها شزراً.
_ايييه هتاكلوناااا بعنيكم خمسة وخميسة خمسة وخميسة فى عين الحسد يختااااى.
_ههههه بس يا مجنونة لو عندك حاجة حلوة قوليها معندكيش انكتمى خالص.
_ايوااا بقااا يا ست رهف ما اصل كله تحت تكاليف جوزك المصون...الا انا نفسى اسألك فى سؤال اما انتوا متجوزين بقالكم سنتين بتعملوا فرح ليه يا منيلين.
_وانا مالى نادر هو الى قالى انه حابب يعوضنى على طريقة جوازنا مع انى قولتله وفر فلوسك نعمل بيها حاجة مفيدة قالى لاااا لايمكن ابدا لازم اعمل الفرح ده.
هتفت امل بمرح.
_ههههه يا حراام بتصعبى عليا والله يا رهف.
_احم احم انا عارفة انى سكر اصلا.
ظللن يتحدثن بغية تمرير الوقت والقلق ينهشهن بدون سبب يذكر الى ان طرق الباب ودخلت ليلى وهى تلهث بتعب وهى تحمل طفلها الذى بلغ شهران ومن خلفها حماس اخت نادر تحمل توأمه.
_اه الحمد لله جيت بدرى اسحاق وغياث مغلبينى على الاخر وكله كوووم وعبدالله كوم تانى خالص.
_ههههه طبعا بس فين عبدالله مش معاكى يعنى.
_ما انتى عارفة ابنى مورهوش حاجة غير خديجة بنتك البت بقى عندها سنة ونص والواد كل يوم عن التانى بيتعلق بيها اكتر.
_ههه والانيل بقى ان نادر هيشد فى شعره من ابنك الواد بقااا عنده اربع سنين ونص وشبه السوسة ومخلى نادر هينفجر من القهر ههههه.
_ههههه بس عموما يا اخت رهف العيلة منها وفيها وان شاء الله بنتك ل عبدالله وبنت امل لغياث وبنت ملاك ل اسحاق ان شاء الله.
_نعممممم وانتى ايه عرفك ان احنا هنخلف بنات مش يمكن رهف بس هى اللى خلفتها بنات.
_لا والله اشمعنا انا يعنى وبعدين بكره احمل واملالكم البيت صبيان وبنات انا اصلا ارنبة.
_ههههه خلاص احنا هنبقى نتبناهم بقاا ههههه.
أنت تقرأ
راية الانتقام
Mystery / Thrillerعندما يغضب لا مجال للحديث. رفعت راية الانتقام..انتقام قوى عنيف يليق بمنصب اللواء نادر السيوفى 🍂🍂