Ep 7

123 7 0
                                    

Telur yang sudah siap digoreng itu diletakkan ke atas piring.Yongju meletakkan telur tersebut di atas meja bersama nasi yang sudah pun tersedia.Kuali dibersihkan dahulu sebelum Raeyon dipanggil.Usai membereskan semuanya,Yongju menuju ke ruang tamu.Senyuman terus sahaja muncul apabila melihat Raeyon seronok bermain dengan mainannya.Budak kecil itu dipanggil.

"Raeyon,Mari makan.Makanan dah siap" 

Raeyon terus menoleh ke arah Yongju lalu mengangguk laju.Lantas budak itu berdiri dan berlari ke arah dapur.Tiba sahaja didapur,Raeyon sudah duduk di kerusi.Dia sempat mencium aroma bau makanan yang sungguh Enak itu.Yongju menyendukkan Raeyon nasi lalu memberikannya.Gadis itu duduk berhadapan dengan Raeyon.Yongju menongkat dagu.

"Makanlah.Makan kenyang kenyang"

Raeyon bertanya bersama senyumannya.

"Kakak ke yang masak ni?"

Yongju tertawa.

"Siapa lagi Yang ada dalam rumah ni kalau bukan kakak,wahai Raeyon"

Budak kecil itu mengangguk faham sambil tersengih.Lauk Pauk Yang ada Raeyon ambil.

"Raeyon makan dulu!Terima kasih makannya!"

Laju sahaja satu senduk nasi bersama lauk masuk ke dalam mulut kecil Raeyon itu.Yongju hanya melihat.Sempat gadis itu memesan kepada Raeyon agar makan perlahan lahan.Gadis itu mula melihat sekeliling dapur.Terdapat beberapa frame gambar yang tergantung kemas di dinding.Ianya ialah gambar lengkap keluarga Raeyon.Ada Jake,Jihee Dan Tidak Lupa juga budak kecil tersebut.Wajah isteri Jake dilihat.Agak cantik juga orangnya,tetapi Yongju masih tertanya tanya,Mengapa mereka bercerai?Disebabkan rasa Ingin tau yang membuak buak,Yongju tanpa segan silu menanyakan soalan kepada Raeyon.

"Raeyon"

Raeyon Yang Ingin minum itu menghentikan pergerakannya.Kepalanya menoleh ke hadapan.Yongju menggigit bibirnya sebelum dia mengajukan soalan.

"Hmm ayah dengan Mama Raeyon bercerai sebab apa?"

Raeyon laju sahaja menjawab.

"Mama curang"

Terdiam seribu kata Yongju dibuatnya.Tidak pula Yongju sangka,budak yang masih kecil ini sudah pernah mengalami perkara ini.Yongju agak kesian pada Raeyon.Budak yang masih 4 tahun sudah terpaksa hadapi ujian yang sungguh berat ini.Seketika itu,Yongju berfikir Jake tidak mahu kahwin lagi kah?Takkanlah biarkan Yongju membesar tanpa seorang ibu?Ibu adalah penting dalam hidup Semua orang.Jika tidak ada ibu,keadaan akan menjadi rosak dan huru hara.Yongju menghembuskan nafas berat.

"Jadi...Raeyon macam mana sekarang?"

Raeyon hanya berfikir sambil mengunyah makanannya.

"Raeyon rindu mama.Tapi Papa suruh lupakan Mama"

Yongju akhirnya sudah faham.Inilah jawapan Yang Ingin dia dengari.Jadi begitulah kisah pendek Tetapi menyedihkan dari budak Raeyon ini.Raeyon sambung bersuara.

"Tapi...biarpun mama dah takde,Raeyon takkan lupakan Mama.Sebab Raeyon masih sayang Mama"

Yongju hanya senyum.Tangan budak kecil itu digenggam lalu diusap lembut.Mata Raeyon ditatap dalam.

"Sabar ye Raeyon"

Raeyon tersengih.Budak kecil itu menggeleng.

"Takpe,Raeyon okay je"

"Tapi...dalam masa yang sama,Raeyon nak Papa kahwin lagi"

Yongju mengangguk faham.

"Kalau macam tu,Raeyon Tolonglah Papa supaya Papa boleh buka hati Dia balik untuk terima Mana Mana perempuan Yang Raeyon nak"

BE MY WIFE! - SIM JAEYUNWhere stories live. Discover now