Flashon
Keluarga Watanabe terkenal dengan kekayaan yang berlimpah ruah setiap penjuru dunia mengenali mereka, tuan dan nyonya Watanabe memiliki anak lelaki yang sungguh terkenal dan tampan tidak hilang dari kegilaan wanita-wanita diluar sana, tapi bagi mereka bisnnes adalah bisnnes mahu itu cantik,baik, atau kaya mereka tidak mahu merosakkan semua itu.
Tuan Watanabe yang dikenali sebagai hanbin itu mempunyai isteri yang cantik nyonya lalisa lebih akrab dipanggil nyonya Lisa, mempunyai company yang terkenal tidak lah mudah bagi dua pasangan yang sudah berusia ini lagi-lagi sudah memiliki anak yang dingin tidak tersentuh, Watanabe Haruto anak semata wayang mereka.
Haruto membesar dengan kasih sayang yang tidak kurang selalu diberi perhatian secukupnya, haruto memang terlihat dingin dan datar tanpa papa dan mama nya tahu ia sudah mempunyai kekasih hati seseorang yang ia selalu bersama.
Hanbin juga mempunyai teman yang sungguh ia tidak bisa lupakan temannya itu sudah lama ia tidak bertemu, kalau ia tidak mengingat kan kembali ia tidak bisa sampai ke tahap ini semuanya berkat kim Suho teman masa kecil nya, yang selalu memberi semangat dan kekuatan untuk mencapai matlamat tersebut.
Mereka tidak bertemu kerana masa dan tempat yang berbeza dengan kedua-dua nya mempunyai company yang harus mereka, jaga sampai saat ini mereka tidak bertemu.
Pasti mereka akan bertemu.
.
.
.
.Berbeza tempat dan situasi keluarga kim yang dulunya ceria dan bahagia kini penuh duka dan luka, suho selaku suami tertampar kenyataan bahawa nyonya kim meninggal dunia di tempat kejadian, begitu juga anak mereka si manis yang selalu ketawa lucu sekarang sudah hilang bak ditelan bumi senyuman manis itu sudah di gantikan dengan tangisan pilu.
Sudah seminggu nyonya kim pergi tidak ada yang berubah semuanya sama masih dengan luka yang sama, Suho selaku kepala keluarga selalu mencuba untuk merendam dalam² kesedihan yang ia lalui tidak mahu berlama-lama, ia tahu ini kerananya ia tidak mahu melihat anaknya sedih.
"Junkyu" panggil Suho lembut ke arah anaknya yang bernama junkyu anak satu²nya dari keluarga kim mutiara cinta ia dan jiso isterinya.
Dengan mata yang sembab junkyu datang ke arah papanya, tanpa sepatah kata pun ia duduk sunyi tiada satu suara dan bunyi sungguh junkyu benci situasi seperti ini, ia rasa matanya kembali memanas suho yang melihat mata anaknya berkaca-kaca memeluk tubuh kecil yang bergetar.
"Menangis lah" ucap suho bergetar ia juga tidak kuat untuk ini tapi mahu bagaimana lagi ia perlu sedar anaknya lagi terpukul dengan ini
Selepas lelah menangis akhirnya junkyu tertidur suho yang merasakan anaknya tertidur mengangkat tubuh itu untuk meletakkan di kamar, suho membaringkan tubuh itu ia menunduk dan mencium dahi anaknya.
Cup..
"Selamat malam, papa sayang kamu" selepas itu dia keluar dari kamar dengan perlahan tidak mahu membangunkan si manis.
.
.
.
.Sekarang Suho sudah berada di company yang ia bangun kurang lebih 10tahun ia memegang jawatan ini, membangunkan dengan teman lama suho jadi mengingat perjuangan mereka berdua.
Tok..tok..
"Tuan" suara assisten suho memanggilnya dengan membawa fail
"Ada apa jay" sahut suho melihat asisten nya tergesa-gesa mendatangi nya
"Ini gawat tuan semua rekod dan dokumen company hilang!"
"APA!! BAGAIMANA BISA!" ucap suho marah memandang tajam semua karyawan nya
"M-aaf kan kami tuan" ucap mereka gugup dengan menundukkan kepala takut melihat atasan mereka yang sedang marah besar
"Apa kalian tidak bisa membuat kerja saya cuma meninggalkan sementara tapi apa ini" ucap suho memegang pelipis nya pening terduduk lemas
"Kami-
"Sudah kalian keluar lah"
"Tapi tuan-
"Jay saya tidak mahu marah bawa mereka keluar dari ruangan saya" ucap suho diangguki oleh asisten nya Jay pun menyuruh mereka keluar
"Maaf tuan kami mengecewakan anda" mereka semua mengucap dengan nada bersalah suho mengangguk mengerti mereka semua keluar hanya tersisa suho dan jay
"Tuan walau apa pun yang terjadi saya akan selalu berada di belakang anda" selepas mengucapkan itu asisten nya keluar dari ruang itu
Suho tahu mereka semua sangat berbakti dan tidak pernah mengecewakan begitu juga jay selaku asistennya, sudah 5tahun sehun berkerja dicompany ini ia sangat berterima kasih tapi apa cukup dengan terima kasih ia bisa mempertahankan kerusi yang ia duduki ini, Suho menghembus nafasnya berat.
.
.
.
.Hari demi hari berlalu suho semakin dibuat khawatir tentang company dan juga jangan lupa anak satu-satunya itu tidak tahu tentang apa yang berlaku, suho tidak mahu membebani lagi anaknya cukup ia seorang yang memikirkan nya.
Zirr zirrr
Ponsel Suho berbunyi menandakan seseorang sedang memanggil nya, ia mengambil melihat nama yang tertera dilayar itu ternyata asisten nya jay apa yang ia mahu malam² fikir Suho,tanpa fikir panjang ia mengangkat panggilan itu.
"Tuan maaf mengganggu"
"Tidak apa ada perlu apa kamu menelefon saya?"
"Esok ada klien dari japan ingin bertemu dengan anda tuan"
"Dari japan siapa?"
"Saya tidak pasti ia tidak memberi tahu nama"
"Tuan mahu atau saya akan menol-"Tidak apa batalkan meeting dengan yang lain saya juga mahu tahu siapa yang mahu bertemu" ucap Suho panjang lebar diangguki asisten nya walau suho tidak bisa melihatnya
"Kalau begitu selamat malam tuan"
"Selamat malam juga jay" panggilan itu terputus
Suho bangun dari kasur nya ia lupa melihat anak manisnya hari ini, sesampai nya suho dipintu kamar itu ia membuka sedikit ah ternyata anaknya tidur mungkin ia terlalu lelah dengan berhati-hati Suho masuk, berjalan perlahan ke arah kasur empuk dan duduki kasur itu ia memerhati setiap inci muka anaknya suho tersenyum teduh.
"Anak kita manis sekali dia terlihat seperti mu "jiso" " batin suho berbicara dengan ibah
Tbc
.
.
.
Married For Business( vote & comment)
YOU ARE READING
Married For Business (Harukyu) ✓
Romance-20/08/23° -20/10/23° Sungguh miris sosok manis ini, terjebak dalam perkahwinan yang tidak dianggap kim junkyu sosok yang ceria dan manis harus berdepan dengan pelbagai rintangan yang dihadapi, ia berfikir selepas berkahwin ia akan bahagia tapi sala...