7

53 11 0
                                    


                             

Birsürü kişi okulun önünde toplanmış kendi aralarında konuşuyorlardı. Bazıları merakından okulun içine de giriyordu.

Dördü de okula girdiler. Bodrum kata yönelen merdivenden müdürün sesini duydular ve onu dinlemeye koyuldular.

" Burası ne kadar da kötü kokuyor? Gene o haylazlar kim bilir neler yaptılar burada, o kadar da uyarıyoruz halbuki girmesinler diye "

" Evet hocam haklısınız ama sanırım bu koku çocukların yapacağı türden değil "

Onlar bodrum kattayken yanlarına gelen yardımcı kadın

" Hocam ne oluyor burada ? bir sıkıntı mı var? " dedi.

Diğer öğretmen cevapladı
" Burası çok kötü kokuyor , neden biliyor musun? " dedi.

Kadın bir an duraksadı aklına Ala ve Doruk geldi .

" Evet ,iki tane öğrencimiz alt kattaydı . İlk onları gördüğümde kızdım ama sonra erkek olan bana yanındaki arkadaşının kedisinin öldüğünü, kokunun o yüzden geldiğini falan söyledi. Açıkcası inandım, kızcağız ağladı bile hocam." dedi.

Müdür ve öğretmen kaşlarını kaldırdı.

Müdür
" Peki o zaman gidip bakalım, kediyi oradan almışlar mı ?"Dedi.

Kadın başını salladı ve üçü de bodrum kata yöneldiler.

Yankı gözlerini açtı ve onlara dönerek
" Olamaz!! Aşağı iniyorlar .Kızı görecekler, ne yapacağız? "

Ala
" O kızı gördükleri müddetce onların gözünde suçluyuz . Off biz böyle neye bulaştık?
Okuldan kaçsak mı? "diyerek konuşmakta olan öğretmenlerine baktı.

"Ya niye bu kadar kendimizi kasıyoruz ki. Herşeyi olduğu gibi söyleyelim onlara. " dedi Asya.

" Evet Asya doğru diyor. Herşeyi açıkca diyelim , neden kızı gördüğümüz de onlara demediğimizi de söyleyelim."dedi Yankı.

Ala
" Siz dert etmeyin ,kadın sizi görmedi zaten .Bunun hesabını veren biz olucağız galiba " diyerek  Doruk' a baktı.

Doruk da başını salladı tam söze başlayacakken müdür, öğretmen ve yardımcı kadın geldiler.

Dördü de , hepsinin daha korkmuş bir halde gelmelerini beklerken onlar kendi aralarında konuşa konuşa geliyorlardı. Müdürün sözlerinden bazıları şunlardı:

" Burada ki kokuyu gidermek için elimizden geleni yapalım.Lale Hanım ( yardımcı kadının adı) siz ve biri daha burayla ilgilenir, temizlersiniz ama o yatak ve bazayı oradan da kaldırmak lazım. Neyse onları hallederiz yakın bir zamanda. Önce orada ki kokuyu bir giderelim " dedi mahcup bir gülümsemeyle.

" Elbette müdür bey elimizden geleni yaparız "

Öğretmen
" O hayvan nasıl kaçmış oraya, bak çok yazık olmuş . Bundan sonra çocuklara okula hayvan getirmemelerini de söylemeliyiz" dedi.

Müdür
" Evet, evet "dedi. Ve okulun bir üst katına doğru çıktılar.

Dördü de önlerinden geçen üç kişiye şaşkın gözlerle baktılar .

Bu ne demekti, yani kızı görmediler mi, yoksa kız bir anda yok mu oldu?

Bu kulağa oldukça gülünç geliyor olabilir ama durumun başka özetlemesi yoktu.

Herkes olayı kavramaya çalışırken Ala sessizliği bozdu.

"Benim duyduklarımı siz de duydunuz değil mi? Bu şaka mı! " dedi ve mutluluktan ağlamak üzereydi.

Yankı
" O kadar da mutlu olma. Kız daha 10 dakika öncesine kadar oradaydı . Nasıl onu görmediler?"

Asya
" Yoksa... " dedi ve durdu. Devamını Doruk getirdi.

" Yoksa, zaten onu bizden başka gören de var mıydı? " dedi

ve hepsinin bakışları bodrum kata döndü.....

SIRLAR ARDINDAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin