Bab 39:Pengakhiran perang besar ke-2

2 0 0
                                    


Perlawanan antara para sarjana dengan kerajaan darknest tersangat dahyat sehinggakan pertempuran tersebut dikenali sebagai pertempuran pedang bermata dua dimana kedua-dua pihak mengalami kekalahan teruk seperti blaster volt berjaya mengalahkan lazarus cyprus membuatkan lazarus melarikan diri ke ireland menggunakan kapal perang terakhirnya.

Hives belia berjaya membunuh darknest elder dan menghalau baki puak darknest yang terselamat kembali ke lembah astra,blizt cronical berjaya mengalahkan depoo kali meninggalkannya dalam keadaan cedera parah malah kali juga telah bebas dari kawalan dark galatin tapi puak depoo mempunyai bilangan korban yang terbesar membuatkan mereka yang terselamat berundur ke bawah tanah.

Akan tetapi pihak sarjana turut kehilangan anastasia evermore dan kesemua puaknya dalam pertempuran menyebabkan puak evermore mengalami kepupusan kerana dark galatin cuba mengawal minda anastasia dengan memasuki cip kawalan yang sama dengan depoo kali ke kepala anastasia tapi anastasia membuat pekara yang dratis dengan membunuh dirinya untuk mengelakkan dirinya dari dikawal dark galatin.Malah helena evermore yang tidak sertai perang itu turut terkorban atas penyakit yang misteri.

Pertempuran pertama bermula apabila ia bermula di tepi pantai yang berdekatan dengan perairan Neverone, di mana ombak yang tenang bergaung ke bibir pantai. Blaster Volt dan Blizt Cronical, bersama pasukan mereka tiba di pantai ini untuk menghadapi Lazarus Cyprus dan Depoo Kali yang telah mengatur pertahanan mereka.

Blaster Volt, memimpin pasukannya dengan langkah yang mantap melihat ke arah musuhnya yang sedang bersiap di kejauhan. Blizt Cronical, dengan pedang langit-nya yang berkilat, berdiri di sampingnya. Pasukan mereka yang beragam, terdiri dari tentera puak-puak yang ingin menjatuhkan Kerajaan darknest dan bersiap untuk pertempuran yang akan datang.

Lazarus Cyprus berdiri di antara pasukannya yang tegak seperti dinding, memandang Blaster Volt dan Blizt Cronical dengan sorot mata yang tajam. Di sebelahnya, Depoo Kali bersama puaknya, yang menunggu dengan sabar untuk melepaskan kekuatan tanah mereka.

Pertempuran dimulai dengan serangan serentak. Blaster Volt memimpin pasukannya dengan memanggil api marak dari langit, menciptakan percikan cahaya yang mempesona. Di sisi lain, Blizt Cronical menggunakan kekuatan anginnya untuk membuat pasukan mereka bergerak cepat, menciptakan semacam badai pasir yang membingungkan.

Lazarus Cyprus tanpa ragu-ragu, melepaskan serangan waktu dari Chrono Disruptor-nya. Waktu di sekitarnya melambat, menciptakan efek yang menakutkan bagi pasukan Blaster Volt dan Blizt Cronical. Namun, Blizt yang cepat berfikir segera menggunakan kemampuannya untuk menciptakan pusaran angin yang memperlambat efek Chrono Disruptor.

Di samping itu, Depoo Kali dan puaknya menggunakan kekuatan tanah mereka untuk menciptakan dinding-dinding batu yang melindungi pasukan Darknest. Blaster Volt memimpin serangan balik dengan melepaskan serangan lava yang memecahkan dinding-dinding tersebut menciptakan laluan untuk pasukannya.

Pertempuran di pantai menjadi semakin sengit,Kilatan cahaya, sorakan pasukan, dan raungan angin bercampur menjadi sebuah simfoni pertempuran. Blaster Volt dan Blizt Cronical bekerjasama memanfaatkan kekuatan unik mereka untuk menahan serangan musuh.

Tiba-tiba, Lazarus Cyprus melepaskan serangan besar dari Chrono Disruptor, menciptakan gelombang waktu yang melanda pantai. Blaster Volt dan Blizt Cronical, bersama pasukan mereka, berusaha sekuat tenaga untuk menahan serangan ini.

Pertempuran mencapai puncaknya ketika Blaster Volt dan Blizt Cronical menggabungkan kekuatan mereka. Blaster Volt menciptakan ribut api yang menyilaukan, sementara Blizt Cronical menggunakan angin untuk membentuk tornado besar yang memusatkan serangan ke pusat pasukan Darknest.

Ketika serangan gabungan ini mencapai musuh, terjadilah ledakan energi yang dahsyat. Pantai yang sebelumnya tenang menjadi saksi dari pertempuran dahsyat antara kekuatan alam dan teknologi canggih. Apakah pasukan Blaster Volt dan Blizt Cronical mampu mengatasi Lazarus Cyprus, Depoo Kali, dan pasukan Darknest? Hanya waktu yang akan menjawabnya.

Rahsia di sebalik dunia: Majestic Dan Kisah PemulanyaWhere stories live. Discover now