خيانة كبيرة

110 4 2
                                    

خيانة كبيرة(12)

والاهم من ذلك هل هى حقا رهف أم شبيهة لها ولكنها ضربت بتفكيرها عرض الحائط وهى تصرخ بفرحة عارمة وتقفز من على السرير وتسحب رهف بشوق جارف الى احضانها وهى تقبلها بفرحة شديدة وهى تقول.
_اخيرا... اخيراهههه انا مش مصدقة هههه... بابا رهف فى حضنى.
وهى تشدد من احتضانها وتبكى وتضحك فى أن واحد وابعدت وجه رهف قليلا وهى تنظر إليها بحب وتقول بعدم تصديق.
_ مش معقول بعد كل ده تظهرى فجأة ذى ما اختفيتى فجأة ان....
قطع كلامها هروب رهف من زراعيها وهى تتشبث فى كتف نادر وتقول.
_ نادر مين دى وعايزة منى ايه انت جبتنى هنا ليه من الناس دى... انا خايفة يانادر مين دول.
حاول ناددر تخفيف الموقف وهو يقول.
_الظاهر انكم بتشبهوا على رضا لدرجة انها خافت منكم أنا اسف على تصرفاتها عروسة بقا وقلقانة هه.
نطقت امل فى ذهول.
_رضا...عروسة.. بنشبه.. انت بتقول ايه يانادر انت أكيد بتهزر صح تم نظرت الى رهف وهى تقول.
_ رهف.. مش فاكرانى اتكلمى يارهف انتى اكيد بتختبرى صبرى صح... انا متأكدة ان انتى رهف لا يمكن تكونى شخص تانى لا يمكن ابدا.
تكلم خالد يحاول ربط الخيوط ببعضها ثم قال بهدوء.
_ نادر انت قلتلى انك جاى انت ومراتك صح.
اجابه نادر بإمأة.
اردف خالد بهدوء اكبر وهو يقول.
_ يبقى اكيد معاك بطاقة مراتك صح.
أجابه نادر بتعجب.
_ اه معاى.
ثم ادخل يده فى جيبه وهو يخرج بطاقة رضا ويعطيها اليه.
اخذها خالد باهتمام وهو يقرأ معلوماتها وبعد لحظات قال.
_ البطاقة دى مزورة يانادر... مش المفروض بردو تبقى عارف انت هتتجوز مين الاول.
ثم قال.
_ الى مكتوب فى البطاقة مناقض تماما للحقيقة...البطاقة بتقول الاسم رضا الشوربجى ومحل الاقامة ......وتاريخ الميلاد......ومكتوب متزوجة من 2005واحنا حاليا 2014 يعنى متجوزة بقالها ١١‏ سنة وحسب كلامك انك متجوزها من شهر واحد بس .
نطق نادر بصدمة.
ازاى المأزون قرأ ال...مستحيل انا خليته يقرأ من بيانات ملف القضية من شهادة ميلادها انا مش فاهم حاجة .

