البارت 33❤️‍🩹...

1.1K 31 2
                                    

ادعوا لاخواتنا في فلسطين والسودان....

❤❤❤كل عام وانتم بخير❤❤❤

وعيد سعيد عليكوا 🎈🎈🐏🐑...

الاسطي عاطف بغضب: هتخدها علي فين يابيه، بنتي هتجي معايا علي بيتي، انا اللي غلطان من الاول، المفروض بعد موت امها  ، اخدها تجي تعيش معايا مش اسيبها لما تمشي على حل شعرها.

زين بغضب: بلاش تغلط في مراتي وتجيب سيرتها بالعاطل، خلود دلوقتي بقيت مراتي ومن حقي ادافع عنها حتي منك، وقدام الناس دي، انا كتب كتابها امبارح علي سنه الله ورسوله.

عاطف بسخريه: انا ابوها ومش موافق علي الجوازه دي ولا هتلوي دراعي وتاخد بنتي من ورايا، ودلوقتي الماذون اللي كتب عليها امبارح هيطلقها النهارده.

تخرج خلود وسها من الغرفه فتجري سها علي حضن والدها وسط نظرات خلود، التي كانت تتمني ان تكون مثلها، عندما تشعر بالخوف تركض لحضن والدها لتحتمي فيه، لكن هيهات فوالدها مأمنها وسندها لايهمه سوي رأيه ويأبي التفكير فيها، فللوهله الاولي تظن انه خايف علي مصلحتها لكن مايريده هو ان يمشي كلامه عليها فهو دايما يعاند في مسائله جوازها ولا يكفيه انه اراد ان يجوزها لشاب بياع حشيش او راجل كبير في السن، المهم عنده يخلص منها وخلاص، حتي انه راح من وراها وفسخ الخطوبه من زين لا خد رايها ولا شاورها في حاجه مع العلم ده حقها.

زين بسرعه يتمالك الموقف ويسحب خلود لناحيته من يديها وبحنان يرتب علي ظهرها ويلتفت لوالدها ويقول بجديه: بنتك علي ذمتي ومفيش قوه علي وجه الارض هتخلني اطلقها.

عاطف بسخريه: انت اختارتي يابنت امل لو جيتي بعد كده تعيطي بدل الدموع دم وتقولي ده عمل وسوي و...

خلود بدموع: بابا زين انسان محترم وانا وافقت اتجوزه وفي المستقبل لو حصل حاجه اكيد مش هاجي اترمي في حضنك لا.. لاني معرفش يعني حضنك، طول عمرك رميني ولا بتسال فيا، عامله ايه او محتاجه حاجه، والنااس اللي واقفه قدامك دول كانوا احن عليا منك هم دول اهلي وعزوتي.

عاطف بعيظ: اشبعي بيهم ياحليتها ومن دلوقتي لا انتي بنتي ولا اعرفك وصحيح اقلب القدره علي فمها تطلع البنت لامها، هو انا طلقت امك من شويه، دايما تاوح وتركب دماغها زيك وقال ايه عايزه تمشي رايها عليا وبنتها طالعه لها ويرحل عاطف وشد الباب بقول ليغلقه خلفه لكن الباب يسقط علي الارض وفي شهقات خلود وسها.. زين بجديه لازم اخد خلود معايا، بعد اللي حصل مااعاد فيه امان تعيش لوحدها.

الحج رضوان بحزن عندك حق يابني وخلود دلوقتي مراتك ومن واجبك تاخدها تعيش معاك لكن يعني كان نفسي اعمل لها فرح وزفه زي باقي البنات.

زين بجديه الظروف مش سامحه دلوقتي لكن اكيد عن قريب هاعمل لها احلي فرح لكن دلوقتي تجي تعيش معايا انا والست والدتي.

كيف احب شبيهتها ❤️‍🩹؟... حيث تعيش القصص. اكتشف الآن