☬30.☬

98 9 0
                                    

Jojo:
Annyira vitatkoztatok egy nyamvadt nyaklánc miatt, hogy majdnem verekedés lett?
Zion szavai még mindig visszhangzanak a fejemben, amikor várjuk a többieket, hogy megérkezzenek a megbeszéltek alapján és megosszuk egymással, hogy ki mit tudott meg. A tervek szerint Winter ellenőrizte Mr. Millert, ezért is ebédelt ma együtt vele és Aryával. Matt végig ott volt és miközben dolgozott, figyelt rájuk. Biff még mindig a felvételeket böngészte elvileg, hátha talál még valami hasznos dolgot, ami előrébb juttathat ahhoz, hogy ki lövöldözött. Coco és Sonny pedig Philips után mentek papíron, hátha kiderül, hogy ő volt-e, aki mindezt elkövette. De én már egy kis nyomnak is örülnék, ami megmagyarázná, hogy Zion honnan tudta, hogy egy nyaklánc volt az, amit elvittek a talált tárgyak osztályáról a lövöldözés után.
Engem kispadra ültettek most a barátaim, mert attól tartottak, hogy nem fogok tudni uralkodni magamon, mivel világos oldaliakról van szó. Ugyan általában nem vagyok oda azért, ha a kispadra ültetnek, de ezúttal el kellett ismernem, hogy a mi érdekünkben a háttérben kell maradnom. És milyen jó, hogy így lett, máskülönben Charles és Barden ki tudja, hogy mit műveltek volna Summerrel, ha nem érek oda időben, mert máshol vagyok.
Annyira vitatkoztatok egy nyamvadt nyaklánc miatt, hogy majdnem verekedés lett?
Megint felharsannak a fejemben a szavak. Egyszerűen nem hagynak nyugodni. Lehet, hogy csak elkezdett az agyamra menni ez az egész nyomozósdi, de marhára nem tetszik, hogy Zion tud a nyakláncról. És nem mellesleg, képtelen vagyok elengedni a dolgot. Folyton azon pörgök, hogy ha benne volt, akkor lehet, hogy Summer össze fog törni, ha kiderül és azt nem bírnám elviselni. Továbbra is tartom azt, hogy az apja neki nem tudna ártani, de közben egy kis aggodalom bennem van, hogy mi van, ha tévedek. Úgy tűnt, hogy nem képes ilyesmire, hogy a maga módján valóban védelmezi Summert, de közben meg, ha jobban belegondolok, már jó ideje itt volt Atwoodban és meg sem kereste a lányát. Csak a lövöldözés után bukkant fel, mondván, hogy aggódott, hogy baja esett neki, de mi van, ha ez csak kamu? Nem akarom, hogy Summer még jobban sérüljön ebben az egészben, de a hallottak és a történtek után kénytelen vagyok azt feltételezni, hogy Zionnek van valami köze ehhez a cirkuszhoz. Vagy lehet, hogy csak nagyon kíváncsi és körbekérdezett? De nem tudják az emberek, hogy mi történt pontosan a talált tárgyakon, fogalmuk sincs, hogy mit vittek el, miért volt lövöldözés, csak azt, hogy Scarlett volt az áldozat. A zsaruk semmilyen információt nem közöltek nyilvánosan-igaz, amennyire látjuk, nem is nagyon dolgoznak az ügyön-és szerintem Mr. Miller sem akarja nagydobra verni, mert tart attól, hogy milyen fényt vet majd ez rá és az ő üdülőövezetére. De akkor meg...
-Arya apukája még csak észre sem vette, hogy eltűnt a kártyája-ér a történet végére Winter a fejét rázva, ezzel kiszakítva a gondolataimból.-Kikérdeztem az estéről, de ő végig azt hitte, hogy a szobájában van a kártya, csak akkor látta, hogy nem, amikor visszamentek, de azt hitte, hogy csak leesett, vagy valami. Elvileg másnap kezdte keresni.
Nem sok maradt meg abból, amit Winter mondott, bármilyen bunkó is vagyok emiatt. Nem tehetek róla, de teljesen elkalandoztam.
-És nem kérdezett rá, hogy miért érdeklődsz ennyire a lövöldözés estje iránt?-kérdezem az arcát fürkészve, mire megint megrázza a fejét.
-Azt mondtam, hogy még mindig nem dolgoztam fel az akkor történteket és a sokk miatt érdekelne, hogy mi történt. A többit már magától mondta el. Azt is, hogy eltűnt a kártyája. Állítólag ők is kiszúrták másnap, hogy nem csak véletlenül ment ki az áram, hanem valaki lekapcsolta, méghozzá az ő kártyájával. Ezért kezdte el keresni.
