Pada zaman dahulu,ketika dunia masih dipenuhi dengan bahaya dan kegelapan dimana manusia selalu ditimpa masalah dan bahaya dari ancaman orang gasar,mahkluk buas dan bencana alam sehinggalah munculnya tiga orang adik-beradik yang mengelar diri mereka sebagai ahli sihir pertama mula mengajar manusia ilmu baru dipanggil ilmu magik dan sihir.
Bukan itu saja,mereka juga turut mencipta sesuatu yang mengemparkan dunia ketika itu seperti si kakak berjaya menjinakkan mahkluk buas dan mengubah mereka menjadi mahkluk baru dipanggil mahkluk mistik,mahkluk ini sangat ramah kepada manusia dan mereka suka membantu manusia.Selain itu,si kakak juga mencipta bahan mentah baru dipanggil batu magik dimana batu ini mengandungi tenaga magik yang tinggi membolehkan manusia mencipta barang-barang keperluan seperti ketuhar,lampu,sistem elektrik dan banyak lagi.
Selepas itu,si abang pula memperkenalkan ilmu pertarungan bela diri dan menempa logam untuk membantu manusia menentang sebarang ancaman dan menguatkan kekuatan tentera mereka.
Akhir sekali,si adik memperkenalkan ilmu teknologi dan kebijaksanaan membolehkan manusia mencipta sesuatu yang lebih maju dan moden dari zaman mereka seperti penciptaan meriam,bom,sistem ekonomi,sistem demokrasi,makanan yang tahan lama dan banyak lagi.
Hal ini membuatkan manusia yang berada di bawah jagaan mereka sentiasa selamat dan berkembang pesat tetapi malang tidak berbau apabila si adik mengkhianat dan membunuh kakak dan abangnya lalu mengaktifkan satu sihir bernama 'Primitive world'menyebabkan seluruh dunia kembali ke zaman batu dan hanya si adik mempunyai ilmu yang diajar oleh kakak dan abangnya mula mengelarkan dirinya sebagai Darknest Agung dan mencapai keabadian dan memerintah dunia dengan kuku besi.
500 tahun berlalu,seorang pemuda bernama Majesty Lord Blaster dilahirkan dengan misi suci untuk menghadapi Darknest Agung dan membebaskan manusia dari penindasan dan penderitaan.Namun, dia juga menyedari bahawa ia tidak dapat melawan Darknest Agung sendirian, Majesty mulai mencari rakan seperjuangan yang sepadan. Dalam perjalanan mencari rakan-rakan ini, Majesty juga berlatih dengan gigih, mengasah kemampuannya dalam sihir, pertarungan bela diri, dan teknologi.
Kisah ini tak hanya berpusat pada perjuangan Majesty melawan kegelapan, tetapi juga tentang mengungkap rahsia di balik dunia ini. Ia membuka pintu menuju penemuan baru dan mengungkap fakta mengejutkan tentang asal usul kekuatan sihir serta hubungan antara dunia manusia dengan dunia magik yang tersembunyi.
Dalam perjalanan epik ini, Majesty dan rakan-rakannya berhadapan dengan berbagai ancaman dan rintangan yang menuntut keberanian, kebijaksanaan, dan persahabatan yang kuat. Mereka bertemu dengan makhluk mistik yang baik hati, menyelidiki kebenaran dunia selepas Primitive World diaktifkan dan berhadapan dengan kekejaman Darknest Agung dan pasukannya.
Bukan itu saja,selepas ketiadaannya keturunannya yang mewarisi darah kehebatan ayahnya, melahirkan ramai pahlawan dari berbagai keturunan lain.Mereka memiliki misi untuk melanjutkan perjuangan melawan kejahatan, menjaga keseimbangan antara dunia manusia dan dunia magik dan memimpin umat manusia menuju lima laluan menuju keamanan dan kebahagiaan. Setiap keturunan Majesty menemukan takdirnya sendiri,memimpin kerajaan dan puak yang berbeza, dan menghadapi tentangan yang berbeza dalam upaya melanjutkan perjuangan sang ayah.
Novel ini adalah cerita tentang perjuangan antara kebaikan dan kejahatan, menghadapi masa lalu yang kelam, mengungkap rahsia yang tersembunyi, dan mencari jalan menuju kebenaran dan keadilan. Dengan pesan moral yang kuat, karakter yang mendalam, serta dunia fantasi yang menarik, "Rahsia di Sebalik Dunia" menawarkan perjuangan epik yang akan menggugah imaginasi pembaca dan mengajak mereka merenungkan makna sejati dari kebaikan, persahabatan, dan kekuatan diri.
YOU ARE READING
Rahsia di sebalik dunia: Majestic Dan Kisah Pemulanya
Fantasy"Rahsia di Sebalik Dunia: Majestic dan kisah pemulanya" adalah sebuah novel fantasi epik yang mengisahkan tentang tiga adik-beradik penyihir yang membawa perubahan besar dalam dunia. Mereka mengenalkan ilmu magik, mencipta makhluk mistik, dan mengha...