Ep 22

121 5 6
                                    

Yongju berdiri tidak terkata. Adiknya Beomgyu, Tiba Tiba menawarkan diri untuk berkerja di Chibi Cafe. Sunoo dan Dong Pyo juga tidak memberitahukannya. Mana taknya Yongju terkejut.Perasaan marah dan hairan bercampur aduk.

"Kau buat apa kat sini?"

Kawan kawannya dilihat.

"Dia buat apa kat sini?"

"Kenapa sembarangan ambil orang luar jadi pekerja baru kita?"

Sunoo dan Dong Pyo hanya mendiamkan diri. Beomgyu menunduk merenung lantai. Jari Jari dimainkan. Yongju melihat adiknya semula. 

"Kau datang sini"

"Nak Buat kacau ke? Hah?"

"Eh kau ni masih belum sedar diri ke hah?"

"Masih berdendam dengan kakak ye?!"

Sunoo dan Dong Pyo menghalang Yongju dari memarahi adiknya.

"Dah lah tu Yongju"

"Beomgyu dah Tak macam tu orangnya"

Keluhan dilepaskan Dari mulut Sunoo.

"Sebenarnya...kitorang dah tau cerita sebenar"

Sunoo dilihat.

"Kitorang pun...tumpang kesian kat kau"

"First day Beomgyu datang sini, dia ceritakan semuanya. Aku pun masa tu marah juga"

"Tapi aku tau, Beomgyu Sekarang nak berubah. Tengoklah dia ni, rajin betul Masa pertama kali kerja sini, sampai sekarang"

"Jadi Yongju, tolonglah bagi Beomgyu peluang ye?"

Si kakak menatap lagi adiknya Yang masih mendiamkan diri. Yongju menguak rambutnya ke belakang Dan melangkah pergi untuk menyalin pakaian. 

"Buka kedai sekarang"

-

Jake sekarang berada Di officenya. Lelaki itu hanya bermain dengan telefonnya. Gallery dibuka dan muncullah gambar gambarnya bersama Raeyon. Dilihat satu persatu gambar gambar itu. Jake hanya tersenyum manis. Dahinya berkerut di saat dia tersedar akan sesuatu. Belum ada wajah Yongju didalam gallerynya. Jake menguak rambutnya Ke belakang. 

"Nanti nanti aku ambil lah gambar dia"

Slide punya slide, Senyuman Jake mati. Keluhan dilepaskan. Gambar Jihee, Yang tersenyum itu ditatap lama sambil diusap.

"Jihee"

"Kalau dari dulu awak tak curang, dah lama kita hidup sama sama sampai sekarang"

Jake menghembuskan nafas berat lagi. Mula muncul memori memorinya bersama Jihee dahulu. Mata dipejam erat. Cuba untuk melupakannya Tetapi tidak bisa. Wajah diraup. Gambar Jihee dilihat lagi. Senyuman kecil terukir.

"Jihee"

"Saya rindu awak"

Pintu office diketuk menyedarkan Jake dari lamunannya. Dia berdehem terlebih dahulu.

"Masuk"

Pekerja Jake Yang bernama Jisung masuk. Jisung menunduk hormat ke arah Jake terlebih dahulu.

"Ada apa datang?"

Jisung melihat Jake lalu melihat ke arah lain. Jari Jari dimainkan. Jake berkerut.

"Jisung?"

Jisung melihat Jake semula. Kening kanan Jake angkat.

"Ada apa?"

Jisung menelan air liurnya.

"Tuan"

"T-tanah Yang kita dah cop tu.."

BE MY WIFE! - SIM JAEYUNWhere stories live. Discover now