Probleme

27 3 0
                                    

Nandru pov

Pe Iurie a trebuit să îl las să plece, la sotia lui, încă nu mă puteam atinge de el, deși nu am de gand să renunț. Am rămas cu Noris, pe care l-am pus la punct, fără să mai ezit : 

-Din păcate, pe tine te voi face vinovat, NORIS. Nu pot avea încredere în tine, chiar de ești sincer, e prea tarziu. Mai ai ceva de zis în apărarea ta? 

Noris a zambit amar și m-a privit cu duritate : 

-Crezi că asta o să o facă pe mama ta multumită? Nu eu sunt acela de care trebuie să scapi, dar fie cum dorești. Nu am ce să mai pierd, oricum am devenit un simplu om. Nu mai am reputatie, nu mai am nimic! Și din cauza cui? NU AM CREZUT CĂ VOI PIERI, CAND VĂ ALEG PE VOI. V-AM FOST FIDEL, PE ZOLTAN L-AM TRĂDAT FĂRĂ SĂ CLIPESC! Regret ziua în care l-am abandonat pe Zoltan, pentru voi. Regret că m-am lăsat cumpărat de vorbele mamei tale, că am fost folosit de niste persoane ipocrite, josnice și îngrozitoare ca voi! SPER SĂ NU MAI CONDUCI MULT NANDRU. SPER SĂ PRIMEȘTI ȘI TU, CE MERITI. ITI DETEST FAMILIA, MĂ AUZI?! 

A urlat la mine și am încercat să fiu calm. Noris a fost marioneta mamei, se pare că are să piară la o perioadă scurtă, după ea. NU MAI AM NEVOIE DE ACESTA. SUNT LA PUTERE, SUNT ÎN LAHIA, IAR NORIS CLAR NU MAI ESTE CREDINCIOS CAUZEI MELE. Pe langă toate, mai și regretă tot ce a făcut, dacă a făcut bine, pentru noi : 

-Noris, dacă Zoltan te condamna la moarte, ai fi reacționat la fel? Și el a făcut asta, dar nu a reușit să termine. DE CE SUNT EU CONSIDERAT RĂU DIN NOU? A fost dorinta regelui Zoltan, să nu mai apuci ziua de maine. Din contră, ai mai tras de timp, cu mine. DAR NU EȘTI ÎN STARE SĂ ITI ARATI RECUNOSTINTA! EU VREAU SĂ NU MAI ATRAG OAMENI CA TINE, LANGĂ MINE. NU AI FOST BUN DELOC, AI PRICEPUT? Cu moartea ta Noris, îmi primesc o altă lectie. Să nu crezi că îmi este usor, inima îmi spune că IURIE a fost. Îl voi distruge, dar tu nu vei mai apuca să vezi ce i-am pregătit. 

Noris tace din gură, deși i se strang lacrimi în ochi. Se ridică de la masă, cu privirea în podea. Nu pot să îl scap din vedere, fiindcă mă afectează. Nu îmi place să renunț, să-i abandonez pe aceia care mă aleg, dar el mă crede de piatra : 

-Pot să vă rog ceva în final? 

Vocea îi este mai calmă și dau din cap spre el, atent la orice cuvant : 

-SĂ NU VĂ ATINGETI DE FEVRONIA, ESTE SORA LUI IURIE, DAR NU CRED CĂ ÎL AJUTĂ ÎN MISCARILE DE LA PALAT. Vă rog, rege Nandru, vreau ca Fevronia să rămană în viață. 

-O iubești pe sora lui Iurie? 

Îl întreb șocat, iar Noris îmi sustine privirea serios : 

-Poate că da, poate că o să îmi rămană pe suflet că nu îi pot oferi mai mult. Nu mai pot să îmi fac datoria față de cea dragă, deci, o să o aperi rege? 

Înghit în sec și mă postez în fața lui Noris, cu o privire bantuită și speriat în sinea mea : 

-Dacă e ultima dorintă, prea bine. Fevronia nu va pati nimic, atata vreme cat eu conduc, nu sub domnia mea. AȘA CĂ, NORIS, MAI BINE SPERĂ SĂ FIU PE TRON PANĂ LA CAPĂT. DACĂ NU MAI AM PUTEREA, FEVRONIA O SĂ FIE ÎN PERICOL. 

Noris trage aer în piept, pare că vrea să mai îmi spună ceva, dar ușile se deschid și Davos se opreste în prag : 

-Am terminat rege. Mai trebuie ca Noris, să își recunoască fapta, ori să primească sentinta fără să facă galagie. 

Noris mai aruncă o privire spre mine, după care se apropie de Davos liniștit : 

-Eu sunt gata, am știut că așa o să pier. Nu am nimic de obiectat. 

Strigă înainte de furtunăUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum