Keesokkan harinya,seramai lima ribu tentera kerajaan darknest dilengkapi senjata buatan puak cyprus mula menyerbu ke tempat persembunyian para sarjana akan tetapi mereka semua telah melarikan diri ke suatu tempat malam semalam secara beramai-ramai hanya meninggalkan tempat persembunyian yang bersepah.
Darknest elder yang bingung ke mana para sarjana dan pengikut telah melarikan lari mengarahkan pasukan squad terbang cyprus untuk mencari lokasi mereka di langit ditambah lagi mereka turut membakar hutan tersebut.
Sementara itu,di sebuah gua yang besar para sarjana bersama voidknight dan altersan yang selama ini dalam misi mencari dan melantik pengikut baru untuk pasukan penentang dalam kerajaan darknest lalu mereka mula membincangkan tentang rancangan serangan balas yang ingin gunakan kepada tentera darknest.
Voidknight mengatakan teknologi perang ciptaan puak cyprus adalah kekuatan utama kerajaan darknest dan punca kekalahan kerajaan majesty semasa perang besar pertama maka mereka setuju untuk memusnahkan kilang dan makmal senjata cyprus terlebih dahulu untuk melemahkan tentera darknest tapi blaster volt mengatakan lebih baik jika mereka mensasarkan dan menjatuhkan puak cyprus terlebih dahulu dari membantu kerajaan darknest.
Bukan itu saja,helena beritahu mereka yang lain tentang siapa yang mereka perlu lawan menurut catatan yang dia dapat dari kitab tak bernama,blaster volt akan menentang lazarus cyprus,hives belia akan menentang darknest elder,blizt cronical akan menentang depoo kali,anastasia evermore akan menentang dark galatin,voidknight dengan sokongan dari pasukan penentang akan menentang tentera kerajaan darknest dan altersan bersama hives belia dan anak volt perlu menyelinap masuk ke dalam wilayah musuh dan musnahkan kilang dan makmal senjata puak cyprus manakala helena akan menghasilkan satu jampi yang mengambil masa yang sangat lama untuk diaktifkan untuk menamatkan perang besar ini.
Semua orang setuju dengan rancangan tersebut dan berpecah sambil memimpin pasukan penentang dan puak mereka masing-masing dalam taktik gerila untuk menentang tentera darknest dalam pertempuran kecil walaupun mereka dalam bilangan yang kecil.
Maka dengan itu perang besar ke-2 bermula dan ia diikuti oleh banyak pertempuran yang berlaku di pelbagai kawasan wilayah kerajaan darknest.
Pertempuran pertama bermula di wilayah wales antara pasukan penentang yang diketuai oleh voidknight dengan hanya memiliki lebih dari seribu tentera dibandingkan dengan tentera darknest yang mempunyai lebih dari lima ribu tentera tapi selepas tiga minggu pertempuran berdarah voidknight berjaya menghalau tentera darknest dari wales dan hanya kehilangan kurang dari 500 tentera manakala tentera darknest kehilangan separuh dari tentera mereka,bukan itu saja,voidknight juga telah merampas banyak senjata buatan puak cyprus dari tentera darknest.
Selepas voidknight menawan wales,dia segera menghantar mesej ke altersan untuk menghancurkan kilang senjata cyprus sekarang di london kerana kerajaan darknest dalam kesusahan selepas kekalahan besar pertama mereka.
Sejurus selepas altersan mendapat mesej dari voidknight,dia bersama abigail belia dan lima orang dari puak belia mula memasuki wilayah london melalui bantuan orang dalam yang ingin membantu mereka menjatuhkan kerajaan darknest malah dia menunjukkan mereka arah ke mana kilang cyprus berada.
Altersan beritahu mereka yang lain bahawa terdapat tiga kilang cyprus utama dan lima makmal cyprus di london iaitu kilang senjata api,kilang kereta perang,kilang batu magik,makmal kimia,makmal protonsword,makmal jetpek dan dua makmal posyen,altersan menerangkan lagi jika salah satu kilang tersebut hancur maka kerajaan darknest akan kehilangan bekalan ketenteraan bernilai setahun tenaga kerja.
Maka dengan isyarat dari pemandu mereka mula menyelinap kilang senjata api dahulu tapi mereka dikepung oleh pasukan keselamatan dan beberapa ahli puak darknest kerana mereka dikhianat oleh pemandu yang membantu mereka memasuki london tadi maka mereka mula bertarung dengan pasukan keselamatan dan beberapa ahli puak darknest tersebut.
YOU ARE READING
Rahsia di sebalik dunia: Majestic Dan Kisah Pemulanya
Fantasy"Rahsia di Sebalik Dunia: Majestic dan kisah pemulanya" adalah sebuah novel fantasi epik yang mengisahkan tentang tiga adik-beradik penyihir yang membawa perubahan besar dalam dunia. Mereka mengenalkan ilmu magik, mencipta makhluk mistik, dan mengha...