Bab 46:serangan roh purba ke atas empayar bulan sabit

3 0 0
                                    


Beberapa hari telah berlalu sejak darknest jane meninggalkan ibu kota,jeremy kembali ke istana lagi untuk memaklumkan tentang dia dan pasukannya telah menangkap roh purba ke-2 golden dragon yang bertanggungjawab dalam menyerang kampung babarian tempoh hari,oz mengucapkan tahniah atas kejayaan jeremy dan bertanya siapa yang mengurung golden dragon.

Jeremy berkata "Malangnya semua rakan seperjuangan saya terkorban dalam pertarungan menentang golden dragon tadi membuatkan saya tiada pilihan lain selain mengurung golden dragon dalam badan saya."oz yang berasa cemas akan tindakan dan kelakuan jeremy membuatkan dia mula berfikir apa akan berlaku jika jeremy hilang kawalan kepada roh purba yang dikurungnya dan akan menganas.

Bukan saja,jeremy sudah mengurung dua roh purba ke badannya malah kuasanya sekarang melebihi para sarjana semasa perang besar ke-2.Raja oz mula menasihat jeremy supaya jangan melampaui batasnya ketika menggunakan kuasanya dan perlu menjaga badannya dengan elok dan memastikan roh purba tidak mengawal badannya.

Kata-kata raja oz membuatkan jeremy berasa sakit hati kerana raja oz tak percayakan dirinya mampu mengawal kuasanya lalu dia keluar dari istana dengan perasaan marah.

Emosi jeremy menarik perhatian dark galatin dan dia mula menghampiri jeremy,galatin mula mendekati jeremy yang sedang berehat di bawah pokok di luar ibu kota dan berkata kepadanya "Kuasa awak teringatkan saya kepada ikaros zero dan ikaros force,wahai belia yang muda."

Jeremy yang terkejut dengan kehadiran galatin segera berundur dan bertanya "Macam mana kau boleh tahu kuasa anak majesty lord blaster dan siapa awak sebenarnya?"galatin membalas "Saya kenal anak majesty lord blaster sejak dahulu lagi dan awak memiliki kekuatan seperti ikaros zero dan hati mulia seperti ikaros force,kedua-dua cuba mendominasi antara satu sama lain dan agaknya siapa yang ketuai badan kamu."jeremy yang curiga dengan galatin cuba menyerangnya tapi jeremy cuma melepasi tubunnya.

Galatin menghilangkan diri dari jeremy sambil berkata "Roh purba ke-3 crow berada berhampiran di hutan sana apa awak nak buat."

Jeremy yang mendengar kata-kata galatin segera pergi ke hutan itu untuk mencari crow dan jeremy jumpa crow sedang bersantai ke dalam gua,Jeremy yang telah menguasai kuasa roh purba pertama mula menyerang crow membuatkan crow yang tak sempat mempertahankan diri menyebabkan gua itu meletup dan meninggalkan crow dalam keadaan cedera parah.

Crow yang tak tahu apa berlaku cuba mengaktifkan jubah sang gagak(jubah yang menghalang segala jenis serangan dari terkena pengguna)tapi gagal kerana jeremy asyik menyerangnya lagi secara bertubi-tubi.

Jeremy gunakan segala kuasa yang dia ada untuk melemahkan crow supaya dia boleh mengurungnya tapi jeremy terhenti sementara kerana terdengar rayuan dan tangisan dari roh purba pertama dan kedua dalam badannya mengatakan crow tak pernah menyerang manusia sekali pun membuatkan jeremy sedar dan melihat keadaan crow dalam ketakutan dan merayu kepada jeremy untuk melepaskannya dan berjanji untuk tidak menghampiri kehidupan manusia lagi.

Jeremy menyuruh crow untuk pergi membuatkan crow melarikan diri dalam ketakutan meninggalkan jeremy berseorangan berasa bersalah atas tindakannya menyerang orang yang tak bersalah,jeremy membuat keputusan untuk mengasingkan diri buat sementara waktu dan mula mencari lokasi dark galatin.

