Merkezi elfler Alone Kingdom'a topyekun saldırmak için hazır hale gelmişlerdi. Ayrıca bazı genç elf soyluları da ön cephelerde savaşmak üzere görevlendirilmişlerdi. Yani kısaca elf ordusu her yönden idare edilebilecek şekle getirilmişti. Kral Colkin ise yardımına gelen Ak Orda askerleri ile soylularıyla ve saviorlar ile beraber savaş planlarını çoktan belirlemişti.
Savaş en nihayetinde başlamıştı. İlk aşamada Kral Sivipur, yüce büyücüler ve dev orduları sayesinde Alone Kingdom savunmasına üstünlük sağlamıştı. Ayrıca Irphuk, Dyvart, Saruna ve Glorhin gibi bazı genç soylularda savaşta iyi işler çıkarıyor gibilerdi. Ancak Ak Orda askerlerinin bulunduğu savunma kanadı aniden bir makas gibi açılmış ve karşılarında bulunan Dyvart ile Saruna önderliğindeki elf ordusunu sıkıştırıp ağır kayıplar yaşatmaya başlamışlardı. Saviorlar ise bu olaydan sonra aniden büyücüler ordusunun etrafında bölükler halinde belirmiş ve üzerlerine doğru hücuma kalkmışlardı. Alone Kingdom askerleri de Sivipur ile diğer soyluların önderlik ettiği birlikleri kalkan duvarlarıyla engelleyip ilerlemelerini durdurmuş ve ittirmeye başlamışlardı. İnsanlar beklenmedik bir performans sergileyerek kendilerinden neredeyse 3 kat daha büyük olan elf ordusuna üstünlük kurmuş gibilerdi.
Bunlar olmadan bir süre önce Canavar Diyarlarında
İlah Fameriul, Tanrı Vaft'ın sarayına gelmiş ve insanlarla elflerin savaşıyla ilgili önemli şeyler konuşmak üzere görüşme talep etmişti. Vaft'ın muhafızları da Fameriul'u kızdırmak istemedikleri için fazla bekletmeden onu Tanrılarının karşısına çıkarmışlardı.
Fameriul: Görüyorum da son görüşmemizden sonra sana vadettiğimiz bu alemi epey geliştirmişsin. Sanırım gerçekten de bir tanrı olduğunu düşünüyorsun.
Vaft: Öyle düşünmeme gerek yok ben zaten buranın Tanrısıyım.
Fameriul: Görmeyeli epey küstahlaşmışsın.
Vaft: Tanrılığımı istediğin yerde sorgulayabilirsin, fakat benim alemimdeyken bunu yapamazsın. Sonuçta bana Canavar Tanrısı olmayı siz teklif ettiniz ben istemedim. Gerçi onu da sırf yaratıcılara karşılık olsun diye yaptığınızı hatırlıyorum...Beni ve kardeşim Oris'i birbirimize düşürüp yeni bir kaostan beslenme ihtiyacı hissediyorsunuz değil mi? Uzun süredir canavarların birbiriyle savaşmaması ve insanlarla uzlaşım içinde olması sizi rahatsız ediyor olsa gerek.
Fameriul: İstediğin kadar barışçıl davranmaya çalış Vaft, eninde sonunda bir gün istesen de istemesen de Oris ile bir yarışa girişeceksiniz. İnsanlar seni tanımıyorlar bile yalnızca Oris'in varlığına tamamıyla inanıyorlar. Sonuçta onu var edenler aynı zamanda insanları da var etmişlerdi.
Vaft: Peki ya sen? Senide onlar yaratmadı mı?
Fameriul: Her neyse...Buraya seninle geçmişi tartışmaya gelmedim.
Vaft: Öyleyse buyur ne istediğini söyle.
Fameriul: Elf kullarım sonunda insanlara saldırma kararı aldılar ve gördüğüm kadarıyla da insanları ezip geçecek güce sahipler. Ama şu Saviorlar büyücülerin tam gücünü göstermesine mani oluyor. Senden onlardan birini kendi kontrolüne alıp insanları kargaşaya düşürmeni istiyorum.
Vaft: Bu kurallara aykırı. Ayrıca eğer dediğini yaparsam Yaratıcılar dünyadaki canavarların hepsini yeryüzünden silerler! Üstelik Oris ile de aramız bozulur. Ne olursa olsun canavarların kaosa kapılmasını kabul etmiyorum!..
Fameriul: Anlaşmamızı hatırla Vaft...Sana şu anda sahip olduğun gücü bahşederken ki belirttiğimiz şartları aklına getir. Eğer dediklerimi uygulamazsan neler yapabileceğimi sen de çok iyi biliyorsun.
Vaft: Aradan asırlar geçti ve artık ben ile Oris en az siz ilahlara denk sayılabilecek kadar güçlendik.
Fameriul: Öyleyse seninle bir düello yapmamıza ne dersin? Eğer yenilirsem seni kendi haline bırakır, Bağımsız bir Canavar Tanrısı olmana müsaade ederim. Ama kazanırsam sana en az 120 yıl sürecek bir hipnoz uygular ve uzun süre kontrolüm altına alıp kuklam yaparım. Şayet siz Canavar Tanrıları söylediğin gibi güçlüyseniz, İlahların En Yücesi Fameriul ile bir dövüşe hayır demezsin diye düşünüyorum...Eee ne diyorsun Markus Artorius Mergen?
Salonda derin bir sessizlik oluşur. Tanrı Vaft ne yapacağı konusunda kararsız kalmıştır. Eğer Fameriul onu düello da yenerse Canavar diyarlarına mutlak kaos gelmesi muhtemeldir, fakat teklifi kabul etmezse de Fameriul'un sonradan başına bela olacağının farkındadır.
Vaft: Ben, Yaratıcıların oğlu Canavarların Tanrısı ve eski bir insan olan Markus Artorius Mergen, düellonu hemen şimdi kabul ediyorum! Böyle zamanlar için hazırda tuttuğum bir arenam var dövüşümüzü orada yapacağız.
Fameriul: Tıpkı kardeşlerimden Dışlanmış İlah Volsura gibi fazla cesursun. Ama o en son beni yenmeyi denediği zaman büyük bir hüsrana uğramıştı. Bakalım senin durumun ne olacak?
Bir süre sonra İlahların en üstünü olarak bilinen Fameriul ile Tanrı Vaft arenaya gelmişlerdir ve dövüşleri başlamak üzeredir. Ayrıca çok kısa sürede bir çok canavar bu ikilinin muhteşem dövüşünü görebilmek içinde toplanı vermiştir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ESKİ KUDRETLER: BÜYÜK SAVAŞ
Fantasyİnsanlar ile elflerin ilişkileri iyice kötü bir hal almış ve Merkezi Elf İmparatorluğu dünyaya saldırmak için tek vücut haline gelerek tüm ordularını saldırıya geçirme kararı almıştı. Elflerin ilk hedefi ise en zayıf insan krallığı sayılan Alone Kin...