04

15 2 0
                                    

"How's my friend  doctor?"Laju soalan itu diajukan  sebaik sahaja melihat seorang doktor lelaki   yang baru sahaja  keluar dari bilik bedah.

Teragak agak doktor itu ingin berkata.Makin bertambah risau Adreanna  melihat  muka muram doktor  itu.

Doktor lelaki itu tersenyum pahit.

"Nothing serious...his leg is injurt right now..so probably  he cannot walking for a time.He just need some rest after he wake up..please..don't  make he stress"Hanya itu sahaja pesanan doktor  itu sebelum berlalu.

Adreanna menghantar  pemergian doktor itu dengan pandangan  curiga. Macam ada sesuatu yang tak kena.



Teragak agak Adreanna ingin membuka pintu wad yang  betul betul berhadapan dengannya sekarang ini.

Huh..

'Bukak ajelah'

Klak!

Pintu wad dibuka. Tubuh itu kaku.Kepalanya berbalut .Oksigen  dipakai untuk terus memastikan Hariz terus hidup.Bunyi mesin mesin.
Semua itu membuatnya sebak.Entah kenapa..bencinya  seperti hilang saat ini apabila melihat si dia begitu.

Kerusi yang disediakan di tepi katil di tarik Adreanna.Adreanna melabuhkan duduk di situ.Wajah kacak  Hariz ditatap lama.

"Kenapa Hariz?Kenapa awak perlu selamatkan saya?"Air matanya jatuh setitis.

"Macam mana saya nak bencikan awak kalau awak dah selamatkan saya? Hahaha..saya tak ingat  yang dari dulu lagi awak selalu jadi hero saya...."

"Tapi apa yang awak buat dekat saya takkan mampu tandingi  apa yang awak rasa sekarang..mental saya..sakit"Adreanna bangun meninggalkan wad yang menempatkan Hariz.


#authortakpandaienglish

Protect Our Love Where stories live. Discover now