....أستغفر الله العظيم واتوب إليه من كل ذنب عظيم 🦋💙.....
ادعوا لاخواتنا في فلسطين 🇵🇸...
..................
امل بغيظ: يبقي جت من عند ربنا، انا مش مستريحه للشغلانه دي من الاول.
خوخه: ماما عندها حق ياعفاف، انا مش بحط حاجه علي وشي،لو وافقوا يشغلوني كده خير و بركه، رفضوا يبقي أحسن.
عفاف بغيظ لنفسها: خليكي ماشيه وراء امك يااختي، ابقي قابليني لو حد عبرك، صحيح حلاوة من غير عقل، يالله احسن، يمكن تاكل مني الجو ههه.. ههه.
امل بحب: شاطره ياخوخه، انا دلوقتي اطمنت عليكي.
عفاف بابتسامة مصطنعه: يالله ياخوخه هنتاخر علي الشغل.
خوخه بحب: مع السلامه ياماما وادعيلي.
أمل بحب: الله يسلمك ويحفظك ويوقفلك ولاد الحلال ويبعد عنك ولاد الحرام.
في فيلا زين العامري...
يستيقظ زين بنشاط علي غير العادة ويجهز نفسه للذهاب للشركه...
بعد عده دقايق...
علي سفرة الطعام......
انجي بحب: تعال افطر معايا يازين.
زين بحب: حاضر ياماما.
انجي بفضول: صاحي النهارده وشكلك مبسوط يازين خير يابني ايه اللي غير مزاجك.
زين بضحك: ولا حاجه ياماما، كنت سهران مع حسام امبارح ياماما هههه وكل ماافتكر شكله وهو نازل اكل في سندوتشات الفلافل هههه.. الطفس تقريبا خلص الاكل اللي علي عربيه الفول وبعدها كان عايز يحلي هههه .
انجي بفرحه: ربنا يفرح قلبك دايما يابني.
زين بحب: ربنا يخليكي ليا ياست الكل انا هاروح الشركه مع السلامه ياحبيبتي.
انجي بحب: الله يسلمك ياقلبي.
في فيلا سامر المنشاوي....
تنزل خوخه وعفاف من التاكسي امام الفيلا لتدخل عفاف الفيلا بغرور وكانها صاحبه الفلا ليفتح لها الحارس باب الفيلا الاكتروني وتكمل طريقها للداخل وخلفها خوخه تنظر للفيلا بانبهار وتوهان ليقطع تفكيرها عفاف وهي تقول: شكلك زي بالضبظ اول مرة جيت هنا كنت مش مصدقه نفسي وعرفت ان احنا كنا عايشين في خرابه وطبعا الحارة ولا حاجه جنب العز اللي انتي شايفاه، شوفي العز وملي عينك ياخوخه وبكرة هتلعبي بالفلوس لعب ولو ربنا فتحها عليكي يمكن تصطادي عريس عليوي وتعيشي عمرك كله في عز وتطلعي امك من الفقر لفوق معاكي.
خوخه بجديه: ايه كل ده ياعفاف، انا بس شكل الفيلا عجبني عشان اول مره اشوف الحاجات دي علي الحقيقه مش في التليفزيون وعريس ايه اللي هصطاده انا جاي اشتغل وبس.
أنت تقرأ
كيف احب شبيهتها ❤️🩹؟...
General Fictionباللغة العاميه.. ماذا يحدث عندما تموت من تحبها، هل ينتهي الحب؟.. نعم لن يموت الحب بموت شريك الحياة، بل سيحيا وسيبقى في وجدان الطرف الآخر ما دام أنه قد أحبه بصدق وعاش معه بضمير يقظ، بل سيتوج الحب بالإخلاص، نعم فما أجمل الإخلاص بعد رحيل الأحبة، فهو...