-És hogy találta meg?-kérdezi Coco kíváncsian, mire Winter összepréseli a száját.
-Elvileg Zane találta meg. Azt mondta, hogy az ágy alatt volt és leejtette a mobilját és amikor lehajolt érte, akkor látta, hogy ott van.
-De Zane-nek saját lakrésze van, mit keresett Mr. Millerékében?-vonja össze a szemöldökét Biff értetlenül.
Ez jogos, engem is érdekelne.
-Mrs. Millerrel reggelente el szoktak menni együtt futni, őt várta. Az anyja a fürdőben készülődött, ő pedig kint várta és kiesett a kezéből a telefon és a többit az előbb elmondtam. Mr. Miller azt mondta, hogy ahogy megtalálta az ágy alatt, megkereste őt Zane, hogy visszaadja, aztán elment futni Mrs. Millerrel. Ők sem értik, hogy ha az ágy alatt volt, akkor hogyan tudták azzal lekapcsolni az áramot-feleli szárazon, de az arcáról leír, hogy nem stimmel valami.
-Nem hiszel neki?-kérdezi Summer, abban a pillanatban, hogy én is szóra nyitom a szám ugyanezért.
-Mr. Millernek de-feleli határozottan-, de Zane... ezer éve ismerem őt, Arya a legjobb barátnőm és szeretem őt, de a bátyja... nos, nem mondanám a legőszintébb embernek. Azt ugyan nem tudom, hogy ebben a szituban miért hazudna nekik, hiszen a felvételek szerint egész este a szobájában volt egy nővel-bök a laptop felé, ami Biffnél pihen-de nekem valami nagyon bűzlik ebben az egészben.
-Biztos vagy benne, hogy nem Mr. Miller hazudott?-kérdezem automatikusan.-Tuti, hogy nem ő keverte meg a szálakat?
-Tuti-vágják rá egyszerre Mattel, majd egymásra néznek és halványan elmosolyodnak.-Biztos-veszi át a szót a legjobb barátom, s mintha kicsit közelebb lépne Winterhöz.
Ezek ketten napról napra egyre közelebb kerülnek egymáshoz. Az sem lepne meg, ha már rég az egyik szertárban egymásnak estek volna. Szívesen rákérdeznék, de most nem ez a legfontosabb. Plusz van egy olyan érzésem, hogy ha bármi ilyet kérdeznék, vagy jegyeznék meg, akkor mind a ketten tagadnák.
De nem én vagyok az egyetlen, aki ezt kiszúrta, ugyanis Summer finoman megböki az oldalam, amitől elmosolyodom.
-Végig ott voltam-magyarázza Matt-, tudjátok, hogy mennyire jól kiszúrom, ha valaki hazudik, de Mr. Miller teljesen őszinte volt. Sőt, mintha aggodalmat és félelmet is láttam volna az arcán. Ha benne lett volna, vagy hazudik, akkor ez nem jelenik meg rajta így. Mr. Miller tényleg nem tudott erről az egészről, sem pedig a kártyáról-biztosít Matt, én pedig bólintok, majd Cocóék felé fordulok.
-Mi a helyzet Philipsszel?
-Nem ő a mi emberünk-rázza meg a fejét Sonny.
-Ez biztos?
-Eléggé-fintorog Coco.-Egész nap figyeltük és amikor oda akartunk menni hozzá, hogy kicsit kikérdezzük, elkaptunk egy beszélgetést vele és egy... nővel-nyögi ki döbbenten, mint aki még mindig nem fogta fel a dolgot.-Nem ismertük, szóval valószínűleg nem a városban lakik, külsős, de éppen arról beszélt Philipsszel, hogy megismételhetnék, ami a szezon nyitón volt köztük.
Az állam a padlón koppan, de nem csak én reagálok így, ahogy a többiekre nézek, mindenkin azt látom, hogy mindenre számítottak, csak erre nem. Még Winter is meglepődött, pedig ő aztán jobban ismeri Philipset, mint mi és elméletben úgy ahogy jóban is vannak. Persze a világos oldaliaknál az is lehet, hogy mindez csak formalitás, de a lényegen nem változtat: Wintert is sokkolja ez az információ.
-Philips és egy nő?-bukik ki belőlem.-Hogy a viharba képes összeszedni bárkit?
-Jojo!-szól rám Summer azonnal.
