06

15 2 0
                                    

"Mr Hariz  can discharge tomorrow...but  you have to look an eye for his leg..."Pesanan doktor itu disimpan elok di dalam kepala.Sudah seminggu Hariz  berada di hospital ini.Dan sudah seminggu jugalah Adreanna berulang alik  ke sini untuk menjaga Hariz. Tetapi malam tidak.

"Esok awak dah boleh discharge "Ringkas dan padat Adreanna memberitahu Hariz. Lelaki itu  hanya mengangguk dan sambung mengunyah buat epal.Setelah makanan  di dalam mulut habis,Hariz bersuara.

"First of all saya nak ucapkan terima kasih  sangat sebab jagakan saya dalam seminggu ni..."Adreanna disebelah dikerling sekilas sebelum menyambung .

"Kalau awak tak jaga saya..sapa  lah nak jaga saya ni..."Hariz membuat muka sayu.Cuba merah simpati Adreanna. Tetapi Adreanna tetap dengan  wajah bekunya.

"Sama-sama"

Hariz mengukir senyum nipis.Nampaknya Adreanna  masih beku dengannya.

"Esok..."

"Awak tak perlu datang ambil saya..sebab driver saya akan hantar saya balik Malaysia..."Susah untuk Hariz mengatakan ayat itu.Setelah semalam dia memaklumkan kedua ibu bapanya tentang kemalangannya yang berlaku di sini, Ibu bapanya terus meminta dia pulang ke Malaysia secepat yang mungkin. Risau akan anak bongsu mereka.

Perlahan lahan Adreanna mengangguk.Mengerti.Entah kenapa...dia terasa sedih.Walhal dia sepatutnya suka akan pemerhatian lelaki itu esok.Adreanna buntu dengan perasaan sendiri.Tetapi ego tetap perlu ditunjukkan.

"Baguslah..saya harap lepas ni awak jangan  cari saya lagi..anggap je pertemuan kita di sini bagaikan tidak wujud..pleasee..jangan  cari  saya di sini  ataupun  di mana mana lagi.Hati orang lain awak kena jaga juga"Ada maksud tersirat di ayat terakhirnya.

Hariz  hanya membisu.

Jeda.

Krakk

Adreanna  bangun.Seperti biasa.Wajah beku ditunjukkan selalu.

"Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih pada  Encik Hariz Ereman kerana telah menyelamatkan nyawa saya di sini."Adreanna membongkokkan sedikit tubuhnya.

"Saya harap ini pertemuan  terakhir kita..tolong  jangan muncul lagi dalam hidup saya..biarkan Saya bahagia  dengan orang lain.Awak juga layak bahagia dengan ORANG yang awak sayang..Assalamualaikum "

Belum sempat Hariz  ingin berkata,Adreanna pergi  terlebih dahulu.Macam mana dia ingin menerangkan segalanya bila Adreanna asyik mengelak? Mungkin belum masa yang sesuai...

Protect Our Love Where stories live. Discover now