Hariz tergamam.Di hadapannya sekarang in Anggun Jelita Azizi ke?Ke dia terlalu letih sehingga berhalusinasi?
"Aww hubby .. don't do that shocking face.Yes.In front of you right now is your ex wife,Anggun Jelita Azizi."Bisik Anggun di tepi gegendang telinga Hariz seperti tahu apa yang sedang bermain di fikirannya
Pantas dia menolak kasar tubuh Anggun yang berkedudukan intim dengannya sekarang.
Anggun berundur beberapa tapak ke belakang dek tolakan kuat Hariz.Nasib dia tidak jatuh.Dah lah dia tengah pakai high heels sekarang.
Sinisan tetap bergayut pada bibir merah itu.Tepukan bergema lagi.
"Apa kau panggil dekat perempuan tak guna ni?Pretty?Pandai pulak kau panggil lembut lembut dekat dia.Aku ,masa kita lepas kahwin kau panggil apa?Nama je!Padahal aku Isteri kau!Dia bukan Isteri kau pun.Dia ni perampas!"Tak lepas Anggun memandang mereka berdua silih berganti.Apabila pandangannya di pakukan melihat Hariz,jelingan maut diberikan.
Adreanna menahan tawa lagi.Walaupun dia terkseksa di sini,Anggun tidak lekang untuk membuat bibirnya tersenyum dan menghamburkan tawa .
"Yang kau nak jealous ni kenapa?Ikut aku lah nak panggil siapa dengan panggilan apa sekalipun."Ujar Hariz sambil berpeluk tubuh memandang Anggun.
Dia masih terkejut,tetapi dia perlu kawal sifat yang satu itu.Tidak mustahil Anggun akan naik gila selepas ini jika dia masih terkejut dan bertanya soalan yang mungkin akan mengejutkan Adreanna.Biarlah dia menerangkan semuanya dalam keadaan damai.Dia taknak emosi Adreanna berkecamuk pada saat ini dengan Anggun yang gila ini juga.
Dia saja mahu mengumpan Anggun dengan soalan begitu.Mahu lihat reaksi dan balasan perempuan itu.Walaupun dia tahu soalan itu agak berisiko jika bertanya pada perempuan psycho seperti Anggun.
Anggun tidak tahan apabila jawapan Hariz begitu.Dia mahu dengar jawapan yang lain!Pujukan!
Pistol yang sedia ada di kocek seluat belakangnya dikeluarkan lalu diacu tepat pada wajah Adreanna yang terpinga pinga.
Ktak!
"APA YANG KAU BUAT NI ANGGUN?"Soal Hariz lantang.Segera dia mendekati Adreanna yang sudah merembeskan cecair jernih dengan laju.
"See you in heaven"
Belum sempat Hariz ingin mecegah,
Buk!
Terus terjelopok jatuh tubuh langsing itu dihadapan Adreanna . Tepat di kaki Hariz.
Bibir Adreanna menggeletar hebat.Ketakutannya menguasai segalanya sekarang sehingga kata katanya hilang.Siapa sahaja yang tidak takut jika nyawa dihujung tanduk?
Termengah mengah dia Cuba mengambil nafas.Kuat juga dia pukul tadi kan?Tapi dia bersyukur bila kepala wanita itu tidak berdarah.
"Q-Qayra?"Akibat terlalu gamam,tergagap Hariz menyeru nama itu.
Serta merta kayu dipegangannya dilepas jauh.
Qayra terus membuka ikatan yang membelit tubuh Adreanna.Dia tahu wanita itu masih menggigil.
Setelah ikatan dileraikan,dengan laju Qayra menarik Adreanna ke dalam pelukan sebelum bergema bilik itu dengan tangisan kuat Adreanna.
Sambil itu,Qayra tidak berhenti henti memujuk Adreanna yang tiada apa lagi yang perlu ditakutkan.
Perlahan lahan tangisan Adreanna kian mereda sebelum tubuh itu terkulai kayu dalam pelukan Qayra.
"She's very tired"Hariz menggeleng.Hari ini merupakan hari yang sangat panjang baginya.Mereka saling berbalas pandang.
Cuba menghapuskan sifat terkejut dan takut mereka yang seakan tidak mahu keluar.
Hariz menguak perlahan tombol pintu wad.Kelibat Qayra memenuhi kornea mata.Sedang berkata apa pun dia malas nak dengar dan ambil tahu.Hanya tetap pegun di situ.
Syukur yang tak terkata bila anggota anggota polis datang dengan segera setelah semua yang terjadi.Pelik juga dia.Takde pula dia menelefon polis.Siapa lagi jika bukan Qayra kan?Nasib baiklah kawannya itu membuat tindakan begitu.Jika tidak,dia tidak boleh bayangkan apa yang akan berlaku.
Anggun dan dua orang suruhannya telah ditangkap.Mujur Qayra dan dia juga tidak ditangkap.Alasannya untuk memlertahankan diri.
Apa yang akan jadi pada mereka Hariz tidak mahu tahu.Biarlah hakim yang lebih arif menjatuhkan hukuman.Dia juga tidak tahu kalau Anggun dan pesuruhnya dijatuhkan hukuman berat atau tidak.
Dia bukan pandai pun tentang hal jal begini.Janji semuanya sudah Selamat sekarang.
Tanpa sedar satu helaan berat terhembus.
"Dah lama ke kau berdiri dekat situ?"Pertanyaan Qayra menerbangkan semua lamunan Hariz tentang apa yang terjadi hari ini.
Lelaki itu mendekati katil Adreanna dengan senyuman tipis yang tidak lekang bergayut di bibir.
"Lama lah juga"balasnya ringkas.Dia menatap wajah Adreanna yang lebam dan bengkak itu dalam dalam.
Bila awak nak sedar Adreanna? Kenapa semua ni terjadi pada awak dan bukan saya?Hakikatnya awak akan sentiasa terluka bila saya ada dekat dengan awak kan?Saya tak berdaya untuk menjatuhkan diri daripada awak..saya..
"Hariz.Kau balik dulu.Aku akan jaga Adreanna.Aku akan lawat juga Sara sekali sekala.Family dia ada jagakan."
"....Better kita tak perlu bagitahu family Adreanna.Aku taknak susahkan mereka.Memang perkara ni tak boleh di bawa main, tapi Malaysia dengan London ni jauh.Terlalu."Wajah Adreanna ditatap lama.Apalah nasib malang yang akan menimpamu lagi Adreanna?Harapnya penderitaan kau akan berhenti di sini.
Hariz akur.Langkah terus diatur untuk keluar dari wad ini.
Sepi.
Jeda selepas itu
YOU ARE READING
Protect Our Love
RomanceADREANNA AREESA.Sebaris nama yang cantik dan sesuai dengan tuan empunya badan. Tetapi tidak pada jalan cerita hidupnya.Dia dicurangi dan ditinggalkan tanpa sebab.Bertambah sakit apabila lelaki pujaanya berkahwin dengan perempuan lain. "Why Hariz...