Nandru pov
-Ești abătut, fiule. Știam că Zoltan nu o să ne lase în pace, dar nu pot să înțeleg ce tot ai văzut acolo, de ai starea de acum.
Îmi spune mama, iar Davos stă în spatele meu, parcă e umbra mea. El știe mai bine decat mine, mai bine decat toți, ce am avut de îndurat și că Zoltan nu a avut milă. Să descopăr că ea, persoana pe care am ales-o să îmi fie sotie, este femeia altui bărbat, mi-a distrus inima și toată dorința de a mai continua. Nu sunt pregătit să pierd iubirea în proces, nu cred că mai pot să fiu dusmanul lui.
Vreau să-i spun că a caștigat, vreau doar, să o știu pe Anaisa cu mine, să fie bine. M-am uitat la ea, la chipul său, lumina de pe fața sa începe să dispară. La fel ca mine, nu mai pare să se recunoască și sunt sigur, că acel mediu o strică. Vreau să o apăr, vreau să știe că am fost serios în privința ei, de ce oare nu reușesc ?
-Davos, tu ai habar deși ai primit ordin să nu îmi zici. DAR TREBUIE SĂ AFLU. Voi nu știți că între timp, ai nostri au făcut gură. Vor să atacam regatul Lahia și să ne stabilim acolo. Vor să nu mai pierdem vremea, aveti idee că abia m-am înțeles cu ei? Au spus că dacă nu vom acționa, ne pot abandona.
Davos vrea să spună ceva, dar îi arunc o privire dură și tace la scurt timp. Mă ridic de la masă și vorbesc pe un ton slab :
-Cea pe care o iubesc, am pierdut-o, mamă. Ai râs mereu de mine și nu ai vrut să vezi, dar e prea mult pentru inima mea. ZOLTAN A AFLAT CUMVA ȘI A FĂCUT ÎN AȘA FEL, ÎNCAT SĂ DEVINĂ SOTIA LUI IURIE. SIGUR NU A AVUT DE ALES, POT SĂ PUN PARIU CĂ ZOLTAN A ȘTIUT SĂ O CALCE ÎN PICIOARE, PROFITAND CĂ ESTE VULNERABILĂ. Mamă, dacă vrei să conduci, nu ai decat, EU RENUNȚ. AM DE GAND SĂ MĂ PREDAU.
Mama începe să tremure de nervi și de șoc, iar Davos pare la fel de uimit :
-Nu crezi că e prea devreme? E o bătălie pierdută, dar încă îl poti învinge, NANDRU.
Îi aud vocea lui Davos, însă aleg să îl ignor și să fug spre ușă. Mama nu renunță și vine în urma mea nervoasă la culme :
-FIULE, DACĂ IEȘI PE ACEA UȘĂ, O SĂ ÎȚI REGRETI TOATĂ VIAȚA.
Mă opresc înainte să evadez, iar mama continua la fel de pornită :
-Crezi că nu știu ce probleme ai? DAR VEI ÎNVĂTA ÎN CEL MAI CRUD MOD CU PUTINȚĂ, CĂ ELE NU TE VOR DOBORI. ȘTIU CĂ ÎȚI ESTE GREU, ÎNSĂ TE ASIGUR CĂ O SĂ TREACĂ DUREREA ÎN TIMP. E VORBA DE FRATII LOR, ȘTIU. L-AM LUAT PE TIAN SEPARAT ȘI L-AM TRAS DE LIMBĂ. Nandru, nu mă forța să fiu rea cu tine, fiule. DACĂ VREI SĂ RENUNȚI, TOȚI CARE TE-AU URMAT, SE VOR ÎNTOARCE ÎMPOTRIVA TA. NU MAI ZIC DE NOI, CEI DRAGI ȚIE! TE GANDESTI PUȚIN CAT DE SERIOASĂ ESTE SITUAȚIA?! Dacă vrei timp, ti-l dau, însă nu doresc să te mai aud cu acele vorbe copilăresti. În plus, Davos are dreptate într-un fel. Se pare că Glafira o să îți nască primul copil, fiule. Credeai că nu o să aflu ?
Davos își duce mana la gură, iar eu mă întorc spre mama pălmuit și tulburat :
-Cum adică, a rămas cu adevărat?
Îmi tremură vocea și îmi vine să plang, iar mama se uită strambă la mine :
-Cum să nu rămană, oare? O fi fost doar o dată, dar se pare că îți este dat să ai o familie. NU CU FEMEIA IUBITĂ ÎNSĂ. Ce alegi? O să-i provoci durere surorii celei pe care o iubești? O vei abandona cand are cea mai mare nevoie de tine?
Nu știu ce să zic, mă lasă puterile. Mama vrea să mă atingă, dar mă feresc și Davos rămane pe loc. Ies din încăpere zdruncinat și încep să alerg, plangand în acelasi timp.
CITEȘTI
Strigă înainte de furtună
Historical FictionRegatul Lahia se afla pe mâini bune, până cand tensiunile din familie să ia mintile tuturor. Vărsarea de sânge se produce și haosul amenință să înghită pe fiecare, de la mic la mare. Setea de control a regelui nu se domolește, familii întregi avand...