Selepas malam panas yang terjadi antara sepasang suami isteri itu, junkyu dan Haruto pagi ini mereka hanya berdiam diri, bukan mereka tapi junkyu ia melihat ke wajah haruto yang seperti tidak ada apa-apa yang berlaku.
Junkyu menghembus nafasnya apa yang ia harap kan haruto tidak akan menyukainya, sudah terang-terang haruto menyebutkan nama yujin di malam panas mereka dan bukan nama nya.
Ting ting
Sampai suara bel rumah mereka berbunyi, haruto mengarahkan seorang maid untuk membuka pintu dan melihat siapa yang datang, maid itu mengangguk kepalanya mengerti.
Junkyu por
Pagi ini aku bangun dengan sekujur tubuh ku terasa sakit, aku memandang ke arah kasur sebelah melihat suamiku tertidur lelah kerana hal yang kami lakukan, muka ku tiba-tiba memerah aku rasa? Hahaha
Tapi biarkan aku terus memandang nya tanpa henti kerana aku tahu ini bukan milik ku, aku salah benar bersetubuh dengan nya walau ia suamiku tapi dia tidak pernah menganggap aku isterinya.
Bila teringat akan kata-kata dia semalam aku merasa tidak perlu terlalu berharap, lagi pulak dia bermimpi bermain dengan yujin bukan dengan ku tapi lagi banyak aku ingat hilangkan nya lagi banyak pulak hal semalam bermain dia otak ku.
Aku malas berlama-lama aku turun dari kasur dan kembali ke kamar ku, aku tidak mahu haruto menanyakan soalan apa-apa, sudah siap aku turun dan mula membuat sarapan mata ku tertuju diarah tangga yang memunculkan haruto dari sana dengan berjas.
Dia duduk seperti biasa di hadapan ku tanpa sepatah kata pun mukanya seperti biasa, tidak canggung seperti ku, belum sempat aku menyuapkan sarapan ku bel rumah sudah berbunyi aku melihat haruto mengisyaratkan untuk membuka pintu, aku hanya diam kerana aku tahu siapa di sebalik pintu itu.
"Sayang!!!"
Aku melihat mereka berdua dengan wajah biasa mungkin aku sudah terbiasa dengan pemandangan didepan ku, aku cepat-cepat habis kan sarapan pagi ku tanpa berbicara apa pun. Aku berlalu dan meninggalkan rumah
End
.
.
.
.Yujin yang mendapatkan panggilan dari haruto(kekasihnya) itu terus datang ke rumah haruto, seperti biasa mereka akan sarapan pagi bersama dengan yujin yang bermanja kepada haruto bergayut sana sini, tiba-tiba mengajak untuk membuat musem tapi haruto tetap membuat nya.
Haruto sebenarnya tidak tahu apa yang terjadi malam semalam selepas dia meminum banyak sekali alkohol, dia juga tidak menanyakan tentang masalah ini kepada pacarnya yujin, tiba-tiba saja ingatan nya tentang semalam hilang entah kemana.
Tidak mahu berlama-lama di rumah ia putuskan untuk ke kantor yujin juga menyetujui, dan mereka pergi dengan menaiki mobil haruto.
Tbc
.
.
.
Married For Business( vote & comment)
YOU ARE READING
Married For Business (Harukyu) ✓
Romance-20/08/23° -20/10/23° Sungguh miris sosok manis ini, terjebak dalam perkahwinan yang tidak dianggap kim junkyu sosok yang ceria dan manis harus berdepan dengan pelbagai rintangan yang dihadapi, ia berfikir selepas berkahwin ia akan bahagia tapi sala...