Bir Vatan İki Can

2.8K 229 73
                                    

İYİ OKUMALAR ❤️‍🩹

Olaylar hiç bir şekilde gerçeği yansıtmamaktadır bu sadece askeri bir kurgudur.

*******************

Cilve yapar sevgili Gönül kanatmak için.
Şair neden gam çeker? Şiir yaratmak için.
Dağda niçin bağrılır? Feleğe çatmak için.
Açılır tatlı güller Arılar tatmak için.
Göğse çiçek takılır Solunca atmak için.
Tanrı kızlar yaratmış Erlere satmak için.
İnsan büyür beşikte
Mezarda yatmak için.
Ve.....
Kahramanlar can verir
Yurdu yaşatmak için...

(Hüseyin Nihal Atsız)

***********

Oğuz yoğun bakımın ardında, camdan izliyordu sevdiği kadının çehresini. Pişman mıydı? Bilmiyordu. Şuan tek bildiği, her şeyi olan o kadının ona gelmese bile kendine gelmesiydi.

Yoğun bakımdan çıkan doktorla Oğuz adamın yanına ilerledi. "Durumu nasıl?" Diye sordu telaşla.

"Aldığı bıçak darbeleri çok derin. Kanamayı zor durdurduk ancak kalbinin üzerine aldığı darbe bizi en zorlayanıydı." Dedi doktor.

Doktor derin bir nefes aldı. Oğuz bir şeyler olduğunu anlamıştı. "Yakup çıkar şu ağzındaki baklayı." Diyerek çıkıştı doktora.

"Ailesinin haberi var mı?" Dedi Yakup. Oğuz başını evet anlamında salladı. Hastaneye gelir gelmez ailesine haber göndermişlerdi. Ailesi ilk uçakla Urfa'dan Mardine gelmek için yola çıkmışlardı.

"Her duruma karşı hazır olmalıyız Oğuz." Dedi Yakup sıkıntılı bir şekilde.

"Ne demek her durum Yakup? Açık konuş!" Dedi Oğuz sinirle.

"Kalbindeki darbe çok derine inmiş her an uyanabilir, asla uyanmayabilir. Uyandıktan sonra.."  cümlesine devam edemedi Yakup zorlukla yutkundu.

"Uyandıktan sonra ne?" Dedi Oğuz titreyen sesiyle.

"Onu kaybedebiliriz." Dedi Yakup.

İşte o an Oğuz'un başına dünya yıkılmıştı ve o altında kalmıştı. Dokunmak istiyordu güzeline, en son dokuz ay önce sıkıca tutmuştu ellerini ama şimdi yüzünü bile bir camın ardından görebiliyordu.

"Onu görmek istiyorum Yakup. Ne yaparsın ne edersin umrumda değil ama onu görmek zorundayım." Dedi Oğuz. Gücü kalmamıştı. O gücünü hep Günçesinin kara kehribarlarından alırdı.

Yakup yanındaki hemşireye döndü. "Selin beyfendiyi dezenfekte edip yoğun bakıma uygun hale getirin." Dedi. Kadın hızla kafasını sallayıp yanlarından ayrılırken Yakup Oğuz'a döndü

"En fazla 5 dakika durabilirsin Oğuz." Dedi Yakup ve Oğuzun omzuna dostça iki kere vurup oradan ayrıldı.

Oğuz hazırlanmış yoğun bakıma girmek için kapının önünde bekliyordu. Daha fazla dayanamayıp içeri girdi ve sedyenin ilerisindeki sandalyeyi alıp sedyenin yanına koyarak oturdu.

İlkte sadecede hayranı olduğu yüzü izledi tutamadı ellerini. Sonra gözleri Günçe'nin narin uzun parmaklarına kaydı, yavaşça uzanıp eline dokundu.

Acısı Dinmeyen İzler Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin