Ep 24

149 5 2
                                    

"J-Jihee..."

Jihee lalu memajukan dirinya. Gadis di hadapan Jake itu cukup membuatkan Jake tersebut. Tak sangka mereka biasa berjumpa lagi. Jihee tidak lekang mengukirkan senyumannya ke arah Jake. Senyuman yang selalu menggembirakan hari Jake dahulu. Namun, kali ini Jake rasa lain. Seolah olah senyuman tersebut memberi makna kepadanya. Jihee tersengih sambil menyelitkan rambutnya ke belakang telinga. 

"Jake? Janganlah terkejut sangat" 

Di situasi Yongju, gadis itu merasakan tidak ada orang di belakangnya. Lantas Yongju memusingkan badannya ke belakang. Keningnya terangkat, mulutnya ternganga sedikit. Jake, bersama dengan seorang wanita yang dia cukup kenali.Itu ialah Cho Jihee. Bekas isteri Jake. Mengapa wanita itu ada di sini? Dengan rasa ingin tau, Yongju maju ke arah mereka berdua. Jake dilihati. 

"Encik?"

Serentak Jake dan Jihee melihat Yongju. Yongju dan Jihee bertentangan mata. Yongju bersuara lagi. 

"Dia siapa?"

Yongju berpura pura tidak mengenali Jihee. Jihee melihat Yongju dari atas hingga ke bawah. Gadis itu senyum. 

"Dah kahwin rupanya..."

"Saya harap, awak bahagialah ye Jake"

Jake masih mendiamkan diri. Jihee lalu menegur Yongju. 

"Saya Cho Jihee"

"Wanita yang Jake pernah sayang dulu"

Jihee dan Yongju berjabat tangan. Kata kata Jihee itu agak pedas tetapi Yongju cuba hiraukan. Jake sedar dari lamunannya. Lelaki itu menggaruk dahinya lalu tangan Yongju digenggam. Jihee melihat tangan mereka. Yongju hanya terpinga pinga. 

"Kenapa encik?"

Jihee mengangkat keningnya. 

"Encik?"

Yongju melihat pula pada Jihee. Kelihatan Jihee senyum senget. 

"Awak panggil Jake encik?"

Yongju mengangguk perlahan lahan. Jihee menyelitkan rambutnya ke belakang. 

"Cepat cepatlah berbaik ye"

Yongju mengertukan dahinya. Dia tidak faham apa yang dimaksudkan oleh Jihee. Jihee berpeluk tubuh. Ayatnya disambung. 

"Kalau masih panggil encik tu..."

"Kira ada problem lah rumah tangga korang" 

Jihee senyum melihat Jake. 

"Betul ke Jake?"

Jake tidak boleh berkata apa apa. Dia seakan marah tetapi Jake memilih untuk bersabar. Yongju cuba untuk tidak membuatkan Jihee salah faham. Gadis itu tertawa lalu memeluk lengan Jake. 

"Sebenarnya, saya berkerja dengan Jake. Jadi...sebelum kitorang kahwin, saya memang kerap panggil dia encik, sebab tulah sampai sekarang masih juga terpanggil encik"

Jake yang tidak tahu apa apa itu hanya mengangguk setuju dengan kata kata Yongju. Jihee melihat mereka berdua dari atas hingga ke bawah. Gadis itu diam diam menggerakkan bebola matanya ke atas. 

"Apa apa je lah"

"Oh ye, lagi satu..."

Jihee memandang Jake semula. 

"Saya dah putus Jake.."

Jake melihat Jihee tanpa reaksi. 

"Awak dah putus?"

Yongju ternganga mendengar panggilan lembut Jake kepada Jihee. Selama mereka tinggal bersama, belum pernah lagi Jake memanggilnya dengan panggilan 'awak', dan itu membuatkan Yongju agak cemburu. Jihee mengangguk. Jake berdehem. 

BE MY WIFE! - SIM JAEYUNWhere stories live. Discover now