Sesaat setelah kematian Jeremy belia, suasana di Ibu Kota dipenuhi dengan kesedihan dan kehancuran. Tubuh jeremy yang tergeletak di tanah, dan roh purba yang terlepas dari kawalanya akhirnya kembali ke bentuk semula mereka. Raja Oz bersama liberator Mary dan Darknest jane terlihat terpaku, menyaksikan akhir tragis dari seorang wira muda yang mereka anggap sebagai harapan untuk melawan roh purba.
Alexandrite, Depoo Sky, dan Nebula Cronical, yang sebelumnya bertarung dengan Jeremy, sekarang merasa penuh penyesalan. Mereka melihat hasil dari pertarungan yang ganas dan menyedihkan yang telah meragut nyawa seorang pemuda yang penuh potensi.
Alexandrite, dengan mata yang penuh kekecewaan, berbicara kepada Depoo Sky dan Nebula, "Kita telah terlibat dalam sesuatu yang tak terbayangkan. Jeremy, seharusnya menjadi sahabat kita, bukan lawan. Dia memiliki kekuatan yang luar biasa dan mampu menyaingi kita semua."
Nebula, yang wajahnya terlihat murung berkata "Saya merasakan aura kekuatannya sejak awal. Tidak ada yang tahu bahawa ini akan berakhir dengan cara yang begitu tragis."
Depoo Sky, yang terdengar penuh penyesalan, berkata, "Mungkin kita telah keliru. Mungkin kita seharusnya mencari cara lain daripada berperang satu sama lain lagi sama seperti moyang kita."
Mereka berdiri di depan jenazah Jeremy, merenungkan keputusan dan tindakan mereka. Kesedihan dan penyesalan memenuhi fikiran mereka. Raja Oz, melihat mereka, mendekati mereka dengan pandangan tajam dan berkata, "Anda semua juga bertanggungjawab atas tragedi ini. Tidak boleh ada alasan atau penyesalan yang dapat mengembalikan nyawa Jeremy."
Alexandrite, Depoo Sky, dan Nebula, merasa beban kesalahan yang berat. Mereka akhirnya membuat keputusan untuk pulang, meninggalkan Ibu Kota yang hancur dan penuh dengan duka. Mereka tahu bahawa mereka tidak dapat mengubah masa lalu, namun, mereka berjanji untuk mencari jawapan yang lebih bijak di masa depan.
Sebelum mereka meninggalkan ibu kota pasir merah, Nebula berkata kepada Raja Oz, "Meskipun kita tidak boleh mengembalikan apa yang telah hilang, saya berjanji untuk mencari kebenaran dan menyelamatkan dunia ini dari ancaman jahat. Mungkin inilah yang boleh saya lakukan sebagai bentuk penyesalan."
Raja Oz hanya mengangguk, mengakui niat baik mereka meskipun tetap memendam kekecewaan dan duka cita yang mendalam. Ketiganya kemudian meninggalkan Darknest, membawa beban penyesalan mereka, dan merenungkan peristiwa tragis yang telah mereka saksikan.Bahagian Atas Borang
Beberapa hari selepas peristiwa kematian Jeremy belia,Blaster Alexandrite,depoo Sky, dan Nebula Cronical merasa berduka atas kejadian tersebut. Mereka mengucapkan selamat tinggal kepada ibu kota dan warga empayar bulan sabit yang telah menjadi tempat penting dalam perlawanan mereka.
Raja Oz Belia menyampaikan terima kasih atas pengorbanan mereka dan memuji keberanian mereka dalam melawan ancaman yang datang dari Jeremy.Blaster Alexandrite memutuskan untuk kembali ke kerajaannya yang berada jauh dari empayar bulan sabit. Ia merasa perlu membantu dan melindungi kerajaannya dari ancaman-ancaman lain yang mungkin muncul di masa depan.
Depoo Sky pula akan kembali ke bawah tanah yang merupakan tempat perlindungan bagi masyarakat puak depoo. Dia berjanji akan terus menjaga kedamaian dan keamanan di sana serta melindungi orang-orang yang dicintainya dari sebarang trajedi yang sama seperti jeremy.
Nebula Cronical akan kembali ke perkampungan Cronical, tanah air para penjaga kuasa roh purba. Dia merasa penting untuk melanjutkan tugasnya sebagai penjaga dan menjaga keseimbangan antara kekuatan roh purba agar tidak terjadi ancaman yang lebih besar di masa depan.
Meskipun mereka berpisah, Blaster Alexandrite,depoo Sky, dan Nebula Cronical tetap berkawan dan mengingat perjuangan mereka bersama. Mereka tahu bahawa meskipun berada di kerajaan dan perkampungan mereka yang berbeza, mereka akan selalu terhubung oleh ikatan persahabatan dan tujuan mulia yang telah mereka lalui bersama.
YOU ARE READING
Rahsia di sebalik dunia: Majestic Dan Kisah Pemulanya
Fantasy"Rahsia di Sebalik Dunia: Majestic dan kisah pemulanya" adalah sebuah novel fantasi epik yang mengisahkan tentang tiga adik-beradik penyihir yang membawa perubahan besar dalam dunia. Mereka mengenalkan ilmu magik, mencipta makhluk mistik, dan mengha...