22

9 2 0
                                    

Memandangkan Author kita yang tu buat comeback,kita pun nak juga lah.Ehek.Kata bulan 12 kan saya comeback?Tapi maybe sy akan comeback awak sikit bulan 11.But sebelum saya Jawab exam ehem tu,bagilah bab baru.🙄saya ni tak tahu apa nak sebenarnya.
_____________________



Hariz menyerabutkan rambutnya.Apa yang perlu dia buat sekarang ni?

"Kau tak payah nak jadi orang gila la kat sini."Ujar Qayra melihatkan Hariz yang mundar mandir sambil menyerabutkan rambutnya yang pendek .

"A-aku tak tahu Qayra dia pergi mana...A-ak-"

"Apa yang kau dah buat lagi Hariz?"Keluh Qayra.Dia dah penat dengan semua ni.Sara kemalangan.Dan sekarang ni mungkin Adreanna diculik?

Mereka telah membuat laporan polis memandangkan Adreanna telah menghilangkan diri selama dua hari.

"Kau takde contact dia ke?"Hariz melabuhkan duduk di sebelah Qayra.Automatik Qayra beralih sedikit ke tepi.

Qayra pula yang bangun.Mata mata di taman berdekatan kawasan apartmentnya tidak dihiraukan.

Dia berpeluk tubuh.

"Mana lah aku tau dia pergi mana.Aku ingatkan dia pergi healing dekat cafe costà lepas dia pergi jenguk Sara.Time malam tu aku dah risau Sebab dia tak angkat angkat call aku"Tapi nak buat macam mana.Tak cukup 24 jam lagi.Dia memang risau.Tapi apa yang boleh dibuat?United Kingdom ini besar.Bukannya kecil tahu?kemana entah penjahat itu culik Adreanna.

"Kau ada kenal siapa siapa tak yang tak puas hati or berdendam dengan Adreanna?"Setelah beberapa saat mereka mendiam,akhirnya Hariz memecahkan keheningan antara mereka.

Qayra tampak berfikir sejenak.

Dia menggeleng.

"Sekarang aku pulak yang nak tanya kau.Kau ada musuh tak?Kot kotlah musuh kau tu nak umpan kau guna Adreanna?"

Soalan Qayra itu membuatkan Hariz berfikir jauh.Takkanlah Zarim?

Haih.Tentang masalah itu telah diselesaikan oleh Nash.

Tapi Zarim ni tak makan saman.Kalau tak puas hati,sampai bila bila lah dia akan buat benda tak elok selagi hati dia tak puas.

Hariz menggeleng.

"Aku tak rasa musuh  aku yang tu culik Adreanna.Dia tak pernah ambil tahu tentang kisah silam aku yang tu.Yang dia tahu macam mana cara untuk jatuhkan aku dalam dunia business ni.Macam macam dah di buat tapi tak pernah jadi.Semua gagal."Hariz memandang Qayra yang turut memandangnya.Mereka saling berfikir.

Masalahnya,siapa dalang semua ni?















"Kau okay tak tu?"Anggun mengukir senyum sinis melihatkan Adreanna yang kelemahan di atas kerusi kayu itu.Maklumlah sudah dua hari tidak diberi makan.

Adreanna membisu.Dia perlu menjimatkan tenaganya.Entah sampai bila dia perlu menjadi tahanan  Anggun di sini.Dengan berhabuknya.

Anggun menapak perlahan ke arah Adreanna.Dia mencengkam kuat pipi mulus Adreanna supaya memandangnya.

Adreanna hanya akur.Dia sudah tiada tenaga untuk melawan.

"Hmm baru dua hari aku culik kau,tapi kau nampak tak bermaya betul kan?Tch tch tch..kesian.."Anggun melepaskan cengkamannya.

Dia memangil beberapa orang upahannya yang  teridiri daripada orang yang bertubuh sasa.Mereka berdiri tepat ditepinya dengan wajah yang beku dan bengis.

"Aku nak kau dera dia..ikut korang lah nak dera macam mana..aku tak kisah.Dera ye ,dera.Aku taknak kau buat benda bukan bukan dekat dia."Kata Anggun mendatar.

Adreanna menyepi.Dia memandang  Anggun tajam didepannya.Dia tahu apa nasib yang akan menimpanya sebentar lagi.

Anggun menapak ke arah Adreanna lalu tubuh dibongkokkan untuk menyamai ketinggiannya.Mulut di bawa ke telinga Adreanna.

"Good luck to survive my honey"Sinis Anggun.

Adreanna menayangkan wajah beku.Dia akan kuat di sini.Percayalah!

Anggun bangun.Dia berjalan ke arah dua orang upahannya lalu bahu salah seorang dari mereka ditepuk perlahan seperti memberi arahan.

Anggun terus menonong keluar dari bilik usang besar itu.Sepanjang perjalanannya untuk keluar dari bilik itu diselangi tempikan dan teriakan bingit seorang wanita yang bernama..

ADREANNA AREESA!

Protect Our Love Where stories live. Discover now