💜💜💜💜

انهت صلاتها وهى تتمتم ببعض الادعية وكانت جالسة امام العناية المركزة وهى تنظر من خلال الزجاج الشفاف الى وليدها الحبيب لكم فزعت عندما اتصل بها حمزة واخبرها بان تحضر الى المشفى فى الحال وعندما أتت رأت فريد منقول على سرير متحرك معلق به احد المحاليل وحمزة بجانبه ويهمس له ببعض الكلمات وعندما اقتربت ورأت وجهه فزعت.
فوجهه مائل للازرق الغامق وشفتيه بيضاء جدا واطرافه مجمدة لا تتحرك نهائيا ومع ذلك جسده يتصبب عرقا وكان فاقد للوعى وعندما اتى الطبيب بداء بتأنيبهما على تقصيرهما.
_انتوا ازاى تستنوا عليه لحد مايوصل للحالة دى...ضربات القلب ضعيفة جدا.
ثم سحبوا فريد الى غرفة العمليات وقاموا بعملية قلب مفتوح له لانه مريض جدا.
وبعد اربع ساعات تم نقله الى غرفة العناية المركزة ليتأكدوا من انه لا يوجد خطر عليه.
ومن هذه اللحظة وهى تصلى وتدعُ الله بان يخفف على ولدها.
وبعد لحظات سمعت بعض الممرضات يتهامسن قالت الاولى.
_ يانهار قمرر ده انا عمرى ماشوفت حد بالجمال ده.
نطقت الاخرى وهى تلوك لبانة بطريقة مقززة.
_ كله كوم وفكرة أنه مش متجوز دى كوم تانى عليه حبة عضلات ياخراشى.
قالت الاخرى بهيام.
_ طول العملية عمال يقول حبيبتى انا هلاقيك مستحيل أسيبك والى يغيظ انه قعد يردد فى اسمها وعمال يقول بسهوكة رهف رهف أنتى فين هترجعى امتى بقى ياحبيبتى.
كانوا يتحركن وهن يرتبن بعض الاشياء فى غرفة المخزن.
وضعت يدها على فمها تحاول كتم ضحكاتها على هؤلاء الممرضات .

💖💖💖💖

ههههههههه ولا هيفكر اصلا ان أنا الى عملت كده.
نطقت هذه الكلمات بفرحة منتصر خرج من حرب الخيانة برتبة الخائنة الكبيرة لا تعلم ما يخبئه لها القدر ولا تعلم كيف سيكون عقاب ربها على ما فعلته.
تحدثت الاخرى بدهاء.
_ متفرحيش قوى كده... فريد مش اهبل وهيعدى الموضوع بالساهل.
قالت الاخرى ببساطة.
_ مش لما يبقى يفوق من الصدمة الاول وبعدين انا مش هديله الفرصة انه يفوق عشان اللقاء قرب ولازم يتلاقوا وكمان بعد الى احنا عملناه فى رهف مستحيل تفتكر حد منهم لان بالمختصر العقار اللى كانت بتاخده سيطر على عقلها وانا اصلا خليت سامح يستمر فى انه يديها العقار ده وهو عامل زى السم بيدخل عى خلايا العقل وخاصة الجزء المخصص ب الذاكرة ويدمرها واحدة واحدة... وعشان كده انا متأكده انها مش هتقدر تفتكر حد..الا لو اتعالجت من السم اللى فى دماغها ده...ولحد ما يحصل كده انا بقا اعمل الى انا عايزاه وفى الوقت الى انا حباه.
قالت الاخرى بخوف.
_ نسينا خالد..خالد لو اتدخل مش هيرحمنا انا ابتديت اقلق.
وكزتها فى ذراعها بغل وهى تقول.
_انتى مش واثقة فيا والا ايه يابت...صبرك عليا بس وانا هحاسبهم كلهم نفر نفر لحد ما انسفهم نسف.. بس عايزة منك خدمة والحلاوة المرة دى مش بسيطة ابدا.
قالت الاخرى بسرعة ولهاث كلهاث الكلاب.
_ اؤمرينى ياهانم انا رقبتى سدادة.
اجابتها بخبث وكيد انثوى ثم قالت بتغنج.
_ نادر... نادر السيوفى.. اللواء نادر السيوفى.
وظلت تردد اسمه كأنه اغنية وهى تقوم بالعزف عليها بكل رقة وجلد الثعابين الناعم يلتف من حولها فيلقيها فى فوهة لا تعلم عنها شيئ ولا تعلم عواقب الاقتراب من السيوفى .

💕💕💕💕

غادر من المشفى يضيق وهو يفكر ترى من الذى تجرأ واصابهم بهذه الطريقة هو يعلم جيدا ان فريد لن .يستيقفظ الان

راية الانتقامحيث تعيش القصص. اكتشف الآن