Tiga puluh tahun telah berlalu sejak kejatuhan kerajaan Majesty. Puak Darknest dan Cyprus kini menguasai tanah yang dulu makmur, membawa perubahan mendalam ke seluruh kerajaan. Suasana yang kini melanda kerajaan mencerminkan kekosongan moral dan perpecahan di kalangan penduduk jelata.
Pemerintahan baru Darknest dan Cyprus dikenal sebagai rejim yang tegas dan kejam.raja baru kerajaan darknest adalah darknest elder telah menggulingkan struktur politik lama dan menggantinya dengan aturan besi yang mendiskriminasi.
Puak Darknest dan Cyprus memaksa penduduk untuk mengubah budaya dan tradisi mereka sesuai dengan ideologi baru. Pemberlakuan norma-norma sosial yang berbeza memicu perlawanan bawah tanah yang melibatkan seniman, budayawan, dan tokoh masyarakat.
Penduduk jelata hidup dalam ketakutan dan penindasan. Hukuman yang keras dan peraturan yang tidak adil dari pasukan Darknest dan Cyprus membuat mereka hidup dalam bayang-bayang.
Sementara itu di suatu tempat yang jauh tersorok dari pengaruh darknest,cucu-cucu majesty telah membesar dan menjadi seorang pengguna magik yang hebat seperti bapa mereka malah mereka juga telah menjumpai senjata kepunyaan datuk mereka dan berjaya mengumpul ramai pengikut yang ingin memberontak atas pemerintahan baru darknest.
Cucu-cucu majesty juga dikenali sebagai para sarjana disebabkan mereka memberi ajaran dan ilmu kepada pengikutnya tentang magik,pertarungan,politik dan banyak lagi.Bukan itu saja mereka juga telah berkahwin dan mempunyai anak yang turut berkuasa.
Dalam bayang-bayang kejatuhan Majesty, para sarjana dan penduduk setempat mulai menyusun rancangan untuk melawan pemerintahan baru.Sementara itu,beberapa individu yang tamak berusaha mendapatkan keuntungan dari kekacauan politik yang ada.
Para sarjana, yang dikenal sebagai pahlawan yang mewarisi kekuatan darah Majesty, memimpin gerakan pemberontakan di dalam sebuah hutan belantara dimana kampung mereka grimhaven terletak. Mereka menyusun strategi untuk mengungkap kebenaran tentang kejatuhan Majesty dan mengembalikan keadilan kepada kerajaan lama.
Ruang bawah tanah kerajaan menjadi tempat pertemuan pemberontakan. Para sarjana mengasaskan pangkalan rahsia mereka untuk melatih pengikut dan merancangkan serangan terhadap pasukan Darknest.
Kedua anak zero yang bernama blaster volt digelar sarjana api yang menwarisi mata iris dan memegang pedang api manakala depoo kali digelar sarjana tanah yang mewarisi kekuatan majesty dan memegang kapak bumi.manakala itu,tiga anak force yang bernama anastasia evermore yang digelar sarjana air yang mewarisi kepandaian majesty dan juga memegang tukul keadilan,blizt cronical pula yang digelar sarjana angin,mewarisi kuasa alam yang memegang sky blade dan akhir sekali hives belia yang digelar sarjana putih dan mewarisi mata psyqualia yang memegang pedang dewa.
Selain daripada itu,blaster volt menguasai kuasa api,lava dan abu,depoo kali pula memiliki kuasa tanah dan kekuatan,blizt cronical pula memiliki kuasa angin,kilat dan alam,anastasia evermore pula memiliki kuasa air,acid,racun dan asap dan akhir sekali hives belia memiliki kuasa pemulihan,cahaya damn roh.
Bukan itu saja,darknest elder yang merupakan pemerintah baru kerajaan darknest telah menggunakan pod keabadian lazarus yang menyebabkan dia kembali muda turut digelar sarjana hitam kerana dia mampu menyeru dan menggunakan tombak dewa kepunyaan darknest agung malah dia yang telah mendapatkan keabadian melibatkan diri dalam eksperimen magik gelap untuk memperkuat pengikutnya. Ritual dan sihir terlarang menjadi sebahagian dari kehidupan sehari-hari di istana Darknest.
lazarus cyprus telah mengcipta satu lagi senjata baru iaitu protonsword dimana pedang itu mengeluarkan tenaga yang dihasilkan oleh magik pengguna dan mampu memotong apa saja dengan libasannya yang panas malah pasukan khusus Lazarus Cyprus, yang dikenal sebagai Sacred Guard yang berasal dari puak darknest dan dilatih untuk menguasai protonsword dan kuasa graviti melalui ekperimennya dan berkeliaran di kerajaan untuk menumpas setiap bentuk perlawanan.
YOU ARE READING
Rahsia di sebalik dunia: Majestic Dan Kisah Pemulanya
Fantasy"Rahsia di Sebalik Dunia: Majestic dan kisah pemulanya" adalah sebuah novel fantasi epik yang mengisahkan tentang tiga adik-beradik penyihir yang membawa perubahan besar dalam dunia. Mereka mengenalkan ilmu magik, mencipta makhluk mistik, dan mengha...