Setahun telah berlalu sejak puak Cyprus dibuang negara oleh Majesty Lord Blaster. Pelbagai peristiwa telah berlaku dalam kerajaan. Ketiadaan puak Cyprus, yang sebelumnya memegang peranan besar dalam perkembangan teknologi, menyebabkan kemajuan teknologi dalam kerajaan semakin merosot. Ini memaksa Majesty dan kerajaannya untuk menumpukan lebih banyak perhatian pada pembangunan teknologi dan melatih anggota puak Liberator serta Caster sebagai pengganti Menteri Teknologi.
Namun, bukan semua yang buruk. Akademi Ataraxia telah kembali beroperasi setelah pelantikan kakitangan baru, dan asrama untuk pelajar kini telah dibina bagi menjaga keselamatan pelajar dengan lebih baik.
Pada suatu hari dalam musim luruh, Majesty mengunjungi rumah Maiden Maria White untuk menyambut hari jadi anak-anak jagaan Maiden yang ke-13. Ini adalah hari jadi terakhir mereka bersama Maiden kerana mereka akan berpindah ke asrama di Akademi Ataraxia dan tinggal di sana sehingga tamat persekolahan. Hal ini menyebabkan Maiden bakal tinggal sendirian di rumah besarnya.
Majesty juga mempunyai satu misi istimewa pada hari itu—dia merancang untuk melamar Maiden.
Semasa majlis hari jadi berlangsung, Majesty datang membawa pelbagai hadiah seperti makanan, pakaian, pedang latihan, buku magik, dan banyak lagi. Kanak-kanak itu gembira dengan pemberian tersebut, dan suasana menjadi meriah dengan sorakan serta gelak tawa.
Maiden tersenyum sambil berterima kasih kepada Majesty kerana hadir meskipun dia sibuk menguruskan kerajaan selepas ketiadaan puak Cyprus. Majesty memotong kek dan menghulurkannya kepada Maiden sambil berkata, "Walaupun kita kehilangan aset penting seperti teknologi, kita masih ada diri kita. Itulah yang paling penting sekarang, betul tak, Maiden?"
Maiden tersenyum malu, memakan keknya perlahan-lahan. Dalam hatinya, dia terharu kerana Majesty tetap tenang walaupun banyak cabaran melanda. Dia mula menyedari bahawa Majesty telah berubah menjadi pemerintah yang sejati.
Maiden menghabiskan keknya dan memberi majesty segelas air jus, apabila majesty mengambil gelas itu maiden berkata dengan pipinya yang merah "Terima kasih majesty kerana membina kerajaan yang aman dan harmoni ini."
Majesty cuma tersenyum lalu dia menunjukkan jarinya ke muka Maiden dan mencabarnya dalam pertandingan siapa dapat habiskan kek terlebih dahulu, Maiden setuju dan mereka bertanding. Namun, seperti biasa, Majesty sekali lagi kalah pada Maiden kerana dia menganggu Majesty makan dengan memijak kakinya.
Setelah majlis makan kek selesai, mereka berbual-bual ringan. Maiden tiba-tiba mengeluarkan cabaran kepada Majesty. "Apa kata kita bertanding sekali lagi? Tapi kali ini, lawan dengan serius. Saya mahu lihat kekuatan penuh Pemerintah Kerajaan ini."
Majesty terkejut tetapi tersenyum, menyahut cabaran tersebut. Mereka kemudian bergerak ke padang tempat mereka selalu bertarung, diikuti dengan anak-anak jagaan Maiden yang tidak sabar untuk menyaksikan pertarungan itu.
Sebelum pertarungan bermula, Majesty memeriksa poketnya, memastikan kotak cincin yang ingin digunakan untuk melamar Maiden masih ada. Dengan nada berseloroh, dia bertanya kepada Maiden, "Awak betul-betul nak berlawan dengan saya dalam keadaan serius kali ini?"
Maiden hanya tersenyum dan mengeluarkan pedangnya, bersedia bertarung. Melihat kesungguhan Maiden, Majesty mengaktifkan Mata Superior Iris dan mengeluarkan Tukul Keadilan, Majesty Ken, serta Pedang Dimensi. Keadaan menjadi tegang, dan semua orang di sekeliling mula menahan nafas, menunggu serangan pertama.
Maiden mendapati majesty dalam keadaan serius ingin berlawan dengannya mula ketawa dan mengeluarkan satu aura putih kelilinginya. Majesty memulakan serangan dengan menghempas Tukul Keadilan ke arah Maiden, tetapi Maiden berjaya menahan dengan pedangnya. Mereka bertukar-tukar serangan dengan penuh kekuatan, dan Majesty mula mencari celah dalam pola serangan Maiden. Dengan gerakan pantas, dia beralih kepada Majesty Ken dan cuba menyerang Maiden secara langsung.
YOU ARE READING
Rahsia di sebalik dunia: Majestic Dan Kisah Pemulanya
Fantasy"Rahsia di Sebalik Dunia: Majestic dan kisah pemulanya" adalah sebuah novel fantasi epik yang mengisahkan tentang tiga adik-beradik penyihir yang membawa perubahan besar dalam dunia. Mereka mengenalkan ilmu magik, mencipta makhluk mistik, dan mengha...