40

14 0 1
                                    

5 Tahun Kemudian......

Pemandangan yang indah di hadapan mata dipandang tidak lepas.Setelah banyak ujian yang menimpa ke atas dirinya, akhirnya dia dapat juga merasakan bahagia ini.

"Pretty?"Adreanna menoleh saat dia diseru.Hariz melabuhkan duduk disebelahnya dengan rambut yang bergerak mengikut arah angin pantai.

Adreanna melayangkan  senyuman tipis.

"Seronok  dapat tengok Hana,Ameera dengan Adrian main"Ujar Adreanna gembira sambil melihat telatah mereka yang seronok membuat istana pasir bersama.

"Tulah,abang pun tumpang gembira"Hariz turut melemparkan pandangan ke arah mereka.

Alhamdulillah mereka dikurniakan seoarang lagi cahaya mata.

Hasyii Adrian nama diberi.Mukanya sebiji ikut rupa Adreanna.Peewatakannya lebih lembut daripada Hana.

Suka merendah diri,tidak banyak cakap seperti Hana,pendiam.

Ketara sangat perwatakan ya dengan si kakak.

Tapi,sekali buka mulut,perghh sama pedas dengan mulut si Sara.Kenapalah dia tidak ikut perangai Qayra yang lemah lembut itu?

"Yang penting,rambut tempurung!"Adreanna gelak di hujung ayatnya.

Hariz buntang mata lihat Adreanna.Saja je nak sakitkan hatinya macam mana Sara sakitkan hatinya.

"Haihh awak ni.Sah dah terhasut dengan si Sara mask senget tu."Hariz menggeleng kesal.

Adreanna ketawa lagi.

"Hmm...saya rasa bahagia sangat sekarang,Qayra happy, Sara happy,saya happy semua lah happy"Kata Adreanna girang.

Qayra dan Sara yang sedang bergaduh   dipandang.

Bergaduh pasal apa pulak pun dia tak tahu!

Tiba tiba,lengan Adreanna dipeluk erat oleh orang sebelah.

"Me too pretty,lama dah tak bermanja manja macam ni."Hariz melentokkan kepalanya di situ.

"Mengada -ngada!"Ujar Adreanna sambil tergelak.

"Dah lah,saya nak pergi dekat diorang.Kalau nak bermanja,bermanja dengan bangku ni"Sejurus itu,laju Adreanna berlari menghampiri sahabat sahabat dan anak anaknya.

Hariz turut mengikut langkah laju Adreanna.

Pelbagai aktiviti dilakukan oleh mereka.Bermain bola tampar bersama,pertandinhan membina istana pasir dengan si kecil.

Bermain air,

Hariz memercikkan sedikit air pada Adreanna.

Terus menjerit Adreanna dibuatnya.Basah bajunya!

"Harizzzz?!"

Mereka saling bermain air.Saling memercikkan air sesama sendiri.

Bergerak tawa,senyuman lebar tidak lekang pada ular bibir mereka.

Sekarang,mereka bahagia bersama .Bahagia yang tidak mampu diungkap.




Qayra meletakkan tangannya di atas bahu Sara.Sara ni pendek daripadanya.Kecil molek sahaja tuannya.

"Hmm agak agak kan Sara,bila lah aku nak jadi macam diorang.Main main air dengan pasangan"Ujar Qayra dalam nada cemburu.Haih bila lah agak agak prince charming nya nak datang dengan kuda bawa dia pergi ke istana?

"Cakap jelah kau nak main air,meh aku percik percikkan dekat kau,"sejurus itu Sara terus memercikkan kauntiti air yang banyak pada Qayra.

Qayra membalas tindakan Sara itu.Mereka saling bermain air seperti Adreanna.



"Meera,apa nak jadi dengan diorang ni?Dah la main air tak ajak kita.Lepastu dilarangnya pula.Dah nak siap dah istana yang kita bina ni.Tapi diorang tak habis habis lagi main air.Seronok sangat ke?"Hana berkata pada Ameera yang sedang memandang orang orang tua di sana.

"Entahlah Hana.Saya pun tak tahu nak cakap apa"Ringkas jawapan Ameera.

"Kakak,Rien jumpa shell"Hasyii Adrien yang berumur empat tahun berkata teruja.

"MANAAA?!"Serentak Hana Dan Ameera berkata.

Laju mereka bangun dan  menghampiri Adrien yang tidak jauh dari kawasan mereka.

-Tamat-

Protect Our Love Where stories live. Discover now