21

12 2 2
                                    

Terpisat pisat Adreanna cuba untuk membuka matanya.Kat mana aku ni?

Tiba tiba Adreanna merasai sakit di segala urat sendi  badan .Dia pandang tubuhnya.Aku diikat?

Dia cuba untuk meronta ronta.Tidaklah terlalu kuat kerana dia duduk di atas kerusi kayu.

Jika kuat sangat,dia takut dia akan terjatuh.

"Hello my lovely Adreanna Areesa,glad to see you here"Wanita itu berjalan perlahan lahan mendekati Adreanna daripada arah tepi,iaitu pintu  utama bilik usang ini.

Dahi  Adreanna berkerut hairan.Siapa perempuan ni?

"Who are you?How can you know my name?"Laju Adreanna menyoal wantia  seksi yang tersenyum sinis kearahnya.

"That's none of your business.."

"Opss sorry..its your business right now"

Adreanna memandang tajam  pada perempuan itu.Apa yang perempuan ini mahukan sebenarnya?

"Who are you?Me?So let me introduce  my self rigth now before i do more to you.My name is Anggun Jelita Dato' Azizi,Hariz ex wife"Ringkas wanita yang bernama Anggun itu memperkenalkan diri sambil mengelilingi kerusi Adreanna.

Adreanna terkelu sejenak . Hariz ex wife?

"Kau tak payah nak terkejut sangatlah.Menyampah aku"Meremang bulu roma Adreanna apabila suara itu berbisik perlahan di sebelah gegendang telinganya.

"Apa yang kau nak daripada aku sebenarnya?"Adreanna terus menyoal soalan yang daripada tadi berlegar di fikirannya.Apa motif dia dibawa ke sini?

Anggun bangun daripada menyamai ketinggian Adreanna di kerusi tadi.

"Apa aku nak daripada kau?"

Mata hazel itu memandang tepat pada wajah jelita Adreanna.

Dia tersenyum sinis.

"Aku.Nak.Kau.Menderita"

Ekspresi muka Adreanna hanya biasa.Dia tak terkejut kalau itu jawapan yang diberi Anggun.Yang dia mahu tahu sekarang ialah...

"Kenapa kau nak hukum aku?Kau berdendam dengan Hariz,yang nak kaitkan aku sekali kenapa?Tak betul dah kau ni."Selamba Adreanna mengutuk Anggun di akhir ayatnya.

Anggun bertukar bengis.Tetapk secara tiba tiba bengis itu bertukar menjadi sinisan.

"Takpe takpe..aku bagi masa kau nak kutuk maki hamun semua.Lepas ni say goodbye pada apa yang kau ada sekarang.Terutamanya fizikal kau yang masih elok sekarang."

"Ohh kau tanya aku tadi kan kenapa aku kaitkan kau?Alright I'll answer it right now.First you are the third people in my relationship Hariz with me.I hate that so much. Secondly,I want you to suffer because I want to look Hariz suffer looking at you like that.Haish banyak pulak suffer dalam ayat aku ni.So secara ringkasnya bila kau menderita,Hariz akan turut menderita bila tengok kau menderita macam tu."

"Automatik aku dapat dera emosi dan fizikal korang berdua secara serentak!"

Adreanna hanya menjeling melihat Anggun yang seperti berada dalam dunianya sendiri.Mundar mandir daripada tadi lepastu cakap sorang sorang.Sah perempuan ni gila!

"Kau ni gila talak ke sebenarnya?"Seloroh Adreanna tanpa sengaja.Lantas dia mengemam bibirnya rapat apabila soalan itu tidak sengaja terluncur keluar.

Anggun yang sedang mundar mandir itu serta merta menoleh ke arah Adreanna dengan mata yang membuntang.

Tepat jari telunjuknya menunjuk ke arah Adreanna yang memejamkan matanya erat.

"Heyyy kauuu .Kalau kau tak tahu apa maksud gila talak,jangan sedap sedap kau je nak menuduh aku ye!bukan aku yang gila tapi dia yang gilakan aku!"Jawab Anggun penuh keyakinan.

Sedaya upaya Adreanna menahan tawa mendengar celoteh Anggun itu.Hariz?Gilakan Anggun?

"HAHAHAHHAHAH"sedar tak sedar tawa itu terlepas juga.

Terbahak bahak Adreanna ketawa.Walaupun keadaanya sekarang begini,tetapi itu tidak menghalangnya untuk ketawa.

Pang!

Wajah Adreanna terteleng ke kanan apabila menerima tamparan itu.Adreanna pejamkan mata.Sakitlah!

"Kau jangan nak ketawa dekat sini."

"....Sebab aku takut kau akan menderita selepas ini."Ujar Anggun dengan reaksi keji.

Adreanna menoleh ke arah Anggun kembali.Pipinya yang sakit tidak dihiraukan.

Adreanna hanya memandang sepi wajah sinis itu dengan pandangan tajam.Tak guna punya perempuan!

"Dah senyap dah makcik?Bagus kalau nak makan penampar aku lagi gurau  lah buaya macam tu lagi.Kau jangan ingat aku ni tak jahat.Aku boleh jadi jahat kalau nak balas dendam dekat seseorang.Kau ingat tu"Usai itu Anggun melangkah keluar daripada bilik besar yang menempatkan Adreanna.

Adreanna menghantar pemergian Anggun dengan perasaan bercampur baur.

.....Takut?Mungkin?

_________________

Chapter  terpanjang setakat ini😌

#645 words

Kalau tak panjang lagi tak taulah.

Protect Our Love Where stories live. Discover now