Bab 26:kemunculan mata iris yang baru

4 0 0
                                    

Suatu hari di istana diraja, Majesty memanggil anak-anaknya, Ikaros Zero dan Ikaros Force, untuk belajar magik asas di bilik belajar. Zero sangat mahir dan cepat menguasai magik asas, manakala Force mengambil sedikit masa untuk memahaminya dengan sempurna.

Setelah beberapa ketika, Majesty menyuruh kedua-dua anaknya menepuk tangan satu sama lain sambil menyalurkan tenaga magik asas. Zero, yang memiliki tenaga magik yang lebih kuat, secara tidak sengaja menyalurkan tenaga yang terlalu kuat ketika menepuk tangan Force, sehingga Force tercampak dan terjatuh.

Perkara ini menunjukkan bahawa Zero lebih kuat daripada Force, membuatkan Majesty yakin bahawa Zero mungkin akan mengatasi adiknya suatu hari nanti. Namun, Majesty memberi nasihat kepada Zero agar lebih berhati-hati dalam mengawal kuasanya supaya tidak mencederakan orang lain. Selepas itu, Majesty menamatkan sesi pelajaran mereka dan kembali menjalankan tugas sebagai raja, sementara anak-anaknya keluar bermain di taman istana.

Beberapa jam kemudian, ketika Majesty berjalan-jalan sekitar istana, dia mencari anak-anaknya yang telah menghilang sejak pelajaran magik mereka berakhir. Seorang pembantu istana memberitahu bahawa kedua-dua putera berkembar itu berada di taman istana, dan anehnya, mereka membawa ikan mentah dan semangkuk susu.

Tertanya-tanya apa yang sedang berlaku, Majesty segera pergi ke taman istana dan melihat Zero dan Force sedang ketawa di balik semak-semak. Dia mengintai apa yang mereka lakukan dan terkejut melihat mereka sedang memberi makan seekor anak mahkluk mistik berbentuk kucing.

Majesty menegur kedua-dua anaknya dan meminta mereka menjelaskan apa yang sedang berlaku. Mereka memberitahu ayahanda mereka bahawa mereka telah menemukan anak kucing mistik ini dalam keadaan kurus dan kotor. Kasihan melihat keadaan kucing tersebut, mereka bertindak merawatnya selama seminggu.

Mereka mengatakan mereka terjumpa kucing ini dalam keadaan kurus kering dan kotor,berasa kesian mereka bertindak untuk menjaga kucing ini sepanjang minggu lepas.Mereka merayu kepada majesty untuk membenarkan mereka membela kucing ini dan majesty yang mengeluh membenarkan mereka tapi dengan satu syarat iaitu mereka perlu menunjukkan hasil latihan kuasa magik utama mereka sekarang.

Mereka merayu kepada Majesty untuk membenarkan mereka memelihara kucing itu. Majesty, walaupun mengeluh, akhirnya bersetuju dengan syarat bahawa mereka perlu menunjukkan kemajuan dalam latihan magik utama mereka. Dengan semangat yang tinggi, Zero dan Force cuba mengeluarkan magik utama masing-masing dan berjaya melakukannya. Zero mengeluarkan api dari tangannya, manakala Force menghasilkan air dari jarinya.

Majesty, bangga dengan kemajuan mereka, membelai kepala anak-anaknya dan membenarkan mereka memelihara kucing tersebut. Mereka menamakan kucing itu "Ikaros" sebagai penghormatan kepada nama mereka sendiri.

Mereka dan Ikaros selalu bersama dan meluangkan masa bersama di mana saja.

Lima tahun berlalu, dan Ikaros Zero serta Ikaros Force kini berusia 10 tahun. Mereka telah membesar menjadi kanak-kanak yang berani dan cekap dalam latihan magik mereka, malah mereka sudah setanding dengan pelajar senior di Akademi Ataraxia, walaupun usia mereka masih muda.

Suatu hari, Zero, Force, dan rakan-rakan mereka mengajak Ikaros, kucing mistik mereka, bermain di padang yang sering mereka kunjungi. Salah seorang rakan mereka memberi amaran tentang khabar angin mengenai seekor mahkluk mistik liar yang berkeliaran di kawasan tersebut. Namun, Zero yang penuh keyakinan menolak amaran itu, menyatakan bahawa dia mampu menewaskan mahkluk itu jika perlu.

Mereka mula bermain kejar-kejar dan sorok-sorok selama sejam. Tiba-tiba, mereka mendengar bunyi nafas yang kuat dari balik semak-semak. Dengan rasa ingin tahu, Force menghampiri semak tersebut, tetapi tiba-tiba, seekor mahkluk mistik jenis khinzir hutan muncul dan menyodok Force sehingga terbang ke udara. Force terjatuh dan mengalami cedera parah.

Rahsia di sebalik dunia: Majestic Dan Kisah PemulanyaWhere stories live. Discover now