-Mi van? Azt ne mondjátok, hogy ti nem ugyanezt gondoljátok!
Erre senki nem reagál, amiből arra merek következtetni, hogy pontosan ez jutott eszükbe nekik is, csak nem mondják ki.
-Oké, szóval Philips kizárva, Mr. Miller pedig nem tudott a kártyáról-foglalja össze Sonny a fejét ingatva.-Mi a helyzet Ansellel?-néz Summerre, aki nagyot nyel és megrázza a fejét.
-Ő is ártatlan. Nem ő volt. Visszament a partira a verekedés után, de utána összeveszett az anyjával és elment a szobájába, Arya tudja igazolni-pillant Winterre, aki biccent.
-Igen, Arya mondta, hogy Ansellel volt a lövöldözés után, mert megijedt, hogy a fiúnak baja esett.
-És Charlest is kihúzhatjuk a listáról-folytatja Summer egy biccentés után és kiszakad belőle egy reszketeg sóhaj.-Tudom, hogy egyelőre nem volt tervben, hogy őt is ellenőrizzük, de megtörtént-néz rám kissé félve, ahogy eszébe jut, ami történt.-A részletek nem fontosak, de a lényeg, hogy nem ő volt.
-Summer-szólal meg finoman Coco-, mi történt?
-Csak beléjük botlottam, volt egy kis konfliktus, de semmi komoly, tényleg nem fontos, a lényeg, hogy egy ember maradt a listán. Wyndamről nem tudunk semmit. Ő az utolsó ember, aki felszívódott az ünnepségről.
Majdnem kicsúszik a számon, hogy az apját is felírhatnánk a listára, de nem akarom kiborítani. Így is eléggé kivan még a Charlesékkal történtek miatt.
-Hogyan derítjük ki, hogy Wyndam volt-e?-kérdezi Coco mindannyiunk között kapkodva a tekintetét.-És azt hogy tudjuk meg, hogy Mr. Miller miért volt a sztriptíz klubban? Oké, hogy a kártyáról nem tudott, de mi van, ha valami köze mégis volt ehhez?
-És ha a két sztori teljesen eltér egymástól?-gondolkodik hangosan Winter.-Mi van, ha két teljesen más dologról van szó? Nem lehet, hogy köze nincs a sztriptíz klubnak a nyaklánchoz?
Lehet benne valami. Már szinte semmi nem lepne meg ebben az egészben, de nem zárhatjuk ki csak úgy az esélyét annak, hogy a két szitu összefügg. Még akkor sem ha Mr. Miller elvileg nem tudott a kártyáról.
-Lehet, de nem nézhetünk el csak úgy felette-szólal meg Biff, szavakba öntve a gondolataim.-Valahogy ennek is utána kell járnunk.
-Ha gondoljátok, akkor-szólal meg Summer bizonytalanul-beszélek a báty...
-Nem-szakítjuk félbe azonnal, Sonnyval és Mattel egyszerre.-Többet a közeledbe sem mehet az a barom-nézek a szemébe.-Nem hagyom.
-De akkor hogyan tovább?
Percekig csend telepszik ránk, ahogy mindannyian magunkba fordulva mérlegeljük a lehetőségeinket.
Végül aztán Coco szólal meg:
-Mi lenne, ha nem a személyekre és az ilyen kérdőjelekre összpontosítanánk, hanem a nyakláncra és a tojásra? Talán, ha az megvan és jobban "megismerjük" azokat-mutat idézőjelet-akkor az automatikusan elvezetne a tettesekhez.
Mindannyian váltunk egy pillantást, majd Summer bólint egyet.
Végül is ez nem hülyeség, lehet, hogy alapból így kellett volna kezdenünk.
-Egy próbát megér-ért egyet Biff is a lánnyal.-Csak az a kérdés, hogy azt hogyan csináljuk.
-Mi lenne, ha azért teljesen nem engednénk el azt sem, amit elkezdtünk?-kérdezi Winter.-Valaki folytathatná a felvételek megnézését.
-Majd én-vágja rá azonnal Summer és rám pillant.-Ti menjetek a nyaklánc után.
Van egy olyan érzésem, hogy az apja kijelentése miatt akarja inkább ezt, mint a gyanúsítottak miatt, de ezt senki nem tudja és így nem is vitatkoznak vele, én pedig biztos nem veszem el tőle ezt a lehetőséget. Be kell látnom, hogy a legtöbb, amit tehetek, hogy mellette maradok, ha esetleg valami olyan történne, ami összetörné őt.

Atwood Titka (✔️)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن