Bab 6:Perlawanan yang dijanjikan oleh takdir

9 1 0
                                    

Beberapa hari telah berlalu sejak Majesty menerima maklumat dari pengawal perondanya tentang sekumpulan penduduk kampung yang dijadikan tahanan untuk Projek Oligen di kawasan berdekatan bandar Andronika. Situasi ini sangat kritikal, dan setiap tindakan mesti diambil dengan berhati-hati.

Voidknight, yang paling dekat dengan lokasi, segera menghubungi Majesty melalui batu komunikasi. "Aku akan pergi menyelamatkan mereka," katanya penuh tekad.

Majesty, menggunakan Mata Psyqualia, merasakan ada sesuatu yang tidak kena. "Jangan, ini terlalu berbahaya. Jika kau bertindak sekarang, ini akan membawa malapetaka bagi rancangan kita yang akan datang," bantah Majesty. Tetapi Voidknight, dengan sifat keras kepalanya, tidak mempedulikan amaran Majesty dan segera pergi tanpa kebenaran.

Setibanya di lokasi, Voidknight menyaksikan sekelompok Robo Wars membawa tahanan ke sebuah gua dan mengurung mereka dalam sangkar. Tanpa berlengah, Voidknight menyerang pasukan Robo Wars dengan kedua pedangnya. Setiap serangannya begitu kuat dan tepat, menghancurkan musuh satu demi satu.

Setelah berjaya mengalahkan semua Robo Wars, Voidknight masuk ke dalam gua untuk menyelamatkan tahanan. Namun, alangkah terkejutnya dia apabila mendapati bahawa "tahanan" tersebut bukan manusia tapi hanyalah patung yang boleh bergerak dan bercakap.

Voidknight menyedari ini adalah perangkap. Dia bergegas keluar dari gua, tapi suara jahat tiba-tiba memanggilnya. "Voidknight, kau akhirnya tiba," suara itu bergema dengan dingin dari luar gua. Voidknight, dengan berhati-hati, keluar dari gua, pedangnya siap sedia. Ketika dia melangkah keluar, dia melihat sesuatu yang menakutkannya—Darknest Agung sendiri berdiri menantinya.

Voidknight terkejut. "Kenapa kau di sini, Darknest? Di mana tahanan yang kau tangkap?"

Darknest tersenyum sinis. "Aku sudah mengorbankan mereka untuk Projek Oligen. Aku masih boleh mendengar jeritan mereka saat aku sendiri yang menolak mereka ke dalam lubang kegelapan." Kata-kata itu dilontarkan dengan penuh keangkuhan, seakan-akan nyawa manusia tiada nilai baginya.

Dengan amarah yang meluap-luap, Voidknight menyerang Darknest. Namun, meskipun serangannya kuat, Darknest mengelak dengan mudah. Dalam satu pergerakan yang cepat, Voidknight berjaya mencederakan lengan Darknest, membuatkan musuh besarnya terkejut sejenak.

Darknest tersenyum puas. "Hebat. Kau berjaya mencederakanku, sesuatu yang Majesty gagal lakukan. Tapi kau hanya membuatku lebih bersemangat." Darknest kemudian menggunakan sejenis sihir mental, menghantar kesakitan yang luar biasa ke dalam minda Voidknight. Voidknight menjerit kesakitan, terjatuh, dan akhirnya pengsan.

Sementara itu, di markas, Majesty merasa tidak tenang. Dia tahu Voidknight tidak akan bertindak tanpa sebab. Ketika sebuah letupan besar tiba-tiba terdengar berhampiran Bandar Besi, Altersan memberi tahu bahawa letupan itu terjadi berdekatan kawasan Andronika. Majesty segera sedar bahawa ini pasti perbuatan Darknest.

Di langit, asap letupan tersebut membentuk mesej dari Darknest: "Lelaki yang memegang bulan sabit, datanglah ke istanaku sekarang."

Majesty mengertikan mesej itu sebagai satu cabaran dan menyedari bahawa Voidknight telah dijadikan tebusan. Dengan segera, dia memberi arahan kepada Altersan untuk mengumpulkan semua pasukan dan bergerak menuju ke Grimnoir kerana peperangan yang ditunggu selama ini telah tiba.

Majesty bersama tenteranya berjalan menuju ke bandar grimnoir untuk berperang dengan darknest agung dan tenteranya tapi mereka terpaksa melalui bandar andronika yang hancur akibat serangan darknest terlebih dahulu.

Dalam perjalanan menuju Grimnoir, pasukan Majesty terpaksa melalui Bandar Andronika, yang telah hancur akibat letupan besar. Keadaan kota itu menyayat hati, dipenuhi mayat penduduk yang tak berdosa. Majesty melihat kehancuran itu dengan penuh simpati dan memberi arahan kepada Altersan untuk berkabung sebentar bagi menghormati penduduk Andronika yang telah mati.

Rahsia di sebalik dunia: Majestic Dan Kisah PemulanyaWhere stories live. Discover now