خيوط مهترئة(5)نطق رياض فى مداهنة.
_يابيه احنا مش لاقينها شخصيا احنا عرفنا نمسك طرف الخيط الى هيوصلنا ليها.
رد الاخر فى غباء.
_اه اه تمام...اييييييه بتقول ايه يابا يعنى ايه مش لاقينها شخصيا انت بتهزر يارياض.
ثم اردف.
_ رياض اطلع برا مش عايز اشوف وشك قال مش لاقينها شخصيا قال.
بعد لحظات امسك بهاتفه وانتظر قليلا ثم قال.
_ايوه يارياض انت فين... تعال لى المكتب حالا ازاى تسبنى وتمشى فى موقف زى ده....متقاطعنيش يلا سلام.
ثم جلس على كرسيه ينتظر رياض وهو يتسأل لماذا خرج.
وبعد دقائق دخل حمزة وبجانبه رياض ثم هتف حمزة بفرحة.
_انا مش مصدق نفسي الحمد لله الحمد لله اخيرا.
ثم نظر الى رياض وقال له فى تسأل.
_لاقيتها فين يارياض ولاقيتها ازاى.
اجاب رياض باحترام.
_سعادتك انا كنت في زيارة عند اختى فى الارياف وتعبت فجأة ورحنا بيها المستشفى وللصدفة وانا قاعد مع الدكتور لمحت ملف مكتوب عليه (رهف الشازلى)سألت الدكتور عنها قالى انها كانت حالة مرضية عنده من سنتين وده الملف بتاعها قلت له بسر....قاطعه فريد بغباء.
_وعملت ايه ها عملت ايه.
اجاب حمزة فى هدوء.
_اهدى يافريد خلينا نسمعه وهو هيقول المفيد بس اصبر شويه فات كتير ومابقى الا القليل.
ثم اكمل رياض.
_المهم يابيه طلبت منه نسخة من الملف وهو حاليا على مكتب حضرتك.
اجاب فريد بسرعة.
_فين فين انا مشفتش حاجة.
اجابه رياض وهو يخرج ملفا من احدى الملفات المتواجدة على المكتب ويمد يده به الى فريد.💜💜💜💜
_مستحيل اتجوز ده لايمكن انى اتجوز.
نطقت بهذه الكلمات فى تزمر وهى تنظر الى ابويها فى قهر.
قال اخوها عبد الله باستفزاز.
_ مش هنخللك جنبنا يعنى.
اشاحت بيدها علامة سخرية ثم قالت.
_وانت يا بابا هتسكت على الكلام ده.
رد ابيها فى حنان.
_حبيبتى الجواز ستر للبنت وامان ليها بس برده فى نفس الوقت مش بيبقى ب الاجبار مش كده والا ايه ياسمية.
نطقت سمية فى غيظ.
_انت حر انت وبنتك يكش تعنس جنبك انا مالى.
ثم تركتهم وذهبت الى المطبخ.
اخيرا تكلم اسر وقال بمزاح.
_ خلاص يا بابا لو امل مش هتتجوز جوزنى انا والا هى بنت البطة البيضة واحنا ولاد البطة السودا ههههههه.
اجاب ابيه بضحك.
_هههههه امك لو سمعتك وانت بتقول كده هترميك من الشباك علطول ولاتنول ابيض ولا اسود.
انهى كلامه وهو يضرب كفا بكف ثم ضحك الجميع فى مرح.دخلت غرفتها بحزن فحتى الآن لم تسمع عنها اى خبر كان ولكنها حسمت امرها وقررت انها سوف تذهب من الغد لتبحث عن وظيفة فى احدى مستشفيات الامراض النفسية والعقلية فهى لم تأخذ شهادتها للعبث بها يجب حتى ولو على الاقل ان تفى بوعدها لصديقتها بانها ستكون طبيبة من افضل الاطباء.
ثم استلقت على فراشها وذهبت فى نوم عميق.💜💜💜💜
دخلت مكتب المأمور بترقب وهى تقول فى نفسها ماذا فعلت لينادى على لشخصى.
طرقت الباب ثم قالت بنبرة باردة دون ان ترفع رأسها.
_خير يا حضرت الباشا اى اوامر سعادتك.
نطق فى هدوء_متخفيش اوى كده خير طبعا.
رفعت رأسها فور ان سمعت صوت غير مألوف ثم هتفت فى غباء.
_:اى ده انت بتعمل اى هنا وايه الى قعدك على كرسى المأمور.
اجابها ببرود وهو يشير الى المأمور بالخروج.
_ رضا الشوربجى قضية آداب فى شقة دعارة شيئ جميل شيئ ممتع واضح انى هستمتع اوى اليومين الى هقضيهم هنا.
هتفت فى استحقار.
_وبصفتك مين قاعد هنا وبعد...
قطع كلامها اسم الافته الموضوعة على المكتب ثم اضافت بانبهار.
_وااو ايه ده دى مزخرفة الله انا طول عمرى نفسى اجيب واحدة واحطها على باب شقتى... بس الله يسامحه عبد المحسن غلى السعر عليا وقالى مش واخداها الا بالتمن بتاعها كامل الله يحرقه رجل غتت.
نظر اليها بصدمة ثم قال بنبرة حادة.
_انتى يابت اتعدلى انا مش جايبك هنا تهزرى وتتمنى انتى سامعة.
نظرت اليه ببرود ثم قالت_خير يا الف نعم عايز اى ها جايبنى لحد هنا ليه وتاعب رجلى معاك الله ياخدك يارب وجعتلى رجلى والمرهم بتاعها خلص.
صاح ب استنكار.
_انتى يا حيوانة لمى نفسك ولمى الفاظك الا قسما بالله العظيم لو ما اتلميتى لاوريكى وش تانى لنادر السيوفى محدش شافه قبل كده انتى سامعة.بالرغم من انها خلال السنتين السابقتين تعرضت ل اهانات كثيرة ولكن لم تؤثر بها احداهن اما الان فا الوضع مختلف فهذا الغبى يسبها وهى غير قادرة على الرد وصدمها اكثر استرساله فى اهانتها وجرح كبرياؤها
_انسانة #### عديمة الشرف بتتطاول على اسيادها اقسم بالله اخليكى تتمنى الموت ولا تشوفيه لمجرد انك وقفتى فى طريقى وانتى ماتعرفيش ان الى بيقف فى طريقى بنسفه يلا امشى اطلعى من وشى مش عايز اشوف شكلك.
نظرت اليه بكبرياء اثار النار فى قلبه ثم خرجت كأنها لم تسمع منه اى شيئ وهى تتوعد له انها ستعلمه من هى رضا وكيف تكون الانثى اشبه ب الاسد الذى لا يتهاون مع اعدائه ابدا.💜💜💜💜
أنت تقرأ
راية الانتقام
Mystery / Thrillerعندما يغضب لا مجال للحديث. رفعت راية الانتقام..انتقام قوى عنيف يليق بمنصب اللواء نادر السيوفى 🍂🍂