09

18 2 6
                                    

Adreanna pandang Hariz,Hariz pandang Adreanna.Masing masing menyepi.Tidak tahu mahu berkata apa.

Adreanna berdeham  apabila meneydari mata mereka yang seperti tidak mahu berganjak.Mata mula melihat liar ke lain.Telefon bimbitnya dimasukkan semula ke dalam beg tangan.

Adreanna tahu setiap gerak gerinya diperhatikan oleh Hariz. Dia menghiraukannya.

"You're so sweet Adreanna"Tangannya bertongkat di tingkap kapal terbang sambil menatap sisi wajah Adreanna.Dia tahu Adreanna bermasam muka.Tapi , wajah itu tetap kelihatan anggun.

Adreanna malas mahu menjawab.Keheningan menjadi jawapan buat Hariz. Dalam hati Hariz  hanya mengeluh.Sampai bila lah agaknya dia perlu hadap  kebekuan Adreanna ni?

"Awak balik Malaysia juga harini  sebab takut rindukan saya eh?Such as a sweet girlfriend "

"I'm not your girlfriend"Laju Adreanna menafi tanpa  memandang ke arah Hariz.

Khrook  !

Terkejut Adreanna dan Hariz mendengar bunyi sesuatu.Pantas dua pasang mata itu tertancap ke arah Nadzreen yang lena diulit mimpi itu.

Hariz  mengeluh panjang.Haih..penat sangat kawannya yang ini.

"Adreanna...awak masih taknak maafkan saya ke?"perlahan Hariz menyoal antara dengar atau tidak.Tetapi  persoalan itu dapat didengari oleh Adreanna dengan jelas.

Adreanna membuka matanya.Baru aje nak tidur.Apalah nasib malang dia hari ni?Dah la dari London ke Malaysia mengambil masa kira kira 12 jam untuk  sampainke sana.Mampukah dia untuk menghadapnya?

"Saya perlukan  penjelasan."Adreanna berkata keras.

"Okay..balik sahaja daripada  sini,saya akan berterus terang tentang kisah silam kita..."Hariz cuba untuk merapatkan jarak antara mereka .Laju Adreanna menepuk lengan Hariz  kuat.

Dek terlalu kuat,orang di sebelah mereka pantas terjaga.

"Oi mak kau hijau"Tercungap cungap Nadzreen cuba untuk mencari  nafas.

'Mamat ni mimpi apa sampai berpeluh dahi ni?'Adreanna memandang pelik  ke arah Nadzreen.

Nadzreen melilau lilaukan matanya.Saat tersedar kawan baiknya dan Adreanna ada  di situ, serta merta telinganya bertukar kemarahan menahan malu.

Nadzreen berdeham untuk mengurangkan rasa malunya.Yang Hariz  dan Adreanna tengok  dia sampai tak berkelip  ni kenapa?tahulah dia handsome  sangat.

"Err.. er..  korang sambung la perbualan tadi..sorry ganggu."Nadzreen menutup sisi  wajahnya dengan sebelah  tapak tangan.Dia berpaling ke sebelah sambil terkumat kamit mengatakan sesuatu.

Akhirnya mereka bertiga tertidur.Apa lagi yang boleh dibuat?



>>>>>>♡♡♡<<<<<<





Dia menatap  muka berparutnya di biasan cermin di hadapannya ini.

Buruk.

Senyum sinis di ukir.

"Ni semua salah kau Adreanna AREESA!"

"SALAH KAUUUU" .Bergema seluruh penjuru bilik itu dengan tempikan bingit .

Dia menumbuk numbuk cermin di hadapannya sehingga retak.Buku limanya sudah berdarah teruk.

Terketar ketar seluruh badannya melihat darah segar itu mengalir bak air paip.

Tiba  tiba  bilik itu dipenuhi  dengan gelak keji.Buku lima yang sakit tidak dipedulikan.

"Haihh  lah..bodoh punya jantan.Kau sanggup tinggal aku masa aku tengah mengandung ?"Suaranya bertukar sayu pula sambil melihat buku limanya.

"HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAH"Dia mengekek  ketawa seperti tiada hari esok.

"Kau tunggu nasib kau Adreanna Areesa Norman."

Protect Our Love Where stories live. Discover now