05

14 2 0
                                    

Mata yang memberat cuba dibuka.Putih.Di mana aku sekarang ni?

Klak!

Cepat  cepat Hariz  menutup semula matanya apabila meneydari seseorang yang baru masuk ke dalam wadnya.

"Bila awak nak bangun Hariz? Dah 72 jam awak tidur"Adreanna berkata risau.Sampai bila?

Hariz  menahan senyum.Haihh lah Adreanna  ni..benci  benci pun risau .

Adreanna menatap wajah Hariz  beberapa saat sebelum ingin melangakah  pergi.

"Where are you going pretty?"serak basah Hariz  menyoal.

Pergerakan Adreanna terhenti saat mendengar kembali suara itu.Dia berpaling  semula.

"Kalau awak lapar boleh makan buah yang saya beli semalam "Ujar Adreanna mendatar tanpa  perasaan.Haraplah Hariz  tidak nampak bahawa  dia sedang sebak sekarang.

"Why you want to crying my pretty?Janganlah nangis..tengok ni saya dah bangun.."Hariz  bangun dari perbaringan dan mendepakan tangannya.

Adreanna berpaling  ke belakang.Kantoi !

"Ikut awak lah.. asalkan awak dah bangun dan sihat"

"Risau ek?" Hariz mengusik.

"Ye saya risau..kalau awak mati..siapa yang nak bertanggungjawab ? Saya kan? Apa yang saya nak cakap dekat parents  awak tu?"Adreanna  berpaling  ke depan semula.Tangan disilangkan  di dada.

"Cakap ajelah yang  saya yang selamatkan  awak"

Adreanna tersenyum manis.

"Mudahnya jawapan awak wahai Encik Hariz  Ereman."

"Mudahkan?" Hariz tersenyum bangga.

'Ishh lah mamat ni tak serik serik lagi ke kena langgar .Kang ada yang aku langgar sekali lagi guna lori kang.'

"Hah mengutuk lah tu"Hariz sudah tahu bagaimana muka Adreanna ketika mengutuknya .Macam lah dia selalu tak nampak muka  tak puas hati perempuan tu.

"Ikut awaklah"Malas Adreanna  mahu melayan  perangai  lelaki itu. Makin sakit hati aje.

"Bye pretty"Hariz berkata separuh mengusik.

Adreanna  terus keluar dari wad itu.

Semerta wajah Hariz  suram.
Bila agaknya  dia ingin  memberitahu Adreanna  tentang perihal  itu?

Protect Our Love Where stories live. Discover now