Ep 4

137 9 28
                                    

"Macam tu lah ceritanya"

Dua orang sahabatnya hanya mengangguk faham.Sunoo menggerakkan bebola matanya manakala Dong Pyo memasang wajah jengkel selama Yongju menceritakan apa yang terjadi dengannya kemarin.Sampai sahaja Di Chibi Cafe,terus sahaja Yongju menceritakan ceritanya berjumpa dengan Jake kemarin.Sebenarnya,Yongju jarang membawang tentangnya kepada kawannya,hanya Dong Pyo Dan Sunoo sahajalah Yang selalu menceritakan segala Hal Yang pernah mereka Alami manakala Yongju hanya mendengar.Tetapi tidak pula Di sangka hari ini kedua dua lelaki itu pula Yang mendiamkan diri,mendengar cerita Yongju.Seperti sekarang inilah.Dong Pyo bersuara.

"Oh my god girl,jantan tu Tak tau maksud adab ke?Orang dah tolong anak dia,eh eh dia pergi marah pula"

Sunoo mengangguk setuju.

"Tu kalau aku dapat dia tu,aku sembelih kepala dia aku bela tiga.Baru tau.Berani berani marah kawan aku ni"

Yongju hanya tertawa melihat kawannya Dua orang itu marah.Tidak Lupa juga dengan mimik muka jijik mereka.Yongju hanya menggeleng.

"Takpelah,benda dah lepas.Aku harap aku Tak jumpa dia lagi lah"

Sunoo dan Dong Pyo mengangguk setuju.Pintu cafe dibuka bererti Ada pelanggan masuk.Kerana mengambil order ialah tugas Yongju,gadis itu mula berkerja semula selepas berborak bersama kawannya.Yongju mengukirkan senyumannya.Sepertinya lelaki itu datang bersama anaknya.Mereka mula menuju ke arah kaunter.

"Hello Selamat datang Di Chibi Cafe,nak order apa encik?"

"Saya nak order-"

Selepas sahaja mata mereka bertatapan,kedua duanya terkejut.Tak sangka mereka akan berjumpa lagi.Lelaki Yang Baru sahaja dibawang olehnya Dan berharap agar tidak berjumpa dengan dia lagi,sudahpun di hadapannya sekarang ini.Air liur ditelan kesat.Lelaki itu ialah Jake.Jake juga terkejut kerana dia berjumpa lagi dengan perempuan yang bermain dengan anaknya kemarin.Baru dia tahu perempuan ini berkerja Di sini.Jake hanya seperti biasa sahaja.Lelaki itu mula memberitahu menu apa yang Dia mahu.Yongju pula,melakukan tugasnya.Mengambil order setiap pelanggan Yang datang.Usai Jake memesan order,dia dan Raeyon mengambil tempat duduk.Jake bermain dengan telefonnya manakala Raeyon bermain dengan mainannya Yang sempat dibawa.Tengah tengah Raeyon bermain dengan mainannya,tiba tiba sahaja budak kecil itu Ingin Ke tandas.Raeyon melihat ayahnya yang masih bermain dengan Telefon itu.Tangan Jake Yang dimeja itu disentuh membuatkan Jake berhenti bermain dengan telefonnya.Anaknya dilihat sambil kening kanan diangkat.

"Ya Raeyon kenapa?"

Raeyon memegang seluarnya.

"Papa,Raeyon nak pergi tandas...kat mana tandas?"

Jake melihat sekeliling.Akhirnya dia jumpa juga papan petanda tandas.Jake menundingkan jarinya ke arah Papan petanda itu.Raeyon mengangguk lalu budak kecil itu bergegas menuju ke tandas.Jake sambung bermain dengan telefonnya.Di situasi Yongju pula,gadis itu baru sahaja habis mengambil order pelanggan yang lainnya.Selepas semuanya selesai,gadis itu beristirahat sebentar.Tengah tengah gadis itu berehat,Dia tidak sengaja ternampak Sunoo Dan Dong Pyo tidak habis habis senyum senyum.Kadang,mereka tersengih juga.Tidak Lupa juga dengan mereka balik balik menutup mulut mereka menggunakan tapak tangan.Rasa Ingin tahu Yongju muncul Di saat Dia melihat kawannya itu.Mereka Berdua didekati dengan kerutan Di dahi.Sunoo memukul mukul bahu Dong Pyo.Yongju berpeluk tubuh.

"Weh,tersengih sengih bagai ni dah kenapa?"

Sunoo mendekati Yongju lalu memeluk lengan gadis itu.

"Weh kau tengok mamat tu,hensem siot.Dari tadi kami perhati je dia"

Yongju lihat ke arah pelanggan pelanggan Yang ada.Ada ramai pelanggan lelaki Di sini,tetapi siapa Yang mereka maksudkan?

"Mamat mana satu?"

BE MY WIFE! - SIM JAEYUNWhere stories live. Discover now