Jeremy berjalan berseorangan di dalam hutan memanggil nama dark galatin untuk bersembang dengannya,galatin timbulkan diri dari tanah dan bertanya jeremy apa yang dia mahu dan jeremy berkata "Galatin kenapa awak menipu kepada saya untuk menyerang roh purba ke-3 crow."galatin menerangkan kepadanya bahawa betapa bahayanya roh purba berkeliaran di dunia dan jeremy saja boleh mengurung roh purba tersebut dan menjadi wira seperti majesty lord blaster.

Jeremy tidak percaya akan janji-janji kosong galatin dan berlalu pergi sambil mengatakan dia akan melaporkan galatin kepada raja oz,hal ini membuatkan galatin menyerang jeremy dan memasukan cip kawalan minda yang dibuat oleh puak cyprus semasa perang besar ke-2 ke dalam kepala jeremy.

Galatin yang nampak jeremy jatuh ke tanah berkata "inilah cip kawalan terakhir saya,jangan kecewakan saya seperti moyang awak sebelum ini"Jeremy yang kini berada di bawah kawalan dark galatin secara tiba-tiba diserang oleh roh purba ke-6 dan 7 kerana galatin mengarahkan roh purba itu untuk menyerang jeremy kerana dia ingin menguji kekuatannya.Jeremy lalu gunakan kuasa roh purba pertama dan kedua dan menyerang kedua-dua roh purba itu.

Dia merasa getir di udara, mengesan keberadaan dua roh purba yang siap untuk menyerangnya. Langit yang sebelumnya cerah kini mulai mendung, mencerminkan ketegangan yang memenuhi udara.

Dua roh purba,menunjukkan matanya memancarkan kebencian dan niat membunuh. Jeremy memegang pedangnya dengan erat, bersiap untuk menghadapi tentangan ini.

Roh purba ke-6, yang memiliki sayap hitam yang menjulang tinggi di atas langit, meluncur menuju Jeremy dengan kecepatan kilat. Jeremy dengan cepat mengelak dan membalas dengan serangan pedang yang tajam. Dentingan logam bersatu saat roh purba mencuba menahan jeritan pedang Jeremy.

Sementara itu, roh purba ke-7, yang memiliki tubuh yang serba tajam dan berduri, meluncur ke arah Jeremy dari samping. Serangan cepat dan mematikan mengancam Jeremy, yang hanya dengan susah payah berhasil mengelak. Kedua roh purba ini bekerjasama dengan sempurna, menciptakan perlawanan yang sulit bagi Jeremy.

Jeremy, yang merasakan tekanan dari kedua arah, mulai menggunakan kekuatan penuh roh purba pertamanya. Cahaya biru memancar dari tubuhnya, memberinya kecepatan dan kelincahan tambahan. Ia melibas pedangnya ke arah roh purba ke-6, menciptakan percikan api magik yang menyala-nyala.

Namun, roh purba ke-7 tidak berhenti menyerang. Dengan kecepatan kilat, mereka berusaha mengepung Jeremy. Jeremy menggulung di tanah untuk mengelak serangan roh purba ke-7, sementara roh purba ke-6 terus mengejarnya.

Dalam serangan balasan, Jeremy menggunakan kuasa roh purba kedua. Gelombang tenaga kegelapan melanda roh purba ke-7, membuatkan mereka terpental ke belakang. Namun, roh purba ke-6, dengan lincahnya, berhasil mengelak serangan tersebut dan kembali menyerang dari udara.

Pertarungan itu berlanjut dengan kecepatan yang sulit diikuti. Jeremy, dengan penuh tekad, terus melawan roh purba ke-6 dan 7. Percikan sihir, dentingan pedang, dan raungan roh purba menciptakan pemandangan yang luar biasa di dalam hutan.

Rahsia di sebalik dunia: Majestic Dan Kisah PemulanyaWhere stories live. Discover now