41

15 0 0
                                    

Sedaya upaya dia cuba untuk celikkan matanya.Cahaya terang terus menusuk ke dalam anak matanya.

Dia lihat seluruh ruang yang terasa sempit ini.

"Adreanna?"Soal Qayra laju.Akibat terlalu penat bekerja, sedar tak sedar  dia terlelap pula di samping Adreanna tadi.

"Aku kat mana ni..........................Qayra?"Sedaya upaya dai cuba untuk mengecam wajah itu.

"Ya Allah Adreanna,kau koma.Dah tujuh bulan kau koma dekat hospital ni.Ingat tak yang kau dilanggar masa kau jumpa Hariz tu?Yang masa kau healing dekat Costa Cafè tu la"Terang Qayra.

Terus kepala Adreanna yang berdenyut di pegang.

Sakit.



Sakit.





Sakit.






Kejadian tujuh bulan yang lalu mula bermain di fikiran.

Dia...

Dilanggar?

Bukan Hariz ke yang selamatkan dia? Tetapi,macam mana pula dia boleh berada di sini?

Masakan.......

Itu semua hanya sekadar mimpi panjangnya?

Mimpi?








Mimpi?








Mimpi?

Semua dugaan yang dilaluinya hanya sekadar mimpi dan bukan realiti?

"Aku koma Qay.......ra?"

"Ya,kau koma tujuh bulan"



BAM!!!

"Adreannaaaa!!"Jeritan langsing Hariz mula bergema di kawasan itu.

Adreanna yang dilanggar dengan kejam sudah terkulai layu di atas jalan raya itu.Dia dilanggar lari.

Darah segar membuak buak keluar dari mulutnya.

Lantas,kepala Adreanna diletakkan ke atas ribaanya.

"Please,bertahan Adreanna....to-tolong jangan tinggalkan saya....s-saya tak sempat lagi nak beritahu awak tentang hal saya curang  tu,s-saya"Rintih Hariz tersekat sekat.

Adreanna tersenyum perit.

Sakit....

"Tak pe,Hariz.Saya dah lama maafkan awak"Setelah itu,matanya terus terkatup.

"Adreanna!"

Sayup....sayup kedengaran .

"Arghhhhhhhg"Kepala yang berdenyut hebat di pegang.

"Adreanna kau okay tak?"Soal Qayra risau.Melihatkan keadaan Adreanna yang semakin teruk,terus wanita itu berlari keluar untuk mendapatkan doktor.

"Itu semua hanya mimpi semata?Aku tak kahwin.Mana Hariz?Mana anak anak aku?"

Cecair jernih mula turun perlahan lahan

Tak!Dia tak boleh terima semua ni!

Qayra datang semula bersama doktor wanita.

"Keadaan kau makin teruk Adreanna.Kau koma dan  dimasukkan ke hospital yang berdekatan kau.Hariz yang bayar semua kos kau ni.Sadly,dia dah terbang ke Canada untuk bina kehidupan baru dia.Dia cakap yang dia tak sanggup nak tengok keadaan kau macam ni"

Keterangan yang diberi Qayra buat sekeping hatinya retak berjuta.

Apa?

Mimpi?

Aku dah gila ke?

Protect Our Love Where stories live. Discover now